Avto.info
Iskalnik: Model:

Nissan qashqai 2.0 dCi 4WD tekna pack

Izpopolnjevanje

Odziv, ki ga je bil qashqai deležen ob predstavitvi pred tremi leti, je presenetil prav vse, od strokovne javnosti pa do ljudi, ki so ga naredili. Dolge čakalne vrste kupcev, ki jih nismo videli že od socialističnih časov stoenk in golfov naprej, pa so bile prava uganka za tiste, ki jim qashqai ni bil všeč. Teh bo z osvežitvijo zagotovo precej manj kot doslej.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Torek, 3. avgust 2010

Kljub evforiji, ki je povzročila prodajo več kot pol milijona primerkov teh vozil, je bilo kar nekaj takšnih, ki privlačnosti tega nissana niso (nismo) razumeli. Qashqai je namreč križanec, ki z videzom terenskega vozila in kompaktnostjo običajne kombilimuzine segmenta C ponuja nekakšno vmesno pot med obema segmentoma. Čeprav je oblikovalcem lepo uspelo uskladiti proporce celotnega vozila, pa pri maski niso imeli največje sreče. A treba je priznati, da težava ni bila tako opazna vse do prihoda novega, osveženega modela. Ob njem je predhodnik v obraz videti kot prava grdoba.

Luči so precej bolj agresivno ozke in nekoliko bolj razpotegnjene, maska ter odbijač pa nekoliko ostreje začrtana. Vse skupaj celotni zunanji dolžini doda slaba dva centimetra in nekoliko zmanjša zračni upor ter porabo goriva. Qashqai je torej po novem lepši, a ne le spredaj. Nekoliko spremenjeni so še zadnji žarometi, kjer je drugačna grafika in razporeditev svetil. Ostalo je na enakem mestu in enako kot je bilo poprej.

V notranjosti so bili posegi minimalni. Najbolj pomembna novost so drugačni merilniki, ki so zdaj obrobljeni s kromiranim obročkom namesto s sivo plastiko. Poleg tega so postali tudi bolj pregledni. Večji ter lažje berljiv je tudi zaslon med merilnikoma hitrosti in vrtljajev, saj zdaj izpisuje podatke v precej bolj očem prijazni beli barvi namesto z živo oranžno. Morda bi se med prenovo lahko lotili tudi gumbov na volanskem obroču, ki so sicer pregledni, a preveč na široko razporejeni. Za prilagajanje glasnosti avdio sistema je, na primer, treba spustiti volanski obroč, ker sta gumba tako nizka. Vsekakor funkcija, ki je pogosto v uporabi in bi zaslužila kakšno bolj ugodno mesto.

Oblikovalci so šele pri novem qashqaiu dokazali, da terensko ne pomeni nujno tudi grdo.

Avtomobila, ki spominja na terensko vozilo in v notranjosti ponuja udobje ter uporabnost običajne kombilimuzine, danes ni težko narediti. Problem nastane, ko se inženirji spopadejo z voznimi lastnostmi. Tam namreč precej tovrstnih vozil pogori, a qashqai teh problemov nima. Pelje se skoraj tako dobro kot katerikoli nižje nasajen pripadnik segmenta C. Lega na cesti je zanesljiva in dolgo nevtralna, nagibanja pa je razmeroma malo.

Seveda gre precejšen del zaslug za suverenost pripisati štirikolesnemu pogonu, ki s prenovo ni bil spremenjen. Še vedno je na voljo s tremi načini delovanja, med katerimi se odloča voznik. Izbira jih s pomočjo vrtljivega gumba poleg ročne zavore. Varčnosti v prid lahko ta avtomobil poganjata le sprednji kolesi. Spolzkemu cestišču je namenjen nestalni štirikolesni pogon, kjer elektronika razporeja moč med sprednji in zadnji kolesni par, v skrajnem primeru pa je tu še stalni štirikolesni pogon. Ta ni namenjen ekstremni terenski vožnji, saj karoserija sega le 20 centimetrov od tal. Stalni štirikolesni pogon ali izbira 'LOCK' na vrtljivem gumbu deluje le do hitrosti 40 km/h, potem pa se preklopi nazaj na vmesni položaj 'AUTO'.

Če je nakup štirikolesnega qashqaia nuja, potem je izbira pri motorjih omejena na dvolitrski bencinski in enako velik turbodizelski štirivaljnik. Mi smo preizkusili slednjega, ki se je spet izkazal za odlično izbiro, a to velja le v primeru, ko finance ne igrajo velike vloge, saj je od bencinskega dražji za kar 2.500 evrov. Vseeno pa je razlika med obema opazna, predvsem v količini navora, ki znaša 320 Nm in je na voljo pri 2.000 vrtljajih v minuti. Šeststopenjski ročni menjalnik je dovolj hiter in natančen, da je tudi bolj dinamična vožnja lahko pravi užitek, čeprav je v tem primeru manj ugodna tudi poraba goriva. Mi smo zabeležili porabo 8,8 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, kar ni slab rezultat, sploh če upoštevamo, da gre za različico s štirikolesnim pogonom.

S prenovo je pri qashqaiu izginil še en razlog proti izbiri dizelskega motorja, za kar je poskrbela izboljšana zvočna zatesnjenost, ki v kabino spušča še manj hrupa kot doslej. Tako ostaja edina ovira cena oziroma razlika v ceni med bencinskim in dizelskim qashqaijem, ki ni zanemarljiva. Od tu ni več daleč tudi vprašanje o smotrnosti štirikolesnega pogona, ki zahteva doplačilo 1.950 evrov. In ne nazadnje, tu je še ostala oprema, na primer steklena panoramska streha in inteligentni ključ, ki spadata v paket opreme tekna pack, ta pa k ceni doda še dva tisočaka.

Odločitev je na koncu odvisna od posameznika, a najpomembnejša dejstva so jasna; qashqai je poleg vsega, kar je že nudil, postal tudi resnično privlačen avtomobil in kljub visoki ceni testnega vozila (28.710 evrov) ponuja veliko, dostikrat več kot številni tekmeci.
 

Nissan qashqai 2.0 dCi 4WD tekna pack
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva po skupnem vodu (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1995 ccm; Vrtina x gib (mm): 84 x 90; Kompresijsko razmerje: 16 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 14,3 kg/kW (10,5 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni šeststopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z EBD in NBAS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: test še ni bil opravljen.
  Velikost:  4330 x 1780 x 1615 mm; Medosna razdalja: 2630 mm; Pnevmatike: 215/60 R17; Masa/nosilnost: 1.568/532; Prtljažnik: 400/1513 l.
  Največja hitrost:  193 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (EU): 8,5/5,7/6,7 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (1.6 2WD visia): 17.750 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 28.250 evrov; z dodatno opremo: 28.710 evrov; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, udobje, kakovost materialov in obdelave, samodejna parkirna zavora pomanjkanje odlagalnih prostorov, samodejni menjalnik brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.