Avto.info
Iskalnik: Model:

Renault laguna grandtour 2.0 dCi bose & design

Videz vara

Letošnja prenova je laguni prinesla ravno dovolj sprememb, da je kupce zopet opozorila nase, a z novostmi ni pretiravala. Lastnosti, ki štejejo, so ostale, glavna novost pa je manjša, a pametneje oblikovana ponudba izvedenk, iz katere smo pod drobnogled vzeli eno najbolj zanimivih.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Ponedeljek, 10. oktober 2011

Spremembe so torej tako skromne, da jih je treba prav pozorno iskati. Še najbolj drugačen je sprednji del, ki je postal s črno masko malce bolj izrazit in na račun novih žarometov z 'veko' na vrhu bolj prepoznaven. V živo (vsaj na črnem avtomobilu) te spremembe niso tako dramatične, prav nič pa ne pomaga niti dejstvo, da je preostala zunanjost ostala nespremenjena. Posebej neharmoničen je videti zadnji del karavanskega grandtourja, katerega proporci silijo v višino in ne v športnemu vtisu ugodnejšo širino.

Moto 'manj je več' je bil še bolj resno upoštevan pri notranjosti, pri kateri so imeli nekaj dela le zadolženi za iskanje novih barvnih kombinacij in materialov. A je tu zamera manjša. Če kaj, potem bi bilo smiselno le prerazporediti gumbe, saj je tisti za vklop tempomata še vedno med sprednjima sedežema, nad ostalim pa se ne moremo pritoževati. Materiali in izdelava so zelo dobri, ergonomija prav tako, prostornost in udobje pa več kot zadovoljiva. Notranjost lagune je pravzaprav ena boljših svojega razreda; če za to ni dober dokaz ta, da se v štirih letih niti ni postarala, pa zato, ker ga v trenutku, ko se v ta avtomobil usedete, znate uporabljati.

Žal v zgornji slavospev ne moremo šteti navigacijske naprave, ki je daleč od preproste za uporabo. Upravljalni center poleg prestavne ročice je sicer dober in povsem primeren današnjim trendom, a je logika upravljanja preveč zapletena. Škoda, saj je (ko jo enkrat le obvladate) prav priročen dodatek.
S štirikolesnim volanom je taka laguna skozi ovinke lahko hitrejša od marsikaterega bolj športnega avtomobila.

Ko smo že pri priročnih dodatkih, ne moremo mimo štirikolesnega volana, ki ga pri Renaultu imenujejo 4control in je po novem za doplačilo 1.490 evrov na voljo pri vseh dizelskih modelih. Zadnji kolesi pri tem zavijata s pomočjo elektronike, torej neodvisno od prednjega para koles. Pri hitrostih do 60 km/h se kolesi pri zavijanju obračata v nasprotni smeri kot sprednji, kar drastično zmanjša rajdni krog. Drug način delovanja podvozja se odvija pri hitrosti nad 60 km/h, takrat pa zadnji kolesi zavijata v isto smer kot sprednji in tako zmanjšujeta učinek centrifugalne sile pri velikih hitrostih. To podvozje poskrbi, da avtomobil v zavoj vstopi z rahlim prekrmiljenjem, nato pa s spremembo kota zadnjih koles ustvari učinek podkrmiljenja. Končni rezultat je lepo vodljiv avtomobil, kjer sta glavna aduta natančnost upravljanja in vrhunska odzivnost v skrajnih situacijah.

Pri takšnem podvozju prav nič ne škoduje, če avtomobil poganja enakovreden motor. In čeprav je bila tokratna testna laguna opremljena z najšibkejšim dvolitrskim turbodizlom, se ta s svojimi 110 kW (150 KM) ni izneveril. V kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom je upravljanje z njim pravi užitek, priganjanje pa ima seveda svojo ceno. Poraba se tako hitro dvigne prek osmih litrov, pa tudi ob mirnejši vožnji veliko pod sedmimi litri ne gre.

Po do sedaj zapisanem je ta laguna pravo nasprotje povprečnega renaulta: pelje se kot po tirih in bolj privlači z notranjostjo kot zunanjo podobo. Kaj pa karavanska uporabnost? Tu je vse po pričakovanjih, saj kljub temu, da ni razredna rekorderka, takšna grandtour izvedba, ki je 1.200 evrov dražja od limuzine, z uporabnostjo prostora ne razočara. V odlično obdelanem prtljažniku je 508 litrov prostora, s preprostim podiranjem naslonov zadnjih sedežev pa se ta poveča na skoraj 1600 litrov.

V uvodu smo že omenili, da je prenova laguni precej oklestila ponudbo različic, saj so ostale le ena bencinska in tri dizelske različice. Enako velja za pakete opreme, saj sta v resnici le dva: osnovni black edition in 1.800 evrov dražji bose & design. Slednji je pri testnem avtomobilu že v osnovi bogati opremi dodal še navigacijski sistem Tom Tom, parkirne senzorje spredaj in zadaj, usnjen športni volan, kartico za prostoročno upravljanje in zmogljiv avdio sistem z desetimi zvočniki proizvajalca Bose. Gre torej za do zob opremljen avtomobil, ki z videzom očitno vara. S ceno 31 tisočakov sicer ni poceni, a za ta denar ponuja zares ogromno.
 

Renault laguna grandtour 2.0 dCi bose & design
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, sistem vbrizgavanja po skupnem vodu (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1995 ccm; Vrtina x gib (mm): 84 x 90; Kompresijsko razmerje: 16 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 13,7 kg/kW (10,1 kg/KM); Največji navor: 340 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni šeststopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (320 mm), zadaj kolutne (300 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in BA, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  4803 x 1811 x 1445 mm; Medosna razdalja: 2756 mm; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1509/516; Prtljažnik: 508/1593 l.
  Največja hitrost:  210 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 10,0 s; Poraba goriva (EU): 6,8/4,4/5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,7 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (2.0 16V black edition): 22.190 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 26.990 evrov; z dodatno opremo: 30.961 evrov; Renault Nissan Slovenija, d.o.o., Ljubljana.
oprema, uporabnost, vozne lastnosti zapletena navigacijska naprava, videz zadka, poraba goriva brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.