Renault laguna grandtour 2.0 dCi bose & design
Videz vara
Letošnja prenova je laguni prinesla ravno dovolj sprememb, da je kupce zopet opozorila nase, a z novostmi ni pretiravala. Lastnosti, ki štejejo, so ostale, glavna novost pa je manjša, a pametneje oblikovana ponudba izvedenk, iz katere smo pod drobnogled vzeli eno najbolj zanimivih.
Ponedeljek, 10. oktober 2011
Spremembe so torej tako skromne, da jih je treba prav pozorno iskati. Še najbolj drugačen je sprednji del, ki je postal s črno masko malce bolj izrazit in na račun novih žarometov z 'veko' na vrhu bolj prepoznaven. V živo (vsaj na črnem avtomobilu) te spremembe niso tako dramatične, prav nič pa ne pomaga niti dejstvo, da je preostala zunanjost ostala nespremenjena. Posebej neharmoničen je videti zadnji del karavanskega grandtourja, katerega proporci silijo v višino in ne v športnemu vtisu
ugodnejšo širino.
Moto 'manj je več' je bil še bolj resno upoštevan pri notranjosti, pri kateri so imeli nekaj dela le zadolženi za iskanje novih barvnih kombinacij in materialov. A je tu zamera manjša. Če kaj, potem bi bilo smiselno le prerazporediti gumbe, saj je tisti za vklop tempomata še vedno med sprednjima sedežema, nad ostalim pa se ne moremo pritoževati. Materiali in izdelava so zelo dobri, ergonomija prav tako, prostornost in udobje pa več kot zadovoljiva. Notranjost lagune je pravzaprav ena boljših
svojega razreda; če za to ni dober dokaz ta, da se v štirih letih niti ni postarala, pa zato, ker ga v trenutku, ko se v ta avtomobil usedete, znate uporabljati.
Žal v zgornji slavospev ne moremo šteti navigacijske naprave, ki je daleč od preproste za uporabo. Upravljalni center poleg prestavne ročice je sicer dober in povsem primeren današnjim trendom, a je logika upravljanja preveč zapletena. Škoda, saj je (ko jo enkrat le obvladate) prav priročen dodatek.
S štirikolesnim volanom je taka laguna skozi ovinke lahko hitrejša od marsikaterega bolj športnega avtomobila.
Ko smo že pri priročnih dodatkih, ne moremo mimo štirikolesnega volana, ki ga pri Renaultu imenujejo 4control in je po novem za doplačilo 1.490 evrov na voljo pri vseh dizelskih modelih. Zadnji kolesi pri tem zavijata s pomočjo elektronike, torej neodvisno od prednjega para koles. Pri hitrostih do 60 km/h se kolesi pri zavijanju obračata v nasprotni smeri kot sprednji, kar drastično zmanjša rajdni krog. Drug način delovanja podvozja se odvija pri hitrosti nad 60 km/h, takrat pa zadnji kolesi
zavijata v isto smer kot sprednji in tako zmanjšujeta učinek centrifugalne sile pri velikih hitrostih. To podvozje poskrbi, da avtomobil v zavoj vstopi z rahlim prekrmiljenjem, nato pa s spremembo kota zadnjih koles ustvari učinek podkrmiljenja. Končni rezultat je lepo vodljiv avtomobil, kjer sta glavna aduta natančnost upravljanja in vrhunska odzivnost v skrajnih situacijah.
Pri takšnem podvozju prav nič ne škoduje, če avtomobil poganja enakovreden motor. In čeprav je bila tokratna testna laguna opremljena z najšibkejšim dvolitrskim turbodizlom, se ta s svojimi 110 kW (150 KM) ni izneveril. V kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom je upravljanje z njim pravi užitek, priganjanje pa ima seveda svojo ceno. Poraba se tako hitro dvigne prek osmih litrov, pa tudi ob mirnejši vožnji veliko pod sedmimi litri ne gre.
Po do sedaj zapisanem je ta laguna pravo nasprotje povprečnega renaulta: pelje se kot po tirih in bolj privlači z notranjostjo kot zunanjo podobo. Kaj pa karavanska uporabnost? Tu je vse po pričakovanjih, saj kljub temu, da ni razredna rekorderka, takšna grandtour izvedba, ki je 1.200 evrov dražja od limuzine, z uporabnostjo prostora ne razočara. V odlično obdelanem prtljažniku je 508 litrov prostora, s preprostim podiranjem naslonov zadnjih sedežev pa se ta poveča na skoraj 1600
litrov.
V uvodu smo že omenili, da je prenova laguni precej oklestila ponudbo različic, saj so ostale le ena bencinska in tri dizelske različice. Enako velja za pakete opreme, saj sta v resnici le dva: osnovni black edition in 1.800 evrov dražji bose & design. Slednji je pri testnem avtomobilu že v osnovi bogati opremi dodal še navigacijski sistem Tom Tom, parkirne senzorje spredaj in zadaj, usnjen športni volan, kartico za prostoročno upravljanje in zmogljiv avdio sistem z desetimi zvočniki
proizvajalca Bose. Gre torej za do zob opremljen avtomobil, ki z videzom očitno vara. S ceno 31 tisočakov sicer ni poceni, a za ta denar ponuja zares ogromno.
Renault laguna grandtour 2.0 dCi bose & design |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, sistem vbrizgavanja po skupnem vodu (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1995 ccm; Vrtina x gib (mm): 84 x 90; Kompresijsko razmerje: 16 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 13,7 kg/kW (10,1 kg/KM); Največji navor: 340 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni šeststopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (320 mm), zadaj kolutne (300 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in BA, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4803 x 1811 x 1445 mm; Medosna razdalja: 2756 mm; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1509/516; Prtljažnik: 508/1593 l. |
Največja hitrost: 210 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 10,0 s; Poraba goriva (EU): 6,8/4,4/5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,7 l/100 km. |
Cena: osnovni model (2.0 16V black edition): 22.190 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 26.990 evrov; z dodatno opremo: 30.961 evrov; Renault Nissan Slovenija, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
oprema, uporabnost, vozne lastnosti |
![]() |
zapletena navigacijska naprava, videz zadka, poraba goriva |
![]() |
brez napak |