Renault megane GT 205 EDC
Kakšen bo šele RS!
- Ta hip najmočnejši megane ni športnik, temveč zmogljiv kompaktni avtomobil
- Poganja ga prisilno polnjen bencinar s 151 kW (205 KM) in menjalnikom EDC
- Do stotice pospeši v 7,1 sekunde in stane slabih 25 tisoč evrov
Sobota, 31. december 2016
Bojda bo imel okoli tristo konj. Noro! A tudi ta, trenutno najmočnejši megane s svojimi 205 žrebci ni od muh. Pohvali se lahko s privlačnim, športnim videzom in bogato opremo, poleg prisilno polnjenega bencinskega motorja pa so mu pri Renaultu namenili tudi čvrstejše podvozje.
Brez skrbi, to še zdaleč ni tako trdo kot pri poslavljajočem se meganu RS prejšnje generacije (test v AF206), in tudi manjše cestne neravnine ali stike betonskih plošč požira povsem brez težav. V primerjavi z drugimi različicami pa je v ovinkih vseeno bolj natančen, vozniku nudi več povratnih informacij (volanski obroč ima med eno in drugo skrajno lego 2,3 vrtljaja, pri drugih verzijah 2,9), pika na i pa je krmiljenje vseh štirih koles 4control, ki je pri meganu ekskluzivno rezervirano za
različico GT (sicer ga imata tudi talisman in espace). To povečuje stabilnost pri večjih hitrostih in pri manjših zmanjšuje obračalni krog, za povrh pa v počasnih zavojih daje občutek rahlega prekrmiljenja oziroma odnašanja zadka. Nasploh je lega na cesti zelo zanesljiva, avtomobil natančno sledi voznikovim ukazom, pa tudi v kritičnih trenutkih se odzove zelo predvidljivo.
Glede na zelo dobre vozne lastnosti, ki jih nudi megane GT, bo novi RS nedvomno prava bomba!
Malce manj odziven je menjalnik EDC, sedemstopenjska avtomatika z dvojno sklopko (edina možnost, ročni ni na voljo), ki nekako ne dohaja hitrega tempa vožnje. Če, na primer, hitro speljete in nato popustite plin (ko, denimo, dosežete hitrost 50 km/h), menjalnik najprej malce zajame sapo, v naslednjem trenutku sunkovito prestavi in nato zopet potrebuje nekaj časa, da pri konstantni hitrosti izbere ustrezno prestavo in primerno zniža motorne vrtljaje. Po drugi strani je včasih težko speljati
mirno in nežno, pri dinamični vožnji pa se pogosto preveč obotavlja in nedvomno bi si želeli hitrejšega prestavljanja. DSG je pač poglavje zase. Je pa prestave moč menjati tudi ročno – s pomikanjem ročice naprej in nazaj ali z vzvodoma za volanskim obročem. Ta dva sta (pohvalno!) pritrjena na volanski drog, tako da je njun položaj vedno enak, ne glede na položaj obroča, žal pa je spodnji del lopatk prekratek.
Eden od sladkorčkov je sistem launch control, ki v režimu sport omogoča optimalno speljevanje.
Morda nas utegne kdo označiti za pikolovce, a odlično podvozje, zmogljiv motor in močno poudarjena sprednja športna sedeža kar kličejo, da ga hitreje poženete med ovinke. Tudi moči je za to povsem dovolj, a čudežev vseeno ne pričakujte. Je pa zato motor uglajene sorte (sicer ne svilnato mehko tekoč, temveč malce športnega zvena; v programu sport zvok motorja navidezno okrepijo zvočniki) in zmeren pri porabi – med testom se je v povprečju zadovoljil s sedmimi do osmimi litri, kar je za mešan
režim vožnje z nekaj dinamičnimi vložki zelo dober rezultat.
Torej, izrazite športnosti željni čakamo na RS, a tisto občasno dinamično žilico več kot uspešno poteši tudi GT. Resda ob izhodih iz zavojev ne trga asfalta, a zato tudi ne pretresa kosti na neravni cesti. In da, prav vsakdanje uporaben je – pojdite z njim na morje, peljite otroka v šolo, pojdite v službo, na poti domov pa le uberite tisto malo daljšo, a zato toliko bolj zavito in zabavno cesto. Ne bo vam žal.
Renault megane GT 205 EDC |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1618 ccm, 151 kW (205 KM) pri 6000/min, 280 Nm pri 2400/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4359 x 1814 x 1447 mm; Medos. razdalja: 2669 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1392/532 kg; Prtljažnik: 384–1247 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,1 s; Poraba goriva (EU): 7,8/4,9/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 135 g/km. |
Cena: osnovni model (megane SCe 115 life): 13.990 €, testno vozilo: 27.820 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
lega na cesti, vozne lastnosti, videz |
![]() |
menjalnik, osrednji zaslon |
![]() |
brez napak |