Avto.info
Iskalnik: Model:

Subaru forester 2.0D trend

Tehnični poudarki

  • Prenovljeni bokserski turbodizel za manjše izpuste
  • Večja odzivnost, bolj zvezno pospeševanje in manjša poraba goriva
  • Nekaj kozmetičnih sprememb, predvsem v notranjosti
Avtor: Borut Fakin / Foto: Teja Barborič
Petek, 9. december 2011

Simetričnemu  štirikolesnemu pogonu in značilnim bokserskim bencinskim motorjem je Subaru pred nekaj leti dodal še eno tehnično poslastico – bokserski  dizel. Slednjega je, predvsem zato, da bi zadostil vse strožjim okoljskim predpisom, sedaj prenovil. Ob tehničnih izboljšavah pa forester prinaša tudi nekaj kozmetičnih sprememb v notranjosti.
Cilj prenove je bil predvsem zmanjšanje izpustov CO2 in porabe goriva. Da bi to dosegli, so inženirji posegli v drobovje motorja. Med drugim so vgradili za štiri odstotke lažje ojnice, za manjše izgube pri delovanju motorja so spremenili odmične gredi izpušnih ventilov, z uporabo visoko kakovostnih materialov hladilnih reber sistema recirkulacije izpušnih plinov (EGR) so izboljšali učinkovitost hlajenja le-teh, vgradili so večjo jermenico črpalke hladilne tekočine, ki za delovanje potrebuje manj navora, medtem ko je vgradnja manjše podtlačne črpalke s tanjšimi stenami prinesla manjše trenje.

Poleg tega so se lotili tudi turbopolnilnika in z zmanjšanjem tlaka plinov v izpušnem sistemu glede na tlak vsesanega zraka v turbopolnilnik dosegli zmanjšanje izgub motorja. Prenova pa je zajela tudi ročni šeststopenjski menjalnik. Namenili so mu ležaje z nizko stopnjo trenja in bolj pretočne mazalne kanale, ki omogočajo manjšo količino olja ter pripomorejo k nižji stopnji trenja.

Vse to je po tovarniških podatkih prispevalo k zmanjšanju izpustov CO2 s 167 na 155 gramov na kilometer (158 z opremo trend) ter porabo plinskega olja v mešanem ciklu oklestilo s 6,3 na 5,9 litra na 100 prevoženih kilometrov (6,0 z opremo trend). V praksi seveda težko dosegamo tovarniško (v nadzorovanih razmerah doseženo) porabo. Tako je prvi dizelski forester, ki smo ga imeli na testu (AF117), zahteval 8,2 litra, tokrat pa je v povprečju porabil le 7,8 litra na 100 kilometrov in s tem dokazal dejansko učinkovitost tehničnih posegov.
Inženirji so posegli v drobovje dizelskega stroja in dejansko  uspeli zmanjšati njegovo žejo. Na testu je prenovljeni  forester porabil štiri decilitire na 100 kilometrov manj od predhodnika.

Motor, ki mu bokserska zasnova z izravnavo tresljajev omogoča zelo uglajeno delovanje, tudi po prenovi razvije enako moč 108 kilovatov (147 KM), največji navor, ki je s 350 Nm prav tako nespremenjen, pa ima sedaj ugodnejšo krivuljo. Namesto od 1800 do 2400 vrtljajev na minuto je po novem na voljo že 200 vrtljajev nižje, kar se v praksi pokaže z večjo odzivnostjo in s še bolj zveznim pospeševanjem. Da je vožnja prijetnejša, pa je zaslužen tudi prenovljen menjalnik, ki se ob natančnosti pohvali s krajšimi hodi prestavne ročice, pri čemer je pretikanje tudi za odtenek bolj lahkotno.

Da vse skupaj ne bi ostalo le pri 'podkožni' tehniki, so osvežili tudi notranjost, pri čemer gre za manjše, a učinkovite spremembe. Merilnikom so namenili preglednejšo razporeditev in sodobnejšo grafiko ter jim dodali svetlobni in zvočni signal za previsoke vrtljaje pri prestavljanju v nižjo prestavo. Druga novost pa je samodejna dvopodročna klimatska naprava, ki ob sodobnem videzu, zahvaljujoč LCD prikazovalniku (prej ga ni bilo) in kakovostnim vrtljivim gumbom, omogoča bolj preprosto upravljanje.

Forester ob naštetem ostaja kakovostno izdelan, vsestransko uporaben in zanesljiv na vseh podlagah. Žal pa se ni znebil nekaterih zastarelih in nepraktičnih elementov, kot sta nezložljiv ključ in stikalo za potovalni računalnik , ki je nameščeno nerodno za volanskim obročem. Z bogatejšim paketom opreme trend, ki med drugim vključuje glavne varnostne sisteme, samodejno dvopodročno klimatsko napravo, tempomat, ksenonska žarometa, kamero za vzvratno vožnjo in 17-palčna platišča iz lahke litine, dobimo vse, kar potrebujemo za varnost in udobje, pri čemer zgoraj naštete novosti niso vplivale na ceno, ki znaša 35 tisočakov.
 

Subaru  forester  2.0D  trend
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni bokserski, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dvakrat po dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 1998 ccm; Vrtina in gib: 86,0 x 86,0 mm; Kompresijsko razmerje: 16,0 : 1; Največja moč: 108 kW (147 KM) pri 3600/min; Razmerje mase in moči: 16,1 kg/kW (11,8 kg/KM); Največji navor: 350 Nm pri 1600-2400/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: stalni štirikolesni; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, VDC, TCS; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  4560 x 1780 x 1700 mm; Medosna razdalja: 2615; Pnevmatike: 225/55 R17; Masa/nosilnost: 1570/480 kg; Prtljažnik: 450/1660 l.
  Največja hitrost:  186 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,3 s; Poraba (EU): 7,2/5,3/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (2.0 comfort): 29.890 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 35.090 evrov, z dodatno opremo: 35.640 evrov; Interservice, d.o.o., Ljubljana.
uglajen motor, pogon, prostornost postavitev stikala potovalnega računalnika, povprečni materiali v notranjosti brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.