Avto.info
Iskalnik: Model:

Renault grand scenic 2.0 dCi 150

Katerih sedem?

Enoprostorci s sedmimi sedeži niso nikakršna novost. Pravzaprav je za avtomobilske znamke ponuditi različico s tretjo vrsto sedežev že skorajda nuja. Drugo vprašanje pa je, ali so prav vsi sedeži dejansko uporabni za prevoz povprečnega človeka ali pa gre le za uporabnost v skrajni sili?

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Sreda, 26. januar 2011

Daleč od tega, da bi se osredotočali na posamezen primer tovrstnega vozila, saj smo preizkusili praktično vse, kar v tem razredu naš trg ponuja, in težava se pojavlja vedno znova. Končna ugotovitev je ponavadi takšna, da sta povsem zadnja sedeža upravičeno označena za zasilna, če le nista namenjena majhnim otrokom. V vsakem drugem primeru je za razmeroma spodobno sedenje na njih sedeže druge vrste potrebno pomakniti kar precej naprej, to pa pomeni, da lahko enako velja tudi za povsem sprednja sedeža. Torej cel kup kompromisov.

Seveda pa koncepta ne zavračamo povsem. Če se le redko zgodi, da je potreba po sedmih sedežih prisotna, je takšen avtomobil odličen. Drugače preostanejo le precej večji, okorni in dražji enoprostorci. V dobrem ali slabem, dejstva, da so tržno zelo uspešni, ne moremo zanikati, in grand scenic je tu eden najpomembnejših.

Najbrž je tistim, ki so kdajkoli sedeli v kakšnemu Renaultovemu enoprostorcu, jasno, da se vse vrti okoli udobja. V primeru testiranega avtomobila to drži bolj kot kdajkoli prej, saj je nosil oznako privilege. Ta pomeni, da je bil opremljen s samodejno klimatsko napravo, tempomatom, kartico-ključem za prostoročno upravljanje, 17-palčnimi aluminijastimi platišči, delno usnjenim oblazinjenjem, šestimi varnostnimi blazinami in sistemom ESP. S seznama doplačil so bili le navigacijski sistem, kamera za vzvratno vožnjo, sedeža v tretji vrsti in kovinska barva.

V kupejevskem jeziku, kjer se postavitev sedežev označuje kot 2+2, bi ta avtomobil klasificirali kot 5+2.

Kar pa je iz tega avtomobila naredilo pravi potovalnik, je pogonski sklop z dvolitrskim turbodizlom in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Motor zmore povprečnih 110 kW (150 KM), to pa je za vozilo, ki tehta 1647 kilogramov, povsem dovolj. Morda manjše razočaranje predstavlja samodejni menjalnik, ki ni bliskovito hiter, je pa zagotovo svetlobna leta pred tistimi, ki smo jih bili pri tej znamki vajeni v preteklosti. Kljub počasnosti je odzivnost še vedno zadovoljiva in čeprav ponuja tudi ročni način pretikanja, ta ni nič hitrejši. Tovrstna kombinacija je pač namenjena premagovanju dolgih avtocestnih razdalj, in ker smo med testiranjem počeli prav to, smo bili nad njim navdušeni. Takoj, ko smo prišli v mestno gnečo, pa je bilo veselje manjše. Ena od malenkosti, ki nas je motila, je tudi dejstvo, da je potrebno za pretikanje iz prestave (položaja D) v prosti tek (položaj N) uporabiti varnostni gumb na prestavni ročici, česar večina drugih samodejnih menjalnikov ne zahteva. Med pogostimi ustavljanji na semaforjih to lahko hitro postane moteče. Vsekakor pa smo bili bolj navdušeni nad porabo goriva, ki se je kljub naštetim dejstvom ustalila pri zelo spodobni številki 8,3 litra na 100 kilometrov.

Prav nič se nismo pritoževali niti nad nadpovprečno prostornostjo tega avtomobila. Sicer bi mi izbrali taisto grand izvedbo scenica, a le s petimi sedeži, ker pa je tokrat šlo za 7-sedežno različico, je bilo z vsemi postavljenimi sedeži v prtljažniku prostora le za 208 litrov. Bolje je, če sta zasilna sedeža podrta, saj je takrat prostora za 564 litrov prtljage, pospravljena druga vrsta sedežev pa prostor poveča na zajetnih 1863 litrov. Zelo pomembni so tudi manjši prostorčki, razporejeni po kabini. Teh je več kot 40 in skupaj merijo okoli 92 litrov, med drugim je zelo uporaben tudi 9-litrski prostor med sprednjima sedežema, ki je celo pomičen naprej in nazaj.

Pri ergonomiji je glede na prejšnjo generacijo napredek več kot očiten, se pa vseeno najde kakšna malenkost, ki bi jo bilo smiselno spremeniti. Ena izmed teh je vsekakor gumb električne ročne zavore, ki je preveč oddaljen od voznika. Nahaja se namreč desno od prestavne ročice, je pa v primerjavi z laguno gumb za vklop tempomata tokrat našel boljše mesto – levo od prestavne ročice.

Vse naštete male zamere so v resnici tako majhne, da se z njimi zlahka živi, pravo vprašanje, ki si ga mora kupec tega avtomobila postaviti, pa je, ali zares potrebuje sedem sedežev. In če jih, mora takoj slediti vprašanje, katerih sedem se bo v njem lahko vozilo, saj vsaj zadnja dva sedeža nista za vsakogar.

 

Renault grand scenic 2.0 dCi 150
 Vozilo in motor enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, sistem vbrizgavanja po skupnem vodu (common-rail), turbopolnilnik; Prostornina: 1995 ccm; Vrtina in gib: 84,0 x 90,0 mm; Kompresijsko razmerje: 15,5 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3750/min; Razmerje mase in moči: 15,0 kg/kW (11,0 kg/KM); Največji navor: 360 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne (320 mm), zadaj kolutne (290 mm), Elektronska podpora: ABS z EBD, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4560 x 1845 x 1645 mm; Medosna razdalja: 2770; Pnevmatike: 225/50 R17; Masa/nosilnost: 1610/490 kg; Prtljažnik: 208/564/1863 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,1 s; Poraba (EU): 9,0/5,9/7,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (1.6 16V expression): 18.760 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 26.660 evrov, z dodatno opremo: 28.420 evrov; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
poraba motorja, prostornost, udobje utesnjeni sedeži v tretji vrsti, menjalnik brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.