Mercedes-benz R350 CDI 4matic
Ameriške sanje
Od treh vozil, ki jih proizvajajo v Mercedesovi tovarni v Alabami, se zdi razred R najmanj po evropskemu okusu. A velikanski crossover z nekoliko močnejšimi karavansko-enoprostorskimi geni ima svoj krog kupcev tudi pri nas. Mi smo razloge za to preverili v različici z dizelskim šestvaljnikom in štirikolesnim pogonom.
Četrtek, 24. februar 2011
Naslov članka verjetno upraviči že sam pogled na zunanjost tega avtomobila. Slabih pet metrov dolga zunanjost ni nič kaj skromna, 18 centimetrov daljša L različica pa še manj. V resnici je razred R težko opisati, saj bi ga najverjetneje označili za enoprostorca, ki pa včasih spominja na terensko vozilo. Hecna kombinacija je delno tudi posledica skupnih komponent, ki jih deli s terenskima razredoma M in GL. Da bi nekoliko omilili impozantnost, so oblikovalci skoraj vsem izvedbam že v osnovi
namenili 18-palčna platišča, testni avtomobil pa je bil posajen na kar 20-palčna kolesa.
Sicer je R na trgu že od leta 2005, zato je bilo prav, da je v začetku leta 2010 doživel pomladitev. Nova je maska z bolj oglatimi žarometi, ki so nadomestili okrogle, malce je spremenjen tudi zadnji del. V notranjosti sprememb skorajda ni bilo, le kakšen popravek tu ali tam.
V resnici je kabina že od prej dobro zasnovana in lepo oblikovana. Če kaj, potem se vidi, da je zob časa pustil posledice pri postavitvi zaslona navigacijske naprave, ki je postavljen nekoliko nizko. Drugače je ergonomija zelo dobra, lahko rečemo kar ameriška. In to ne zato, ker avtomobil zmore sprejeti tudi bolj zajetne, in ker je v njem cel kup držal za pločevinke. To lahko rečemo zato, ker so sedeži foteljasti, in ker je prestavna ročica samodejnega menjalnika nameščena poleg volanskega
obroča. Ta avtomobil ni namenjen dirkanju, ampak čim bolj udobnemu ameriškemu 'kruzanju'.
Če kdo, potem Američani vedo, kaj je udobje, in ta avtomobil je dokaz za to!
Najbolj enoprostorska značilnost razreda R je zmožnost prevažanja sedmih potnikov. A to ne velja za vse izvedbe, saj sta dodatna sedeža na seznamu doplačil. Testni jih ni imel, je pa zato več kot dostojno zmožen prevažati pet potnikov. Delno zato, ker jim nudi zares veliko prostora, delno pa zaradi veliko odlagalnih prostorov. Nič kaj skromen ni niti prtljažnik, katerega prostornina znaša 550 litrov ali pa 1950 litrov ob podrtih sedežih v drugi vrsti.
Potnikov ne razvaja le zaradi prostornosti in udobja, ampak tudi zaradi celega kupa raznih pomagal in napravic. Voznik si na primer lahko v zimskih mesecih med vožnjo pogreje roke kar na volanu, vzmetenje je zračno in prilagodljivo, od udobnega do nekoliko tršega, namenjenega boljši vozni dinamiki. Prav tako je moč prilagoditi oddaljenost vozila od tal, kar pride prav na kakšnem neurejenem dovozu. S pritiskom na gumb se vozilo dvigne za 5 cm, med vožnjo pa se pri višjih hitrostih v prid
aerodinamike tudi samodejno spusti.
Od tako velikega avtomobila je malce krivično pričakovati vozno dinamiko, a je takšen R lahko presenetljivo živahen. Vzmetenje mora biti seveda nastavljeno na 'sport' in delovanje menjalnika na S, oziroma še bolje je, da voznik kar sam izbira prestave preko obvolanskih ročic. Prav nič pa ne škoduje, da je bil avtomobil posajen na velikanske nizkopresečne pnevmatike z merami 265/45 R20.
Sorodstvo z bolj terenskimi vozili z zvezdo na nosu se najbolj kaže pri stalnem štirikolesnem pogonu, kjer moč dovaja trilitrski turbodizel s šestimi valji. Ta zmore 195 kW (265 KM), navor pa znaša ogromnih 620 Nm, kar se sliši zares veliko, a je ob tem treba upoštevati, da prazno vozilo tehta zajetnih 2175 kilogramov. Vseeno 7-stopenjski samodejni menjalnik poskrbi, da se ta velikan z mesta do 100 km/h požene v vsega 7,6 sekunde, in da se pospeševanje konča šele pri 235 km/h. Morda še bolj
impresiven pa je podatek, da naj bi po trditvah tovarne na 100 km porabil le 8,5 litra goriva. Mi smo med testiranjem temu dodali še tri litre, a lahko zagotovimo, da se poraba med umirjenim avtocestnim križarjenjem zlahka spusti pod devet litrov. Kakorkoli že, rezultat je za tako veliko vozilo zelo dober.
Kot smo že omenili, ima razred R zaradi svoje starosti nekaj pomanjkljivosti. Morda je še najbolj moteč hrup, ki zaradi vetra nastaja pri visokih hitrostih. Ta sicer ni pretiran, a od avtomobila za 78 tisočakov pričakujemo malce več. Je pa res, da v ZDA tega hrupa zaradi strogih hitrostnih omejitev ne morejo slišati. Tako še vedno ostaja pravi ameriški sen, pri nas pa nekakšen neprilagojenec. Škoda, saj bi bil lahko marsikateri lastnik mercedesa S ali ML z njim veliko bolj zadovoljen.
Mercedes-benz R350 CDI 4matic |
Vozilo in motor: terenski enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 6-valjni V oblike, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, po dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2987 ccm; Vrtina x gib (mm): 83 x 92; Kompresijsko razmerje: 15,5 : 1; Največja moč: 195 kW (265 KM) pri 3800/min; Razmerje mase in moči: 11,2 kg/kW (8,2 kg/KM); Največji navor: 620 Nm pri 1600-2400/min; Menjalnik: samodejni 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS in BAS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4922 x 1922 x 1674 mm; Medosna razdalja: 2980 mm; Pnevmatike: 265/45 R20; Masa/nosilnost: 2175/705; Prtljažnik: 550/1950 l. |
Največja hitrost: 235 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 7,6 s; Poraba goriva (EU): 11,0/7,0/8,5 l/100 km; Povprečje na testu: 11,5 l/100 km. |
Cena: osnovni model (R300 CDI blueefficiency): 51.480 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 60.960 evrov; z dodatno opremo: 78.266 evrov; Autocommerce, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
oprema, motor, prostornost, pogon |
![]() |
hrup pri visoki hitrosti, zastarela ergonomija |
![]() |
brez napak |