Subaru impreza XV 2.0D trend
Terenski je le videz
Tejle imprezi bi težko rekli terenska – terenskega videza je morda že, a njena terenska prehodnost je kljub bolj robustnemu videzu v resnici prav taka kot pri vseh drugih izvedenkah. Takšno imprezo, ki nosi oznako XV, smo preizkusili s turbodizelskim motorjem v nosu.
Sobota, 25. junij 2011
Pri Subaruju vedo, da malce umazanije ne škodi – pa tu ne mislimo na prah s svetovnih relijev, kjer se ta japonska znamka vseskozi uvršča med najboljše in kjer impreza velja za enega izmed najboljših reli avtomobilov vseh časov, temveč tistega, ki ga lahko dosežete, ko zavijete z urejenih asfaltnih cest in se najprej podate na makadam, nadaljujete po kolovozu, nato pa …
Seveda za tisto več potrebujete terenca, če že ne pravega, pa vsaj kakšnega izmed množice športnih terencev z vsaj štirikolesnim pogonom in nekaj večjo oddaljenostjo od tal. Impreza kljub dodatni oznaki XV to ni, saj je oddaljenost trebuha od tal s 150 milimetri prav taka kot pri vseh drugih izvedenkah z dizelskim motorjem, tudi tehnika je nespremenjena. XV tako prinaša plastične karoserijske dodatke – v črno plastiko odet spodnji del odbijačev, obrobe blatnikov in pragove ter prav tako črne
strešne nosilce. Slednji poleg bolj robustnega videza prispevajo tudi k uporabnosti, saj je na takšno imprezo, za razliko od drugih izvedenk, mogoče namestiti strešni prtljažnik ali kovček.
Zaradi dodatkov iz črne plastike ni impreza XV prav nič bolj terenska od običajnih izvedenk, ampak predvsem bolj vpadljivega videza.
Premore pa seveda tudi ta impreza – tako kot skoraj vsi subaruji – štirikolesni pogon (da, zaradi novega malega enoprostorca trezia, kjer vrstni motor poganja le sprednji kolesi, je pri tej znamki, ko beseda teče o štirikolesnem pogonu, treba dodati skoraj). Gre za zelo dober izdelek z oznako symetrical AWD, ki v primerjavi s pogonom na le dve kolesi opazno izboljšuje učinkovitost prenosa moči na podlago ter po drugi strani vozne lastnosti zaokrožuje tudi z odlično lego na cesti, zlasti v
zavojih.
Impreza je tudi odlično uravnotežen avtomobil, ki v ovinku dolgo čas ostaja nevtralen, dodajanje plina pa zahvaljujoč razmerju prenosa moči med sprednjo in zadnjo os lego le še izboljša. Imprezi se pozna, da inženirji znanje prenašajo iz dirkalnih avtomobilov, kljub temu pa se ne ustrašite – ne le, da avtomobil za vožnjo ni prav nič bolj zahteven kot vsak drug, temveč je tudi samo podvozje precej mehko, zato je blaženje udarcev s ceste dosledno in zelo učinkovito.
Prav tako so dovolj udobni športno oblikovani sprednji sedeži z nekaj več bočnega oprijema, sicer pa je armaturna plošča precej enostavnih potez in izdelana iz ne prav kakovostne plastike, arhitekturno pa je bolj kot estetskim podrejena funkcionalnim zahtevam. Pri uporabnosti namreč ne gre imprezi prav nič očitati, enako velja za ergonomijo, ki je zahvaljujoč omenjenim sedežem, njihovim pomikom ter nastavitvam volanskega obroča zelo dobra. Kar se prostornosti tiče, se avtomobil sicer ne
uvršča med najradodarnejše predstavnike kompaktnega razreda, a to ne pomeni, da se boste v imprezi počutili utesnjeno – niti zadaj sedeči potniki ne bodo tarnali nad prostorom za kolena ali glave. Prtljažnik je z osnovnimi 301 litri prav tako nekaj manjši, a se zato ponaša s pravilno obliko in ravnim dnom ob zloženih zadnjih sedežih.
Impreza je zahvaljujoč dirkaškemu znanju tehnično zelo dober avtomobil in se ponaša z odlično lego na cesti, kljub temu pa se ne odreka udobju.
Z uvedbo dizelskega motorja pri znamki Subaru ta stroj vsaj v Evropi in seveda tudi pri nas predstavlja večji del prodaje, gre pa za že dobro znan dvolitrski agregat boksarske zasnove z močjo 110 kW (150 KM) in navorom 350 Nm. Da imprezo poganja turbodizel, je navzven opazno po precej športnem vstopniku za zrak na motornem pokrovu – tudi dizelski motor je seveda turbo in omenjen dovod zraka pač služi potrebam hladilnika stisnjenega zraka (intercoolerja). Tudi tokrat motor hvalimo kot zelo
dober izdelek tako glede prožnosti in precej širokega območja uporabnega delovanja kakor tudi mirnega in razmeroma tihega teka (zvok je sicer precej poseben), pa tudi s porabo goriva, ki je na testu v povprečju znašala manj kot sedem litrov na sto kilometrov, ste lahko zadovoljni.
Enako velja za solidno opremo impreze XV in paketa trend, ki je kot edini na voljo in dejansko ne pušča prav veliko odprtih želja. Pri visoki ceni skoraj 27 tisoč evrov (vključno s kovinsko barvo kot edinim možnim doplačilom) je to seveda pričakovano.
Subaru impreza XV 2.0D trend |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni bokserski, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dvakrat po dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1998 ccm; Vrtina x gib (mm): 86,0 x 86,0; Kompresijsko razmerje: 16,0 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3600/min; Razmerje mase in moči: 13,3 kg/kW (9,8 kg/KM); Največji navor: 350 Nm pri 1800-2400/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4430 x 1770 x 1515 mm; Medosna razdalja: 2620 mm; Pnevmatike: 205/55 R 16; Masa/nosilnost: 1465/530; Prtljažnik: 301/1216 l. |
Največja hitrost: 203 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 9,0 s; Poraba goriva (EU): 7,1/5,0/5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km. |
Cena: osnovni model (impreza XV 2.0 trend): 24.500 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 26.400 evrov; z dodatno opremo: 26.950 evrov; Interservice d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
motor, pogon, lega na cesti |
![]() |
cena, plastika v kabini |
![]() |
brez napak |