Avto.info
Iskalnik: Model:

Opel insignia sports tourer 2.8 V6 turbo OPC

Športnik z zadržkom

Oznaka OPC je pri Oplu rezervirana za najboljše športne modele te nemške znamke, njihov najnovejši izdelek pa je insignia OPC. A ta kljub zmogljivemu motorju in odličnemu pogonu ni športnik, temveč zelo hitra poslovna limuzina. Ali natančneje, v izvedenki sports tourer, zelo hiter družinski karavan.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Teja Barborič
Petek, 25. november 2011

Najbrž poznate športna opla corso in astro v izvedenkah OPC, v značilni modri barvi, z brutalno navitimi motorji, sikajočimi turbinami in porednim pokljanjem iz pregretih, sredinsko nameščenih izpušnih cevi. Ja, corsa in astra OPC sta prava mala športnika, žepni raketi, ki ju poleg zajetnih platišč krasi tudi precejšen kup plastičnih dodatkov, spojlerjev in obrob.

Insignia OPC je bolj umirjene narave. Ne le zaradi diskretne črne barve testnega vozila, tudi aerodinamičnih dodatkov je manj. To, da je insignia manj kričeč avtomobil, nikakor ni narobe, saj za razliko od corse ali astre OPC po njej najbrž ne bodo posegali mladi dirkači, temveč z leti že malce bolj umirjeni poslovneži ali družinski očetje. So pa spremembe z dvema dodatnima režama za zajem zraka na sprednjem delu, razkošnimi, kar 20-palčnimi platišči (za doplačilo, serijsko so 19-palčna kolesa) in po eno zajetno izpušno cevjo na vsaki strani zadostne, da se insignia OPC jasno razlikuje od bolj civilnih izvedenk.

Zunanjost insignie OPC je manj kričeča od corse ali astre, pa tudi sicer gre za športno manj izrazit avtomobil.

Najpomembnejša razlika pa je seveda v motorju, prečno vgrajenem 2,8-litrskem šestvaljnem V6 stroju, ki s pomočjo prisilnega polnjenja razvije spoštovanja vrednih 239 kilovatov moči (325 KM) in 435 Nm navora. Številke, ki pospešijo utrip srca vsakemu ljubitelju hitrih avtomobilov in to ne zaman. Avtomobil namreč do stotice pospeši v 6,3 sekunde in z lahkoto dosega elektronsko omenjenih 250 km/h končne hitrosti, za učinkovit prenos moči na cesto pa skrbi štirikolesni pogon.
Te vrednosti (nemški premium) tekmeci sicer prekašajo, pa tudi sicer pri insignii OPC ni vse tako športno, kot se zdi. Šeststopenjski ročni menjalnik ni ravno tehnični biser, za povrh pa so posamezne stopnje odločno predolge, tudi prve tri, v katerih motor rabi celo večnost, da se zvrti do konca. To vsekakor ne prispeva k športnemu značaju (zato pa po drugi strani k ne prav pretirani porabi goriva), še bolj pa ga ubije velika teža vozila, saj takšna insignia tehta skoraj dve toni. Dve toni težak športni avtomobil, prosim lepo …

Je pa lega na cesti vseeno odlična, vse štiri več kot četrt metra široke pnevmatike se dobesedno zagrizejo v asfalt, v ovinkih pa se da dosegati resnično visoke hitrosti. Če vam začne nos siliti proti zunanjemu robu (ali sredinski črti), je treba le odločno pritisniti na plin in avtomobil se usmeri točno tja, kamor so obrnjena sprednja kolesa. Lahko si privoščite tudi vožnjo počez, a vsekakor upoštevajte fizikalne zakonitosti in veliko težo vozila.

Ravno velika teža in dolg menjalnik botrujeta dejstvu, da insignia OPC ni prav nič brutalno zmogljiv avtomobil, temveč po občutku precej uglajen, a vseeno hiter družinski karavan. Kot tak se dejansko še najbolje počuti na avtocestah, kjer odločno pospešuje tudi pri višjih hitrostih in se v običajnem režimu pohvali tudi z dovolj udobnim blaženjem neravnin. Bolj športne nastavitve lahko izberete s pritiskom na gumb sport, še bolj izrazite (čvrstejše podvozje in volan, večja odzivnost stopalke za plin in podobno) pa so v režimu OPC. Vključno s pokanjem iz izpuha.

Zahvaljujoč štirikolesnemu pogonu je lega na cesti zelo dobra, manj navdušujoča je velika teža vozila.

Hvalimo tudi odlične, izdatno nastavljive in oprijemljive sedeže Recaro (ki pa s svojo zajetnostjo krnijo preglednost, zlasti 'nazaj čez ramo') ter bogato opremo, ki prav veliko odprtih želja ne pušča. Enako velja za položaj za volanom, ergonomija pa vseeno ni popolna – še posebej nerodna je namestitev večopravilnega vmesnika z vrtljivim gumbom, ki je preblizu prestavni ročici in ga pri menjavanju prestav mimogrede zadenete z roko, pa tudi sredinska konzola ni ravno vzor urejenosti in preglednosti. Za povrh je tudi pri najdražji insignii kakovost izdelave podpovprečno slaba; na številnih mestih škripajoča plastika žal pusti precej cenen vtis.

Tega pri ceni slabih 50 tisoč evrov res nismo pričakovali, a zmogljiv motor, odličen štirikolesni pogon, solidne vozne lastnosti in bogata oprema, združene z uporabnostjo karavanske insignie v celem predstavljajo privlačen in, glede na vse našteto, tudi cenovno zelo zanimiv paket.
 

Opel insignia sports tourer 2.8 V6 turbo OPC
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 6-valjni V zasnove, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dvakrat po dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2792 ccm; Vrtina x gib (mm): 89,0 x 74,8; Kompresijsko razmerje: 9,5 : 1; Največja moč: 239 kW (325 KM) pri 5250/min; Razmerje mase in moči: 8,1 kg/kW (5,9 kg/KM); Največji navor: 435 Nm pri 1900-4500/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne (355 mm), zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z BA, CBC, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4908 x 1856 x 1520 mm; Medosna razdalja: 2737 mm; Pnevmatike: 255/35 R 20; Masa/nosilnost: 1930/535; Prtljažnik: 540/1530 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 6,3 s; Poraba goriva (EU): 16,0/7,9/10,9 l/100 km; Povprečje na testu: 13,2 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (insignia sports tourer 1.6): 22.800 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 47.450 evrov; z dodatno opremo: 56.185 evrov; Opel Southeast Europe, Podružnica Ljubljana.
štirikolesni pogon, zvok motorja, sedeži, veliko opreme velika teža, predolg menjalnik, površna izdelava brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.