Avto.info
Iskalnik: Model:

Renault megane coupe 2.0T 250 renault sport cup

Kot smetana na torti

Renault megane je eden izmed najbolje prodajanih avtomobilov segmenta C, za kar se lahko zahvali dobremu razmerju med prostornostjo, opremo, tehniko in ceno. Podobno in še s športnim predznakom lahko zapišemo tudi za aktualnega megana v izvedenki renault sport, ki smo ga preizkusili z dodatnim paketom cup.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Teja Barborič
Torek, 22. februar 2011

Megane, govorimo o t. i. civilnih izvedenkah z raznimi bencinskimi in dizelskimi motorji ter opremami v smislu dynamique in privilege, pravzaprav na nobenem področju zares ne izstopa, temveč gre za zelo dobro uravnotežen avtomobil, ki nikjer ne razočara in vse skupaj zaokrožuje s pošteno ceno. Zato ni nič nenavadnega, da je ravno megane eden izmed najbolje prodajanih avtomobilov kompaktnega razreda, natančneje, v prvem polletju letošnjega leta je s svojimi prodajnimi številkami na slovenskem trgu zasedel drugo mesto v absolutni prodaji (daleč najbolje prodajani je njegov manjši brat renault clio) ter s 1.603 prodanimi vozili za las prehitel ikono tega segmenta, volkswagna golfa (1.598 vozil).

Megane renault sport uporabnost običajnega megana združuje z zmogljivim motorjem, odličnim podvozjem in volanom, športnimi sedeži ter s tem povezanimi športnimi lastnostmi.

Za športne sladokusce pa je Renault pripravil posebno izvedenko renault sport, ki predstavlja smetano na torti meganov. Tokrat gre seveda za njegovo najnovejšo generacijo, ki smo jo preizkusili z dodatnim športnim paketom cup (doplačilo 2.740 evrov). Ta poleg posebnih 18-palčnih platišč v črni barvi in rdečih zavornih čeljusti pod njimi prinaša podvozje cup, samozaporni diferencial in sprednja sedeža Recaro. Neizogibno potrebno? Načeloma ne, a megane renault sport je že v osnovi športen avtomobil, zato mu omenjeni športni dodatki vsekakor prijajo. Podvozje cup je trše (spredaj 35 odstotkov, zadaj 38) in zato v ovinkih avtomobil še bolj čutite, je pa res, da je stresanje preko neravnin kar precej izrazito. To se opazno prenaša v kabino oziroma na telesa potnikov, a takšen megane je pač športnik in to je treba vzeti v zakup. Ob tem je treba poudariti, da megana kljub trdemu podvozju neravnine v ovinkih ne zmedejo pretirano in bojazni, da bi avtomobil ušel po svoje, pravzaprav ni. Samozaporni diferencial? Zelo dobrodošla stvar. Velika moč in sprednji pogon pač opravita svoje, samozaporni diferencial pa prepreči, da bi ob pospeševanju iz ovinkov sprednja kolesa začela siliti proti zunanjemu robu. Brez skrbi, tudi volanskega obroča pri odločnem pospeševanju ne puli iz rok; za to gre zahvala vpetju sprednjih koles, kjer se kolesa na cesto prilegajo izven osi, okoli katere se obračajo med zavijanjem. Kaj pa športni sedeži? Na prvi pogled so videti neudobni in športno odlični; slednje velja tudi v praksi. Glede udobja pa se izkaže, da so na daljših vožnjah povsem kos nalogi glede opore hrbta in nog, v hitro odpeljanih ovinkih pa telo odlično zadržujejo na mestu. Gre za odlična Recarova izdelka, ki sta za povrh opremljena tudi z (bočnima) zračnima blazinama in le pri sedanju v avtomobil zahtevata nekaj potrpljenja oziroma, bolje rečeno, pozornosti zaradi visokih robov. Za povrh so tu športni sedeži nameščeni nižje kot v običajnem meganu (več prostora za glave), pa tudi prostora zadaj je za kolena tamkaj sedečih potnikov zaradi tanjših sedežev celo za spoznanje več. Doplačilo za paket cup torej vsekakor priporočamo, saj za razmeroma dostopno, predvsem pa pod črto zelo pošteno ceno doda tisto piko na i, ki jo od takšnega avtomobila pač pričakujemo.

Vsa pričakovanja izpolni tudi motor, prisilno polnjen dvolitrski štirivaljnik, ki razvije največjo moč 184 kW (250 KM) pri 5.500 vrtljajih na minuto ter največji navor 340 Nm. Dovolj za pospešek do stotice v 6,1 sekunde in hitra pospeševanja tako iz zavojev kot tudi pri višjih hitrostih. Vse to spremlja rezek zvok (vključno z malce porednim pokanjem iz izpuha pri odvzetem plinu) s turbom podprtega štirivaljnega stroja. Tam nekje do tri, štiri tisoč vrtljajev je renault sport precej umirjen in ne pušča vtisa pretirano zmogljivega avtomobila, ko pa motor zadiha s polnim tlakom turba, odločno in hitro podaja moč v vseh pogojih vožnje. Motorju streže ročni menjalnik s šestimi stopnjami prenosa, nad katerim smo bili malce manj navdušeni kot nad siceršnjo celostno podobo avtomobila; glede na ostalo zelo dobro športno tehniko namreč menjalnik ne blesti niti s svojo natančnostjo niti s hitrostjo menjavanja prestav.

Ne glede na to pa je megane renault sport dober športni avtomobil. Pelje se odlično in zelo natančno, tudi zahvaljujoč dobremu in odzivnemu volanu, po drugi strani pa zna s prostorskega vidika zadovoljiti povsem enake potrebe kot običajni megane s tremi vrati. In to za zelo pošteno ceno, ki znaša slabih 26 tisoč evrov.
 

Renault megane coupe 2.0T 250 renault sport cup
 Vozilo in motor kombilimuzina, 3 vrata, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1998 ccm; Vrtina x gib (mm): 82,7 x 93,0; Kompresijsko razmerje: 8,5 : 1; Največja moč: 184 kW (250 KM) pri 5500/min; Razmerje mase in moči: 7,9 kg/kW (5,8 kg/KM); Največji navor: 340 Nm pri 3000/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (340 mm), zadaj kolutne (290 mm); Elektronska podpora: ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4299 x 1848 x 1435 mm; Medosna razdalja: 2639 mm; Pnevmatike: 235/40 R 18 Masa/nosilnost: 1462/405; Prtljažnik: 377/1024 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,1 s; Poraba goriva (EU): 11,5/6,7/8,4 l/100 km; Povprečje na testu: 12,0 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (megane coupe 1.6 16V expression): 16.250 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 25.750 evrov; z dodatno opremo: 28.960 evrov; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
podvozje, sedeži, volan, motor menjalnik brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.