Citroën DS3 THP 150 sport chic
Morski pes, ki privlači
DS3 je prvi izmed nove, prestižne linije Citroënovih vozil, ponaša pa se s privlačno in sodobno urezano podobo, odlično tehniko, številnimi možnostmi osebne prilagoditve in glede na vse skupaj tudi pošteno ceno. Preizkusili smo ga v kombinaciji z zmogljivim, prisilno polnjenim bencinskim motorjem in športno obarvanim paketom opreme sport chic.
Četrtek, 17. junij 2010
Da je citroën DS3 poseben avtomobil, najbrž ni treba poudarjati. Privlačen, po nekaterih Citroënovih konceptih povzet sprednji del, široki koloteki, visoki boki, nizka linija strehe, zajeten B-stebriček, ki spominja na plavut morskega psa, ter streha, ki se zdi, kot bi lebdela v zraku, so tisti elementi, zaradi katerih ta najnovejši francoz jasno izstopa iz množice vozil segmenta B. Biti drugačen in poseben je danes vrednota, ki jo v avtomobilskem svetu ceni vse več kupcev. Lep dokaz za to
sta, denimo, mini ali fiat 500, v manjši meri pa tudi alfa mito, fiat punto evo, ford ka in podobni.
A če mini in fiat 500 s svojim konceptom igrata na klasično oziroma retro noto, pa DS3 ubira drugo smer. Ne gre za avtomobil, ki bi se oblikovno naslanjal na kakšen model iz Citroënove zgodovine (čeprav bi bila, roko na srce, izbira zelo bogata in zanimiva), temveč prisega na moderne oblikovalske poteze sodobnega urbanega voznika. Vpadljiva rumena barva? Ni problema. Črna streha in vzvratna ogledala? Seveda. Privlačna dvobarvna lita platišča z rumenimi osrednjimi pokrovčki? Jasno. Prav tako
rumena armaturna plošča? Logično. To je le ena od možnosti, ki jih nudi DS3, različnih drugih možnih barvnih kombinacij pa je … No, ne ravno nešteto, a izbira barv karoserije, strehe in vzvratnih ogledal, grafik, barv armaturne plošče in še česa je tolikšna, da lahko vozilo sestavite povsem po svojem okusu. Da boste na cesti srečali povsem enakega, kot je vaš, je torej prej izjema kot pravilo.
Možnost osebne prilagoditve vozila dodaja tisto piko na i, ki jo iščejo nekateri zahtevnejši kupci. Pri tem za razliko od nekaterih tekmecev DS3 ne stavi na retro, temveč na sodobne oblikovalske poteze.
A DS3 ne ostaja le pri številnih možnostih osebne prilagoditve, temveč gre tudi sicer za zelo dober avtomobil, še posebej, kar se tehnike tiče, in s C3 skorajda nima nikakršne veze. Natančno dodelano podvozje je namreč odlično nastavljeno za potrebe bolj športno naravnanega voznika in pravi užitek se je hitreje zapoditi skozi ovinke. Ob tem se zlasti kratki udarci s ceste malce bolj izrazito prenašajo na voznika in potnike, a to DS3 niti ne boste zamerili. Vsekakor boste veliko bolj cenili
natančen volan, zelo dober menjalnik ter celostno odlične vozne lastnosti in lego na cesti, ki spominja na vožnjo gokarta. Zato je najmočnejši motor, prisilno polnjen 1,6-litrski stroj s 115 kilovati moči (156 KM), prava izbira za ta avtomobil, saj se štirivaljnik hipoma odziva na pritiske na stopalko za plin, v nižjih vrtljajih prepriča s prožnostjo, v višjih pa s precejšnjim veseljem do vrtenja. Za povrh je tudi njegov zvok zdravo športno obarvan, a vseskozi dovolj diskretno zadržan.
Športno vzdušje (dobro, če vam ta športnost preseda, potem izberite malce bolj umirjeno izvedenko DS3 z oznako so chic) zaznamuje tudi notranjost avtomobila, ki se sicer ponaša s kakovostnimi materiali in izdelavo. Športni sedeži so za doplačilo lahko odeti v usnje, ponašajo pa se z dobrim oprijemom v ovinkih, a znajo biti na daljših vožnjah žal tudi utrujajoči. Možnosti nastavitev niso prav številne, saj sedežev, denimo, ni mogoče nastavljati v ledvenem delu, pa tudi naklon naslonjala je
mogoče spreminjati le stopenjsko. Kljub temu pa je ergonomija zelo dobra, pa tudi prostorsko na sprednjih dveh sedežih DS3 ne razočara. Zadaj je prostora seveda manj, zaradi trivratne zasnove (petvratni DS3 ne obstaja) je temu primerno težji tudi dostop do tja, prtljažnik pa glede velikosti pravzaprav zadošča takšnemu tipu avtomobila. DS3 ni in noče biti družinski avtomobil, to vlogo v segmentu B zelo dobro opravlja C3, je pa DS3 po njem poleg nekaterih podrobnosti podedoval tudi pred
sovoznikom poglobljeno armaturno ploščo, kar dodatno pripomore k omenjeni prostornosti. Tudi predalov za drobnarije je presenetljivo veliko, vsekakor več, kot bi glede na oblikovno privlačnost utegnili pričakovati, a je Citroën dokazal, da je to dvoje združljivo. Navduši tako sklop odprtih odlagalnih mest pred prestavno ročico kakor tudi zajeten predal pred sovoznikom; pogrešali smo le kakšno držalo za pločevinko ali plastenko s pijačo.
Obenem DS3 navduši tudi z bogato serijsko opremo, saj ta poleg celovite varnosti (ta bi sicer morala biti samoumevna, a pri sorodnem družinskem C3 morate zanjo doplačevati) zajema tudi številne druge kose, vključno s samodejno klimatsko napravo, zmogljivim avdio sistemom, športnimi stopalkami, precej zunanjega kroma in 17-palčnimi litimi platišči. Skratka, vse, kar potrebujete in pričakujete od takšnega avtomobila, ki stane za celoten paket pravzaprav zelo zanimivih ter v primerjavi z
najbližjimi tekmeci močno konkurenčnih 18.300 evrov. No, kakšna navigacija ali usnje se še znajdeta na seznamu doplačil, katerega sicer v veliki meri sestavljajo številni osebnostni dodatki – njihove cene so zelo ugodne in tudi bogata izbira le-teh bistveno ne dvigne končne cene vozila.
Citroën DS3 THP 150 sport chic |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 3 vrata, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1598 ccm; Vrtina x gib (mm): 77,0 x 85,8; Kompresijsko razmerje: 11,0 : 1; Največja moč: 115 kW (156 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 10,8 kg/kW (7,9 kg/KM); Največji navor: 240 Nm pri 1400-4000/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (283 mm), zadaj kolutne (249 mm); Elektronska podpora: ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 3948 x 1715 x 1458 mm; Medosna razdalja: 2464 mm; Pnevmatike: 205/45 R 17 Masa/nosilnost: 1.240/432; Prtljažnik: 285/980 l. |
Največja hitrost: 214 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,3 s; Poraba goriva (EU): 9,4/5,1/6,7 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km. |
Cena: osnovni model (DS3 VTi 120 airdream so chic): 15.900 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 18.300 evrov; z dodatno opremo: 19.510 evrov; Citroën Slovenija, d. o. o., Koper. |
![]() |
oblika, osebnost, motor, vozne lastnosti |
![]() |
nastavljanje sedežev, preglednost |
![]() |
brez napak |