Opel insignia sports tourer 2.8 V6 turbo OPC
Športnik z zadržkom
Oznaka OPC je pri Oplu rezervirana za najboljše športne modele te nemške znamke, njihov najnovejši izdelek pa je insignia OPC. A ta kljub zmogljivemu motorju in odličnemu pogonu ni športnik, temveč zelo hitra poslovna limuzina. Ali natančneje, v izvedenki sports tourer, zelo hiter družinski karavan.
Petek, 25. november 2011
Najbrž poznate športna opla corso in astro v izvedenkah OPC, v značilni modri barvi, z brutalno navitimi motorji, sikajočimi turbinami in porednim pokljanjem iz pregretih, sredinsko nameščenih izpušnih cevi. Ja, corsa in astra OPC sta prava mala športnika, žepni raketi, ki ju poleg zajetnih platišč krasi tudi precejšen kup plastičnih dodatkov, spojlerjev in obrob.
Insignia OPC je bolj umirjene narave. Ne le zaradi diskretne črne barve testnega vozila, tudi aerodinamičnih dodatkov je manj. To, da je insignia manj kričeč avtomobil, nikakor ni narobe, saj za razliko od corse ali astre OPC po njej najbrž ne bodo posegali mladi dirkači, temveč z leti že malce bolj umirjeni poslovneži ali družinski očetje. So pa spremembe z dvema dodatnima režama za zajem zraka na sprednjem delu, razkošnimi, kar 20-palčnimi platišči (za doplačilo, serijsko so 19-palčna
kolesa) in po eno zajetno izpušno cevjo na vsaki strani zadostne, da se insignia OPC jasno razlikuje od bolj civilnih izvedenk.
Zunanjost insignie OPC je manj kričeča od corse ali astre, pa tudi sicer gre za športno manj izrazit avtomobil.
Najpomembnejša razlika pa je seveda v motorju, prečno vgrajenem 2,8-litrskem šestvaljnem V6 stroju, ki s pomočjo prisilnega polnjenja razvije spoštovanja vrednih 239 kilovatov moči (325 KM) in 435 Nm navora. Številke, ki pospešijo utrip srca vsakemu ljubitelju hitrih avtomobilov in to ne zaman. Avtomobil namreč do stotice pospeši v 6,3 sekunde in z lahkoto dosega elektronsko omenjenih 250 km/h končne hitrosti, za učinkovit prenos moči na cesto pa skrbi štirikolesni pogon.
Te vrednosti (nemški premium) tekmeci sicer prekašajo, pa tudi sicer pri insignii OPC ni vse tako športno, kot se zdi. Šeststopenjski ročni menjalnik ni ravno tehnični biser, za povrh pa so posamezne stopnje odločno predolge, tudi prve tri, v katerih motor rabi celo večnost, da se zvrti do konca. To vsekakor ne prispeva k športnemu značaju (zato pa po drugi strani k ne prav pretirani porabi goriva), še bolj pa ga ubije velika teža vozila, saj takšna insignia tehta skoraj dve toni. Dve toni
težak športni avtomobil, prosim lepo …
Je pa lega na cesti vseeno odlična, vse štiri več kot četrt metra široke pnevmatike se dobesedno zagrizejo v asfalt, v ovinkih pa se da dosegati resnično visoke hitrosti. Če vam začne nos siliti proti zunanjemu robu (ali sredinski črti), je treba le odločno pritisniti na plin in avtomobil se usmeri točno tja, kamor so obrnjena sprednja kolesa. Lahko si privoščite tudi vožnjo počez, a vsekakor upoštevajte fizikalne zakonitosti in veliko težo vozila.
Ravno velika teža in dolg menjalnik botrujeta dejstvu, da insignia OPC ni prav nič brutalno zmogljiv avtomobil, temveč po občutku precej uglajen, a vseeno hiter družinski karavan. Kot tak se dejansko še najbolje počuti na avtocestah, kjer odločno pospešuje tudi pri višjih hitrostih in se v običajnem režimu pohvali tudi z dovolj udobnim blaženjem neravnin. Bolj športne nastavitve lahko izberete s pritiskom na gumb sport, še bolj izrazite (čvrstejše podvozje in volan, večja odzivnost stopalke
za plin in podobno) pa so v režimu OPC. Vključno s pokanjem iz izpuha.
Zahvaljujoč štirikolesnemu pogonu je lega na cesti zelo dobra, manj navdušujoča je velika teža vozila.
Hvalimo tudi odlične, izdatno nastavljive in oprijemljive sedeže Recaro (ki pa s svojo zajetnostjo krnijo preglednost, zlasti 'nazaj čez ramo') ter bogato opremo, ki prav veliko odprtih želja ne pušča. Enako velja za položaj za volanom, ergonomija pa vseeno ni popolna – še posebej nerodna je namestitev večopravilnega vmesnika z vrtljivim gumbom, ki je preblizu prestavni ročici in ga pri menjavanju prestav mimogrede zadenete z roko, pa tudi sredinska konzola ni ravno vzor urejenosti in
preglednosti. Za povrh je tudi pri najdražji insignii kakovost izdelave podpovprečno slaba; na številnih mestih škripajoča plastika žal pusti precej cenen vtis.
Tega pri ceni slabih 50 tisoč evrov res nismo pričakovali, a zmogljiv motor, odličen štirikolesni pogon, solidne vozne lastnosti in bogata oprema, združene z uporabnostjo karavanske insignie v celem predstavljajo privlačen in, glede na vse našteto, tudi cenovno zelo zanimiv paket.
Opel insignia sports tourer 2.8 V6 turbo OPC |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 6-valjni V zasnove, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dvakrat po dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2792 ccm; Vrtina x gib (mm): 89,0 x 74,8; Kompresijsko razmerje: 9,5 : 1; Največja moč: 239 kW (325 KM) pri 5250/min; Razmerje mase in moči: 8,1 kg/kW (5,9 kg/KM); Največji navor: 435 Nm pri 1900-4500/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne (355 mm), zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z BA, CBC, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4908 x 1856 x 1520 mm; Medosna razdalja: 2737 mm; Pnevmatike: 255/35 R 20; Masa/nosilnost: 1930/535; Prtljažnik: 540/1530 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 6,3 s; Poraba goriva (EU): 16,0/7,9/10,9 l/100 km; Povprečje na testu: 13,2 l/100 km. |
Cena: osnovni model (insignia sports tourer 1.6): 22.800 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 47.450 evrov; z dodatno opremo: 56.185 evrov; Opel Southeast Europe, Podružnica Ljubljana. |
![]() |
štirikolesni pogon, zvok motorja, sedeži, veliko opreme |
![]() |
velika teža, predolg menjalnik, površna izdelava |
![]() |
brez napak |