Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda yeti 2.0 TDI 4x4 experience

Snežni mož, ki ne mara snega

Čehi so dolgo napovedovali svoj prvi mali SUV in nas dražili s koncepti, pred nekaj meseci pa je ta končno zapeljal na ceste. Tudi na slabo urejene. Nadeli so mu zelo zanimivo ime – yeti – in nevsakdanjo obliko, ki očitno izhaja iz roomsterja, žal pa navdušenje zbledi ob ceni, ki ni več tradicionalno ugodna.

Avtor: Matej Mihinjač / Foto: Teja Barborič
Četrtek, 11. februar 2010

Škode že nekaj časa niso več najcenejši avtomobili v ponudbi in na to se je treba navaditi. Je pa res, da pri nekaterih modelih kupci še vedno dobijo zelo veliko za svoj denar. Pri yetiju se pozna, da vsebuje najnovejšo tehnologijo, ki seveda ni in ne more biti poceni, zato te škode ne bodo kupovali tisti, ki iščejo največ za svoj denar, temveč tisti, ki si takšen avtomobil dejansko želijo. In slednji bodo navdušeni.

Navihana zunanjost razkriva drugačen pristop Škode v segmentu športnih terencev. Bolj kombijevska oblika s strmo odrezanimi linijami se odraža na slabši aerodinamiki (količnik zračnega upora znaša 0,37), po drugi strani pa po izjemni uporabnosti. Mere so zelo kompaktne, zato ga je veselje voziti v natrpanih mestnih središčih ali po takšnem terenu, kjer se mora izkazati s svojo okretnostjo. Po zaslugi ravnih površin je zelo dobra tudi preglednost na vse dele karoserije, edino bočno se zaradi širokega 'dizajnerskega' B-stebrička malce slabše vidi. Očiten in uporaben je odmik od tal, ki znaša najmanj 18 centimetrov, kar bi moralo biti dovolj za vse nevšečnosti, s katerimi se lahko yeti sooči. In verjetno je jasno, da to ni čistokrvno terensko vozilo.

Štirikolesni pogon uporablja napredno sklopko haldex četrte generacije, ki zelo učinkovito prenaša do 96 odstotkov navora motorja na sprednji kolesi in do 90 na zadnji. Odziva se hipno, žal pa vozniku ne ponuja nobenega vmešavanja. Lahko bi se recimo pustil 'zakleniti' v razmerju pol–pol za zahtevnejšo podlago. Tu naj bi zato pomagal poseben terenski vozni program, ki ga vključite z gumbom ob ročici menjalnika. Deluje kot elektronska zapora diferenciala in dovoljuje nekaj več zdrsov koles pri majhnih hitrostih. Prav tako se v korist krajši zavorni poti prilagodi ABS, ki na neutrjeni podlagi dovoli blokiranje koles, da bi le-ta pred seboj odrivala material in se tako rahlo zagozdila (koristno na makadamu in snegu). Še bolj uporabna je pomoč pri spuščanju po strmem pobočju, da se tisti za volanom bolj osredotoči na smer, ki jo bo izbral med ovirami, vendar je vse našteto zaman, če izberete takšnega yetija kot je bil testni.

Yeti je gotovo najbolj uporaben mali SUV. Ker so za osnovo vzeli roomsterja, je notranjost izredno prilagodljiva, zmogljiv pogon in elektronika pa omogočajo, da se znajde tudi na slabših podlagah.

Težava je v pnevmatikah, ki nikakor niso za teren, kaj šele za sneg. Veliko kupcev modernih vozil SUV zmotno misli, če imajo štirikolesni pogon in zimske pnevmatike, za njih ni več težav na cestah. V resnici pa se po zaslugi (pre)velikih koles, ki si jih omislijo zaradi lepšega videza, takšni avtomobili obnesejo še slabše in jih je zelo težko nadzirati, ko enkrat pričnejo drseti. Podobno je z yetijem, ki se odlično obnese na urejeni suhi cesti, saj je lega dolgo nevtralna, karoserija pa se ob trdem vzmetenju nič kaj ne nagiba. Povsem druga zgodba pa je na snegu ali ledu, ko s širokimi pnevmatikami kar plava, zato dobro premislite, kakšnega potrebujete na svojih vožnjah in v kaj ga boste obuli.

Ob privlačnih platiščih je seveda zelo bogata tudi ostala oprema yetija, ki je kriva za tako visoko ceno prek 31.000 evrov. A dejstvo je, da takšne opreme niti ne potrebujete. Svetlo usnje na sedežih se hitro umaže, kopija lesa na armaturni plošči sodi v bolj prestižna vozila, ogromno panoramsko strešno okno je zelo privlačno, ampak tudi drago (1.000 evrov), parkirati pa se boste kljub elektronskemu pomočniku že naučili sami. Zato pa biksenonski žarometi s funkcijo osvetljevanja ovinkov navdušijo z učinkovitostjo (in motijo nasproti vozeče s previsokim snopom, ki se samodejno nastavlja), tempomat boste redno uporabljali na avtocestah, vgrajena varnostna oprema pa je danes tako ali tako sama po sebi umevna in po testih EuroNCAP očitno tudi zelo učinkovita, saj je yeti dobil vseh pet zvezdic.
Pet zvezdic pa mu mirno podelimo še mi za notranjo uporabnost.

Kabina je po zaslugi konkretne višine in nekoliko višjega sedenja prostorna ter zračna, za še več veselja pa poskrbi ureditev v zadnjem delu vozila, ki ga yeti povzema po roomsterju. Druga sedežna vrsta se lahko vzdolžno pomika, naslonjala imajo nastavljivi naklon, vsakega od treh sedežev je mogoče posebej zložiti, po želji pa celo odstraniti. Krasna stvar, ko potrebujete veliko uporabnega prostora za kakšen večji kos tovora. Praktično edina zamera leti na srednji sedež, ki se ne prekucne povsem do konca, ker ga ovira sredinski greben, tako da ga je takrat najbolje pustiti kar doma. V samem prtljažniku si lahko omislite še zelo uporabna vodoravna vodila s premičnimi kavlji, po zaslugi vseh uporabnih rešitev pa je yeti eden najbolj uporabnih avtomobilov nasploh. Tudi zmogljivosti po zaslugi sodobnega dizelskega motorja niso slabe, čeprav se zdi, da je v nemških sorodnikih tišji in bolj uglajen. Hvali se s sodobno tehniko vbrizgavanja goriva po skupnem vodu in filtrom trdnih delcev, kar pomeni izpolnjevanje emisijskih norm Euro 5. S porabo goriva smo bili še kar zadovoljni, saj ob upoštevanju pogona in slabše aerodinamike 7,2 litra na 100 kilometrov niti ni slab rezultat.

Zdi se, da je Škoda našla kar pravo rešitev za potrebe današnjih voznikov, težava je le v tem, da je večina preveč zaslepljena z obliko in količino pločevine pri konkurentih, da bi yetija v vsej tej množici opazila. Sploh sedaj, ko niti s ceno ne izstopa več tako kot so včasih škode. Kupce zato vabi z zanimivim imenom, malce drugačnim pristopom in kopico uporabnih rešitev.
 

Škoda yeti 2.0 TDI 4x4 experience
 Vozilo in motor SUV, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva po skupnem vodu (common-rail), filter trdnih delcev; Prostornina: 1968 ccm; Vrtina x gib (mm): 81,0 x 95,5; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 4200/min; Razmerje mase in moči: 15,0 kg/kW (11,0 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 1750-2500/min; Menjalnik: 6-stopenjski ročni; Pogon: na vsa kolesa (haldex); Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z EBD, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4223 x 1793 x 1691 mm; Medosna razdalja: 2578 mm; Pnevmatike: 225/50 R 17; Masa/nosilnost: 1.545/545 kg; Prtljažnik: 405-510/1.580-1.760 l.
  Največja hitrost:  190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (EU): 7,6/5,2/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (1.2 TSI active): 16.990 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 26.364 evrov; z dodatno opremo: 31.009 evrov; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prilagodljivost, uporabnost, mere, ime cena, količnik zračnega upora brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.