Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda yeti greenline 1.6 TDI

Varčevanje mu ne pristoji

  • Zeleni ukrepi v praksi pokažejo svoje omejitve
  • Zaradi manjšega odmika od tal je s športnimi terenci skupna le oblika karoserije
  • Kljub ne ravno rekordni varčnosti dobro razmerje med opremo in ceno
Avtor: Borut Fakin / Foto: Teja Barborič
Ponedeljek, 23. januar 2012

Prvi yeti, ki smo ga preizkusili (AF126), je pokazal vrh ponudbe – od zmogljivega dvolitrskega turbodizla in štirikolesnega pogona do bogate opreme, ki so končno ceno dvignili nad 30 tisočakov. A mali češki športni terenec (kot ga imenujemo s pridržkom) je lahko tudi precej bolj skromen. To je dokazal s primerkom iz zelene ponudbe greenline, ki prinaša ukrepe za nižjo porabo goriva in manjših izpustov CO2.

Zelenega yetija tako poganja umirjeni 1,6-litrski TDI agregat s 77 kilovati (105 KM), pri čemer paket vključuje še sistem za regeneracijo energije ob zaviranju, sistem start-stop, pnevmatike z manjšim kotalnim uporom in nižje posajeno karoserijo.
Od turbodizla ob speljevanju ne smemo pričakovati čudežev, a že malce pod 2000 vrtljaji postane prav spodobno živahen. Gotovo pa bi se še bolje izkazal, če bi namesto ročnega petstopenjskega imel vgrajen šeststopenjski menjalnik. Tako bi bil lahko bolj poskočen pri nižjih hitrostih ter tišji in bolj varčen na avtocesti.
Z ukrepi za varčevanje z gorivom se izgubi bistvo uporabnosti izven urejenih cest.

In če smo morali med testom preprosto verjeti, da med pojemki prihaja do regeneracije energije, pa nismo mogli spregledati, da se je sistem start-stop vklopil le enkrat (v zavetju avtopralnice) in da so bile namesto tistih z nižjim kotalnim uporom na avtomobilu nameščene povsem normalno upirajoče se zimske pnevmatike. Zato nismo pričakovali rekordno nizke porabe. Slednja se je ustavila pri 6,8 litra, pri čemer bi bila v poletnih razmerah (z letnimi pnevmatikami) gotovo še za kakšen deciliter nižja. A čudežev ne gre pričakovati. Za resnično nizko porabo je potrebno prilagoditi tudi slog vožnje, ki mora biti precej nežen s stopalko za plin.

Za boljšo aerodinamiko se yeti greenline odpoveduje tudi 25 milimetrom odmika od tal, s čimer izgublja še edino lastnost, s katero bi se lahko spogledoval s pravimi športnimi terenci. Tako se sicer ne ustraši plezanja čez kakšen pločnik ali vožnje po kakšnem ne preveč razritem kolovozu, za kaj bolj zahtevnega pa ni primeren. Se pa zato pohvali z zanesljivo in nevtralno lego brez odvečnega zibanja v ovinkih, obenem pa tudi z zelo spodobno ravnjo udobja.
Zaradi zakona je yeti tretjino leta opremljen z zimskimi in le dve tretjini leta z varčnimi pnevmatikami z nizkim kotalnim uporom, mraz pa omejuje tudi delovanje sistema start-stop.

Med njegove glavne vrline tako štejemo že ugotovljeno uporabnost potniškega prostora, za kar je zaslužen predvsem sistem s tremi posameznimi sedeži v drugi vrsti (varioflex). Omeniti velja tudi malce privzdignjen položaj sedenja, ki ob dobri preglednosti omogoča tudi enostavno vstopanje in izstopanje iz avtomobila.

Za razliko od močnejših in bolj bogato opremljenih različic je yeti greenline tudi cenovno prizemljen. Osnovni paket namreč za slabih 18 tisoč evrov ponuja opremo, ki bo zadovoljila vsakega racionalnega kupca. Varnosti je na primer zadovoljeno s štirimi zračnimi blazinami in sistemom ESP, udobju med drugim služijo elektrifikacija sprednjih stekel in zunanjih ogledal, potovalni računalnik, klimatska naprava in avtoradio s CD/MP3 predvajalnikom, ne manjkajo pa niti praktični strešni nosilci. Tistim, ki se z osnovami ne zadovoljijo, pa tudi za dodatke ne bo treba pregloboko seči v denarnico. Za 16-palčna lahka platišča, električni pomik zadnjih stekel, usnje na volanskem obroču in prestavni ročici, naslon za roke spredaj, priključek za zunanje avdio naprave AUX, sprednji meglenki z dinamično funkcijo in še kakšno malenkost bodo pri Škodi zahtevali še približno tisoč evrov.

Skupaj bo tako solidno opremljen, pa čeprav ne rekordno varčen yeti stal sprejemljivih 19 tisočakov.
 

Škoda yeti greenline 1.6 TDI
 Vozilo in motor SUV 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik; hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 1.598 ccm; Vrtina in gib: 79,5 x 80,5 mm; Kompresijsko razmerje: 17 : 1; Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 4400/min; Razmerje mase in moči: 18,3 kg/kW (13,4 kg/KM); Največji navor: 250 Nm pri 1500-2500/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne, ABS z ASR; ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4223 x 1793 x 1691 mm; Medosna razdalja: 2578; Pnevmatike: 215/55 R16; Masa/nosilnost: 1410/545 kg; Prtljažnik: 405 - 1760 l.
  Največja hitrost:  176 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,1 s; Poraba (EU): 5,2/4,2/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (1. 2 TSI): 16.990 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 17.990 evrov, z dodatno opremo: 19.026 evrov; Porsche Slovenija d.o.o., Ljubljana.
prilagodljivost, uporabnost, mere, cena petstopenjski menjalnik, delovanje sistema start-stop brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.