Avto.info
Iskalnik: Model:

Renault megane GT 205 EDC

Kakšen bo šele RS!

  • Ta hip najmočnejši megane ni športnik, temveč zmogljiv kompaktni avtomobil
  • Poganja ga prisilno polnjen bencinar s 151 kW (205 KM) in menjalnikom EDC
  • Do stotice pospeši v 7,1 sekunde in stane slabih 25 tisoč evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 31. december 2016

Bojda bo imel okoli tristo konj. Noro! A tudi ta, trenutno najmočnejši megane s svojimi 205 žrebci ni od muh. Pohvali se lahko s privlačnim, športnim videzom in bogato opremo, poleg prisilno polnjenega bencinskega motorja pa so mu pri Renaultu namenili tudi čvrstejše podvozje.

Brez skrbi, to še zdaleč ni tako trdo kot pri poslavljajočem se meganu RS prejšnje generacije (test v AF206), in tudi manjše cestne neravnine ali stike betonskih plošč požira povsem brez težav. V primerjavi z drugimi različicami pa je v ovinkih vseeno bolj natančen, vozniku nudi več povratnih informacij (volanski obroč ima med eno in drugo skrajno lego 2,3 vrtljaja, pri drugih verzijah 2,9), pika na i pa je krmiljenje vseh štirih koles 4control, ki je pri meganu ekskluzivno rezervirano za različico GT (sicer ga imata tudi talisman in espace). To povečuje stabilnost pri večjih hitrostih in pri manjših zmanjšuje obračalni krog, za povrh pa v počasnih zavojih daje občutek rahlega prekrmiljenja oziroma odnašanja zadka. Nasploh je lega na cesti zelo zanesljiva, avtomobil natančno sledi voznikovim ukazom, pa tudi v kritičnih trenutkih se odzove zelo predvidljivo.

Glede na zelo dobre vozne lastnosti, ki jih nudi megane GT, bo novi RS nedvomno prava bomba!


Malce manj odziven je menjalnik EDC, sedemstopenjska avtomatika z dvojno sklopko (edina možnost, ročni ni na voljo), ki nekako ne dohaja hitrega tempa vožnje. Če, na primer, hitro speljete in nato popustite plin (ko, denimo, dosežete hitrost 50 km/h), menjalnik najprej malce zajame sapo, v naslednjem trenutku sunkovito prestavi in nato zopet potrebuje nekaj časa, da pri konstantni hitrosti izbere ustrezno prestavo in primerno zniža motorne vrtljaje. Po drugi strani je včasih težko speljati mirno in nežno, pri dinamični vožnji pa se pogosto preveč obotavlja in nedvomno bi si želeli hitrejšega prestavljanja. DSG je pač poglavje zase. Je pa prestave moč menjati tudi ročno – s pomikanjem ročice naprej in nazaj ali z vzvodoma za volanskim obročem. Ta dva sta (pohvalno!) pritrjena na volanski drog, tako da je njun položaj vedno enak, ne glede na položaj obroča, žal pa je spodnji del lopatk prekratek.

Eden od sladkorčkov je sistem launch control, ki v režimu sport omogoča optimalno speljevanje.


Morda nas utegne kdo označiti za pikolovce, a odlično podvozje, zmogljiv motor in močno poudarjena sprednja športna sedeža kar kličejo, da ga hitreje poženete med ovinke. Tudi moči je za to povsem dovolj, a čudežev vseeno ne pričakujte. Je pa zato motor uglajene sorte (sicer ne svilnato mehko tekoč, temveč malce športnega zvena; v programu sport zvok motorja navidezno okrepijo zvočniki) in zmeren pri porabi – med testom se je v povprečju zadovoljil s sedmimi do osmimi litri, kar je za mešan režim vožnje z nekaj dinamičnimi vložki zelo dober rezultat.

Torej, izrazite športnosti željni čakamo na RS, a tisto občasno dinamično žilico več kot uspešno poteši tudi GT. Resda ob izhodih iz zavojev ne trga asfalta, a zato tudi ne pretresa kosti na neravni cesti. In da, prav vsakdanje uporaben je – pojdite z njim na morje, peljite otroka v šolo, pojdite v službo, na poti domov pa le uberite tisto malo daljšo, a zato toliko bolj zavito in zabavno cesto. Ne bo vam žal.
 

Renault megane GT 205 EDC
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1618         ccm, 151 kW (205 KM) pri 6000/min, 280 Nm pri 2400/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4359 x 1814 x 1447 mm; Medos. razdalja: 2669 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1392/532 kg; Prtljažnik: 384–1247 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,1 s; Poraba goriva (EU): 7,8/4,9/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 135 g/km.
  Cena:  osnovni model (megane SCe 115 life): 13.990 €, testno vozilo: 27.820 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
lega na cesti, vozne lastnosti, videz menjalnik, osrednji zaslon brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.