Renault megane coupe 2.0T 250 renault sport cup
Kot smetana na torti
Renault megane je eden izmed najbolje prodajanih avtomobilov segmenta C, za kar se lahko zahvali dobremu razmerju med prostornostjo, opremo, tehniko in ceno. Podobno in še s športnim predznakom lahko zapišemo tudi za aktualnega megana v izvedenki renault sport, ki smo ga preizkusili z dodatnim paketom cup.
Torek, 22. februar 2011
Megane, govorimo o t. i. civilnih izvedenkah z raznimi bencinskimi in dizelskimi motorji ter opremami v smislu dynamique in privilege, pravzaprav na nobenem področju zares ne izstopa, temveč gre za zelo dobro uravnotežen avtomobil, ki nikjer ne razočara in vse skupaj zaokrožuje s pošteno ceno. Zato ni nič nenavadnega, da je ravno megane eden izmed najbolje prodajanih avtomobilov kompaktnega razreda, natančneje, v prvem polletju letošnjega leta je s svojimi prodajnimi številkami na slovenskem
trgu zasedel drugo mesto v absolutni prodaji (daleč najbolje prodajani je njegov manjši brat renault clio) ter s 1.603 prodanimi vozili za las prehitel ikono tega segmenta, volkswagna golfa (1.598 vozil).
Megane renault sport uporabnost običajnega megana združuje z zmogljivim motorjem, odličnim podvozjem in volanom, športnimi sedeži ter s tem povezanimi športnimi lastnostmi.
Za športne sladokusce pa je Renault pripravil posebno izvedenko renault sport, ki predstavlja smetano na torti meganov. Tokrat gre seveda za njegovo najnovejšo generacijo, ki smo jo preizkusili z dodatnim športnim paketom cup (doplačilo 2.740 evrov). Ta poleg posebnih 18-palčnih platišč v črni barvi in rdečih zavornih čeljusti pod njimi prinaša podvozje cup, samozaporni diferencial in sprednja sedeža Recaro. Neizogibno potrebno? Načeloma ne, a megane renault sport je že v osnovi športen
avtomobil, zato mu omenjeni športni dodatki vsekakor prijajo. Podvozje cup je trše (spredaj 35 odstotkov, zadaj 38) in zato v ovinkih avtomobil še bolj čutite, je pa res, da je stresanje preko neravnin kar precej izrazito. To se opazno prenaša v kabino oziroma na telesa potnikov, a takšen megane je pač športnik in to je treba vzeti v zakup. Ob tem je treba poudariti, da megana kljub trdemu podvozju neravnine v ovinkih ne zmedejo pretirano in bojazni, da bi avtomobil ušel po svoje, pravzaprav
ni. Samozaporni diferencial? Zelo dobrodošla stvar. Velika moč in sprednji pogon pač opravita svoje, samozaporni diferencial pa prepreči, da bi ob pospeševanju iz ovinkov sprednja kolesa začela siliti proti zunanjemu robu. Brez skrbi, tudi volanskega obroča pri odločnem pospeševanju ne puli iz rok; za to gre zahvala vpetju sprednjih koles, kjer se kolesa na cesto prilegajo izven osi, okoli katere se obračajo med zavijanjem. Kaj pa športni sedeži? Na prvi pogled so videti neudobni in športno
odlični; slednje velja tudi v praksi. Glede udobja pa se izkaže, da so na daljših vožnjah povsem kos nalogi glede opore hrbta in nog, v hitro odpeljanih ovinkih pa telo odlično zadržujejo na mestu. Gre za odlična Recarova izdelka, ki sta za povrh opremljena tudi z (bočnima) zračnima blazinama in le pri sedanju v avtomobil zahtevata nekaj potrpljenja oziroma, bolje rečeno, pozornosti zaradi visokih robov. Za povrh so tu športni sedeži nameščeni nižje kot v običajnem meganu (več prostora za
glave), pa tudi prostora zadaj je za kolena tamkaj sedečih potnikov zaradi tanjših sedežev celo za spoznanje več. Doplačilo za paket cup torej vsekakor priporočamo, saj za razmeroma dostopno, predvsem pa pod črto zelo pošteno ceno doda tisto piko na i, ki jo od takšnega avtomobila pač pričakujemo.
Vsa pričakovanja izpolni tudi motor, prisilno polnjen dvolitrski štirivaljnik, ki razvije največjo moč 184 kW (250 KM) pri 5.500 vrtljajih na minuto ter največji navor 340 Nm. Dovolj za pospešek do stotice v 6,1 sekunde in hitra pospeševanja tako iz zavojev kot tudi pri višjih hitrostih. Vse to spremlja rezek zvok (vključno z malce porednim pokanjem iz izpuha pri odvzetem plinu) s turbom podprtega štirivaljnega stroja. Tam nekje do tri, štiri tisoč vrtljajev je renault sport precej umirjen in
ne pušča vtisa pretirano zmogljivega avtomobila, ko pa motor zadiha s polnim tlakom turba, odločno in hitro podaja moč v vseh pogojih vožnje. Motorju streže ročni menjalnik s šestimi stopnjami prenosa, nad katerim smo bili malce manj navdušeni kot nad siceršnjo celostno podobo avtomobila; glede na ostalo zelo dobro športno tehniko namreč menjalnik ne blesti niti s svojo natančnostjo niti s hitrostjo menjavanja prestav.
Ne glede na to pa je megane renault sport dober športni avtomobil. Pelje se odlično in zelo natančno, tudi zahvaljujoč dobremu in odzivnemu volanu, po drugi strani pa zna s prostorskega vidika zadovoljiti povsem enake potrebe kot običajni megane s tremi vrati. In to za zelo pošteno ceno, ki znaša slabih 26 tisoč evrov.
Renault megane coupe 2.0T 250 renault sport cup |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 3 vrata, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1998 ccm; Vrtina x gib (mm): 82,7 x 93,0; Kompresijsko razmerje: 8,5 : 1; Največja moč: 184 kW (250 KM) pri 5500/min; Razmerje mase in moči: 7,9 kg/kW (5,8 kg/KM); Največji navor: 340 Nm pri 3000/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (340 mm), zadaj kolutne (290 mm); Elektronska podpora: ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4299 x 1848 x 1435 mm; Medosna razdalja: 2639 mm; Pnevmatike: 235/40 R 18 Masa/nosilnost: 1462/405; Prtljažnik: 377/1024 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,1 s; Poraba goriva (EU): 11,5/6,7/8,4 l/100 km; Povprečje na testu: 12,0 l/100 km. |
Cena: osnovni model (megane coupe 1.6 16V expression): 16.250 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 25.750 evrov; z dodatno opremo: 28.960 evrov; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
podvozje, sedeži, volan, motor |
![]() |
menjalnik |
![]() |
brez napak |