Subaru forester 2.0D trend
Tehnični poudarki
- Prenovljeni bokserski turbodizel za manjše izpuste
- Večja odzivnost, bolj zvezno pospeševanje in manjša poraba goriva
- Nekaj kozmetičnih sprememb, predvsem v notranjosti
Petek, 9. december 2011
Simetričnemu štirikolesnemu pogonu in značilnim bokserskim bencinskim motorjem je Subaru pred nekaj leti dodal še eno tehnično poslastico – bokserski dizel. Slednjega je, predvsem zato, da bi zadostil vse strožjim okoljskim predpisom, sedaj prenovil. Ob tehničnih izboljšavah pa forester prinaša tudi nekaj kozmetičnih sprememb v notranjosti.
Cilj prenove je bil predvsem zmanjšanje izpustov CO2 in porabe goriva. Da bi to dosegli, so inženirji posegli v drobovje motorja. Med drugim so vgradili za štiri odstotke lažje ojnice, za manjše izgube pri delovanju motorja so spremenili odmične gredi izpušnih ventilov, z uporabo visoko kakovostnih materialov hladilnih reber sistema recirkulacije izpušnih plinov (EGR) so izboljšali učinkovitost hlajenja le-teh, vgradili so večjo jermenico črpalke hladilne tekočine, ki za delovanje potrebuje
manj navora, medtem ko je vgradnja manjše podtlačne črpalke s tanjšimi stenami prinesla manjše trenje.
Poleg tega so se lotili tudi turbopolnilnika in z zmanjšanjem tlaka plinov v izpušnem sistemu glede na tlak vsesanega zraka v turbopolnilnik dosegli zmanjšanje izgub motorja. Prenova pa je zajela tudi ročni šeststopenjski menjalnik. Namenili so mu ležaje z nizko stopnjo trenja in bolj pretočne mazalne kanale, ki omogočajo manjšo količino olja ter pripomorejo k nižji stopnji trenja.
Vse to je po tovarniških podatkih prispevalo k zmanjšanju izpustov CO2 s 167 na 155 gramov na kilometer (158 z opremo trend) ter porabo plinskega olja v mešanem ciklu oklestilo s 6,3 na 5,9 litra na 100 prevoženih kilometrov (6,0 z opremo trend). V praksi seveda težko dosegamo tovarniško (v nadzorovanih razmerah doseženo) porabo. Tako je prvi dizelski forester, ki smo ga imeli na testu (AF117), zahteval 8,2 litra, tokrat pa je v povprečju porabil le 7,8 litra na 100 kilometrov in s tem
dokazal dejansko učinkovitost tehničnih posegov.
Inženirji so posegli v drobovje dizelskega stroja in dejansko uspeli zmanjšati njegovo žejo. Na testu je prenovljeni forester porabil štiri decilitire na 100 kilometrov manj od predhodnika.
Motor, ki mu bokserska zasnova z izravnavo tresljajev omogoča zelo uglajeno delovanje, tudi po prenovi razvije enako moč 108 kilovatov (147 KM), največji navor, ki je s 350 Nm prav tako nespremenjen, pa ima sedaj ugodnejšo krivuljo. Namesto od 1800 do 2400 vrtljajev na minuto je po novem na voljo že 200 vrtljajev nižje, kar se v praksi pokaže z večjo odzivnostjo in s še bolj zveznim pospeševanjem. Da je vožnja prijetnejša, pa je zaslužen tudi prenovljen menjalnik, ki se ob natančnosti pohvali
s krajšimi hodi prestavne ročice, pri čemer je pretikanje tudi za odtenek bolj lahkotno.
Da vse skupaj ne bi ostalo le pri 'podkožni' tehniki, so osvežili tudi notranjost, pri čemer gre za manjše, a učinkovite spremembe. Merilnikom so namenili preglednejšo razporeditev in sodobnejšo grafiko ter jim dodali svetlobni in zvočni signal za previsoke vrtljaje pri prestavljanju v nižjo prestavo. Druga novost pa je samodejna dvopodročna klimatska naprava, ki ob sodobnem videzu, zahvaljujoč LCD prikazovalniku (prej ga ni bilo) in kakovostnim vrtljivim gumbom, omogoča bolj preprosto
upravljanje.
Forester ob naštetem ostaja kakovostno izdelan, vsestransko uporaben in zanesljiv na vseh podlagah. Žal pa se ni znebil nekaterih zastarelih in nepraktičnih elementov, kot sta nezložljiv ključ in stikalo za potovalni računalnik , ki je nameščeno nerodno za volanskim obročem. Z bogatejšim paketom opreme trend, ki med drugim vključuje glavne varnostne sisteme, samodejno dvopodročno klimatsko napravo, tempomat, ksenonska žarometa, kamero za vzvratno vožnjo in 17-palčna platišča iz lahke litine,
dobimo vse, kar potrebujemo za varnost in udobje, pri čemer zgoraj naštete novosti niso vplivale na ceno, ki znaša 35 tisočakov.
Subaru forester 2.0D trend |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni bokserski, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dvakrat po dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 1998 ccm; Vrtina in gib: 86,0 x 86,0 mm; Kompresijsko razmerje: 16,0 : 1; Največja moč: 108 kW (147 KM) pri 3600/min; Razmerje mase in moči: 16,1 kg/kW (11,8 kg/KM); Največji navor: 350 Nm pri 1600-2400/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: stalni štirikolesni; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, VDC, TCS; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4560 x 1780 x 1700 mm; Medosna razdalja: 2615; Pnevmatike: 225/55 R17; Masa/nosilnost: 1570/480 kg; Prtljažnik: 450/1660 l. |
Največja hitrost: 186 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,3 s; Poraba (EU): 7,2/5,3/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8 l/100 km. |
Cena: osnovni model (2.0 comfort): 29.890 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 35.090 evrov, z dodatno opremo: 35.640 evrov; Interservice, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
uglajen motor, pogon, prostornost |
![]() |
postavitev stikala potovalnega računalnika, povprečni materiali v notranjosti |
![]() |
brez napak |