Škoda superb combi 3.6 FSI DSG 4x4 elegance
Če prostora ni nikoli dovolj
Superb je največji in najimenitnejši Škodin avtomobil, v karavanski izvedenki combi pa se poleg prostorsko zares radodarne kabine ponaša tudi z ogromnim prtljažnim prostorom. Preizkusili smo ga v njegovi najdražji in najmočnejši izvedenki; v kombinaciji s 3,6-litrskim bencinskim motorjem V6, samodejnim menjalnikom DSG in pogonom na vsa štiri kolesa.
Torek, 17. avgust 2010
Cena takšnega superba, ki predstavlja vrh ponudbe tega Škodinega modela, seveda ni in ne more biti nizka. Ne glede na zelo harmonično obliko avtomobila, pa tudi pogonski sklop zmogljivega motorja, odličnega menjalnika in učinkovitega pogona je cena 40 tisoč evrov (oziroma še dobrih sedem tisoč več na račun dodatne opreme) kar nekako visoka za to češko znamko; toliko pa za škodo že ne boste odšteli, mar ne? Za takšen denar je izbira že zelo, zelo velika, po želji tudi med prestižnimi
znamkami.
Za superba bi težko zapisali, da je prestižen, čeprav s kromom obrobljena maska, velika (18-palčna) kolesa, bogata oprema ter ne nazadnje pogonski sklop morda želijo ustvariti prav ta vtis. Enako velja za uporabljene materiale in izdelavo v kabini, ki so, roko na srce, na zelo visoki kakovostni ravni, pa tudi sama zasnova armaturne plošče ustvarja prijetno in glede razporeditve stikal ergonomsko učinkovito bivanjsko okolje. Sedeži so lahko po želji odeti v kombinacijo usnja in alkantare,
sprednja dva sta izdatno (električno, s spominom) pomična in nastavljiva v vse smeri, nasploh pa sedeže velja pohvaliti kot dobre izdelke, saj se ponašajo z ustrezno trdnostjo ter temu primerno učinkovito oporo telesa.
Superb combi je odličen družinski ali poslovni avtomobil, še posebej v kakšni od skromnejših izvedenk, kjer je zanimiv tudi s cenovnega vidika.
Zadaj je prostora povsem dovolj …, kaj povsem dovolj, ogromno, celo perverzno veliko! Strop je ustrezno visok tudi za dolgine, prostora za kolena pa je toliko kot v podaljšanih izvedenkah prestižnih limuzin (ne ravno rolls-roycea ali maybacha, ampak številko nižje). Dobesedno, namreč noge boste lahko brez težav prekrižali, pa tudi pri izrazitih prostorskih potrebah sprednjih dveh potnikov ni nikakršne bojazni, da bi morali sklepati kompromise. Superb je, vsaj kar se prostora tiče,
brezkompromisen in na sprednjih sedežih prepriča, na zadnjih navduši (oziroma ob prvem stiku z zadnjo klopjo celo šokira), glede velikosti prtljažnika pa ne zahteva kakšnega posebno skrbnega izbora ali zlaganja prtljage, ki jo boste vzeli na letni dopust. Prostora je namreč kar za 633 litrov, omeniti pa velja še ravno dno, dodaten predal pod njim, doplačilni komplet mrež, drogov in pasov za pripenjanje manjših kosov prtljage (zelo uporabno, priporočamo!) ter zahvaljujoč nizko zajedajočim se
prtljažnim vratom tudi nizek nakladalni rob. Ah, ta vrata, saj so res kar precej velika in težka, a vseeno ni prave potrebe po njihovem električnem pomiku (doplačilo 411 evrov). Ta dodatek že sam po sebi nima kakšne posebne uporabne vrednosti (bodimo pošteni, včasih resda olajša nalaganje), za povrh pa predstavlja še dodatno možnost okvare – in ravno to se je zgodilo med našim testom. Vrata so se zaskočila v odprtem položaju (ni jih bilo mogoče zapreti ne s pomočjo elektrike ne ročno) in
potreben je bil poseg pooblaščenih serviserjev – najprej na licu mesta, kjer so sneli vodila in vrata za silo zaprli, nato pa še štiri dni na servisu, kjer so zamenjali celoten sistem. Je pa bilo popravilo vključeno v štiriletno jamstvo brez omejitve prevoženih kilometrov, s kakršnim se poleg superba lahko pohvalijo tudi druge škode.
Testnega superba je poganjal najzmogljivejši motor v ponudbi, 3,6-litrski bencinski stroj V6 z močjo 191 kW (260 KM). Motorju streže odličen menjalnik DSG, ki se ponaša z mirnim in hitrim menjavanjem prestav (še posebej suveren je v športnem režimu, prestave pa je mogoče menjavati tudi ročno, vključno s stikali na volanskem obroču). Za učinkovit prenos moči na podlago skrbi stalni štirikolesni pogon, ki zahvaljujoč sklopki haldex (4. generacije) po potrebi del moči – denimo ob močnem
pospeševanju, v ovinkih ali na spolzki podlagi – hitro in učinkovito prerazporedi tudi na zadnji kolesi (v običajnih pogojih se prenaša le na sprednji).
Skratka – prepričljiva, zmogljiva in malce prestižna kombinacija, ki v vseh pogledih navduši ter ne nazadnje ne pusti grenkega priokusa niti z ne ravno nizko porabo, ki je pri vsem skupaj pravzaprav pričakovana. Varčnejši ali bolj racionalni kupci bodo seveda posegli po dvolitrskem dizelskem motorju (zelo dobra izbira glede porabe, zmogljivosti in cene je tudi bencinski motor 1.8 TSI), takšen superb combi – s ceno okoli 25 tisočakov – pa je zelo dober, kaj zelo dober, odličen družinski
avtomobil.
Škoda superb combi 3.6 FSI DSG 4x4 elegance |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 6-valjni zasnove V, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dvakrat po dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva; Prostornina: 3598 ccm; Vrtina x gib (mm): 89,0 x 96,4; Kompresijsko razmerje: 11,4 : 1; Največja moč: 191 kW (260 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 9,1 kg/kW (6,7 kg/KM); Največji navor: 350 Nm pri 2500-5000/min; Menjalnik: samodejni 6-stopenjski DSG; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, ESP, MSR, ASR, EDS, HBA; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4838 x 1817 x 1510 mm; Medosna razdalja: 2761 mm; Pnevmatike: 225/40 R 18 Masa/nosilnost: 1.744/620; Prtljažnik: 633/1.865 l. |
Največja hitrost: 247 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,6 s; Poraba goriva (EU): 14,4/7,8/10,2 l/100 km; Povprečje na testu: 11,5 l/100 km. |
Cena: osnovni model (superb combi 1.4 TSI comfort): 20.990 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 40.117 evrov; z dodatno opremo: 47.447 evrov; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostorna kabina, prostoren prtljažnik, sedeži, pogonski sklop |
![]() |
cena |
![]() |
okvara mehanizma prtljažnih vrat |