Renault megane CC 1.4 TCe dynamique
Black jack
Nekateri igro poznamo pod imenom 'ajnc', najbolj pogosto pa kot black jack. Igra se vrti okoli magične številke 21, ki je v najslabšem primeru marsikoga že stala strehe nad glavo. Renault pa je predstavil avtomobil, pri katerem številka 21 sicer nosi enake posledice, a končni rezultat namesto žalosti pomeni veselje.
Torek, 12. oktober 2010
Uvod govori o novem meganu coupe-cabrioletu, kjer transformacija vozila s trdo streho v čistokrvnega kabrioleta traja vsega 21 sekund. Tudi tokrat je električno krmiljen mehanizem plod podjetja Karmann, ki se je z dolgoletno tradicijo platnenih in trdih pomičnih streh že večkrat dokazalo. Tokrat so se snovalci že četrtega člana družine megane odločili za skorajda povsem stekleno streho. Namesto kovinske plošče je iz tega materiala narejen le okvir, skupaj z mehanizmom pa tehta 110
kilogramov.
Pozitivne lastnosti trde strehe so seveda jasne, uporaba stekla pa ni nujno najboljša izbira. V močnem soncu namreč niti zastiranje z rolojem ne zakrije vseh sončnih žarkov, tako da je v kabini lahko kar precej vroče. Verjetno se sprašujete: "Kaj se pa v soncu voziš z zaprto streho?" A povemo vam, da pri 35 stopinjah (v senci) tudi veter v laseh ni kos neizprosni pripeki, zato je zaprta streha marsikdaj dobrodošla. Kot je dandanes že v navadi, je pomik električen, zanimivo pa je, da je možen
le, ko avtomobil popolnoma miruje in ne med počasno vožnjo.
Megana v CC izvedbi na cesti ne bo težko prepoznati, saj je sprednji del zvest ostalim članom družine, a le do vetrobranskega stekla. Od tam je zgodba precej drugačna, rezultat pa je kar 19 dodatnih centimetrov v primerjavi s petvratno različico. Pravijo, da je tako zaradi prostornosti, ki je res nekoliko boljša, a še vedno najbolj podrejena le tistima dvema, ki sedita na sprednjih sedežih. Prostor za noge tistih, ki sedita zadaj, pa je še vedno povsem odvisen od usmiljenja spredaj sedečih. V
našem primeru je 185 centimetrov visok voznik pomenil, da je bilo za sedežem prostora le za tenak list, ne pa človeške noge (morda za nogice kakšne pajkovke, ki bi si ob odprti strehi zaželela nekoliko bliže ogledati ta avtomobil). Kdor rabi prostor, pač ne kupuje takšnih avtomobilov, za silo pa ta megane vseeno omogoča prevoz štirih. V primerjavi s predhodnikom je bil na račun prostornejše kabine nekoliko prikrajšan celo prtljažni prostor, ki z dvignjeno streho meri 417 litrov, v izvedbi
zgoraj brez pa le 211 litrov.
Električno pomično streho je moč premikati le, ko avtomobil popolnoma miruje.
Zelo priljubljena okrajšava CC, ki jo je začel brezstrešni peugeot 206 in pomeni coupe-cabriolet, je lahko varljiva. Vsaj njen prvi del, saj je takšen avtomobil v najboljšem primeru le bled približek kupeja. Slednji je po navadi sinonim za trden in lepo uravnotežen športni avtomobil in to ta megane zagotovo ni. Dokaz je vsak robnik, čez katerega zapeljete, saj ob tem komponente razprte strehe zaškripajo. Dobra plat je, da takšna streha vozilo vseeno nekoliko otrdi, sploh če pomislimo na
vožnjo brez strehe. Takrat vsaka cestna grbina poskrbi, da se megane CC stresa kot puding. Presenetljivo je, da to ne vpliva na vozne lastnosti, saj vozilo zvesto sledi ukazani smeri voznika, ne glede na položaj strehe.
Ker takšen megane tehta tono in pol, je jasno, da mora biti motorizacija temu primerna. Najšibkejša dizelski in bencinski motor zmoreta 81 kW (110 KM), kar je bolj kot ne minimum. Bolj se temu vozilu podata močnejša motorja s 96 kW (130 KM). Mi smo tokrat preizkušali zmogljivejšo bencinsko izbiro, gre pa za precej svež izdelek z 1,4-litrsko prostornino in turbinskim polnilnikom. Povezan je z dobrim šeststopenjskim ročnim menjalnikom in avtomobil požene do končne hitrosti 200 km/h. Pospešek do
stotice traja spodobnih 10,7 sekunde. Motor nas je že v scenicu navdušil, a je tudi tokrat pokazal, da zna biti požrešen. Če le ne vozite s peresno lahko desno nogo, potem poraba znaša vsaj 10 litrov goriva na 100 kilometrov. Kljub temu to izbiro priporočamo, saj dizelski štirivaljnik in spuščena streha načeloma ne gresta najbolje skupaj.
Iz do sedaj napisanega je jasno, da je megane coupe-cabriolet namenjen tistim, ki jim najbolj prija udobna ali lenobna vožnja. Tudi s spuščeno streho je lahko stopnja udobja razmeroma visoka, a je pogoj za to vetrna mreža, ki stane dodatnih 300 evrov. Ta poskrbi, da tudi avtocestne hitrosti ne razmršijo pričeske, medtem ko majhna steklena protivetrna zaščita med naslonoma zadnjih sedežev zadostuje za hitrosti do 90 km/h.
V resnici prav veliko dela z izbiranjem modela kupci nimajo, saj je treba izbrati le med prej naštetimi motornimi različicami, paket opreme pa je tako ali tako le eden. Dynamique ponuja že praktično vse, kar si lahko kupec poželi (samodejna klimatska naprava, ESP, 6 zračnih blazin, električni pomik stekel, kartica ključ …), obvezen dodatek je le prej omenjena mreža. Potem pa so tu še parkirni senzorji, usnjeno oblazinjenje in kovinska barva.
Končni rezultat je 27.770 evrov, kar je zelo poštena cena za dobljeno. Kljub temu, da smo v primerjavi z igrami na srečo tega megana označili za varnejšo izbiro, je nekaj kockanja kljub temu prisotnega. Nikoli namreč ne veste, ali boste dobili vozilo z nepropustno streho ali pa bo (tako kot nam) v pralnici v kabino pricurljalo nekaj kapljic vode.
Renault megane CC 1.4 TCe dynamique |
Vozilo in motor: kabriolet, 2 vrata, 4 sedeži; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj; Prostornina: 1397 ccm; Vrtina x gib (mm): 78 x 73,1; Kompresijsko razmerje: 9,1 : 1; Največja moč: 96 kW (130KM) pri 5500/min; Razmerje mase in moči: 15,6 kg/kW (11,5 kg/KM); Največji navor: 190 Nm pri 2250/min; Menjalnik: 6-stopenjski ročni; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (280 mm), zadaj kolutne (260 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: test še ni bil opravljen. |
Velikost: 4485 x 1811 x 1434 mm; Medosna razdalja: 2609 mm; Pnevmatike: 205/50 R17; Masa/nosilnost: 1.500/425; Prtljažnik: 211/417 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s; Poraba goriva (EU): 10/5,8/7,3 l/100 km; Povprečje na testu: 12,8 l/100 km. |
Cena: osnovni model (1.6 dynamique): 24.100 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 25.500 evrov; z dodatno opremo: 27.770 evrov; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
serijska oprema, vozne lastnostijna parkirna zavora |
![]() |
prostorska utesnjenost zadaj, vzvojna čvrstost, poraba goriva |
![]() |
slaba zatesnitev strehe |