Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda octavia combi 2.0 TDI DSG style

Recept za družinsko srečo

  • Octavia četrte generacije moderne dobe je pričakovano prostorna in udobna kot še nikoli
  • Z dvolitrskim turbodizlom s 110 kW (150 KM) je dovolj hitra, uglajena in zelo varčna
  • Najnovejša koncernska tehnika vpliva na ceno, ki se z nekaj dodatki giblje okoli 30 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 12. december 2020

Slovenske kupce je osvojila že prva octavia nove dobe. Osvojila jih je s prostornostjo in solidno Volkswagnovo tehniko. Na splošno je ponujala veliko za dano ceno, kar so bili tudi kasneje njeni glavni aduti. A z leti so rasli tako tehnična dovršenost kot ugled znamke in ne nazadnje cene njenih avtomobilov.

Vse to velja tudi za novo octavio. Armaturna plošča je popolnoma nova in digitalizirana. Kljub oblikovnim posebnostim, kot so dvokraki volanski obroč in zanimive kombinacije materialov (tkanina na armaturni plošči ter vložki z videzom aluminija in kroma), s katerimi zasleduje premijski videz, se opazi sorodstvo s volkswagnom golfom, seatom leonom in audijem A3. To velja predvsem za postavitev glavnih upravljalnih elementov in njihovo digitaliziranost. Pri octavii so, tako kot pri golfu in leonu (malce manj pri audiju A3), klasične gumbe, z izjemo tistih na volanskem obroču, zamenjali drsniki na dotik in upravljanje prek zaslona. Vse skupaj, tako kot pri pametnih telefonih in tablicah, deluje logično, a šele, ko se vsega skupaj privadimo. Menimo, da mora biti upravljanje v avtomobilu bolj intuitivno. Če se je treba najprej zateči k navodilom, nekaj ne štima, in prav to smo doživeli pri octavii. Podobno kot pri novem golfu. In čeprav se sistem po začetnem spoznavanju prikupi s preglednostjo, logičnimi meniji in odzivnostjo, od nas še vedno zahteva umikanje pogleda s ceste, kar ni in ne more biti enako varno, kot če na pamet, brez ciljanja in razmišljanja, zagrabimo vrtljivi gumb ter nastavimo glasnost avtoradia ali temperaturo na pol stopinje natančno. Uporaba tega rahlo futurističnega pristopa se nam zdi bolj posrečena na sredinskem grebenu, kjer v primeru avtomatiziranega menjalnika DSG namesto klasične prestavne najdemo majhno izbirno ročico (malce večji gumb), ki pušča več prostora za odlagalne površine.

Novi karavan iz Mlade Boleslav znova dokazuje, da pri Škodi poznajo recept za družinsko srečo, do katere vodijo trdne finance.


In prostor je, kot rečeno, področje, na katerem čehinja blesti. Kabina je zračna, voznik in sovoznik imata dovolj prostora v vse smeri, enako velja za potnike v drugi vrsti. Sedeži so udobni in ergonomsko oblikovani (tudi zadaj), prtljažnik je velik, lepo obdelan in zelo prilagodljiv. Prva zahteva, ki jo brez težav izpolnjuje, je prostornina. Ta v osnovni postavitvi znaša kar 640 litrov in z zlaganjem sedežev naraste na 1.700. S pravilno obliko, popolnoma ravnim dnom (ob zlaganju sedežev s talno polico v zgornjem položaju) in s sistemi za pritrjevanje tovora pa z odliko izpolni tudi zahtevo po praktičnosti.

Octavia je z novo generacijo močno napredovala na tehničnem področju. Med drugim je prvič na voljo tudi v priključnohibridni izvedbi. A mi smo preizkusili turbodizel z dobro staro oznako TDI. Ta je pokazal, da ni vse v elektriki in da dizli še niso rekli zadnje besede. Dvolitrski stroj s 110 kilovati (150 KM) je namreč zmogljiv, uglajen, tih in obenem izjemno varčen. Lepo vleče že pod dva tisoč vrtljaji na minuto (vseh 340 Nm navora je na voljo že od 1.700 vrtljajev), pospeševanje je zelo zvezno, ob umiku noge s stopalke za plin pa avtomobil lahkotno zajadra. Zelo dobro se razume z dvosklopčnim menjalnikom DSG, ki prestavlja hitro in mehko, kar za tovrstne izdelke ni samoumevno. Uglašenost pogonskega sklopa omogoča tudi majhno porabo goriva. Na testu smo brez težav dosegali približno 4,6 litra na 100 kilometrov, s končnim povprečjem malce nad pet. Vse to dokazuje izjemen napredek dizelske tehnike v zadnjih letih in dejstvo, da današnji agregati z oznako TDI, zlasti z uporabniškega vidika, nimajo veliko skupnega s predniki s preloma tisočletja.

Pozitivno preseneti razmeroma mehko, a dobro uglašeno podvozje, kakršnega pri tem modelu doslej nismo poznali.


Ob pogonskem sklopu so nas malo presenetile tudi vozne lastnosti. Prvi občutek pravi, da je nova octavia občutno mehkejša in bolj udobna kot predhodni model. To sicer prinaša nekaj več prečnega in celo vzdolžnega nagibanja karoserije, a ne vpliva na stabilnost oziroma lego na cesti, ki je še vedno zelo zanesljiva. Udobje ostaja v ospredju tudi v športnem načinu, v katerem vzmetenje nekoliko otrdi, a je razlika komaj opazna. Sicer pa ne govorimo o uživaškem gran turismu, temveč o družinskem karavanu, od katerega kakšne hude ostrine ne moremo pričakovati. Za to bo tu različica RS.

Pod črto ugotavljamo, da je nova octavia pričakovano prostorna in obenem udobna, uglajena ter digitalizirana kot še nikoli. In ravno digitaliziranost nas ni popolnoma prepričala, saj ni niti potrebna niti zares praktična. A to je poleg cene, ki je že popolnoma poravnana s cenami drugih koncernskih znamk, edino, ob kar se lahko obregnemo.
 

Škoda octavia combi 2.0 TDI DSG style 
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.000/min, 340 Nm pri 1700/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.689 x 1.829 x 1.468 mm; Medos. razdalja: 2.686 mm; Pnevmatike: 205/55 R17; Masa/nosilnost: 1.487/503 kg; Prtljažnik: 400–1.506 l.
  Največja hitrost:  222 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (WLTP): 4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 5,1 l/100 km; Izpust CO2: 123 g/km.
  Cena:  osnovni model (octavia combi 1.0 TSI active): 18.702 €, testno vozilo: 30.095 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, motor in menjalnik, udobje, poraba digitalizirano upravljanje brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.