Volkswagen caddy 1.6 TDI comfortline
Več posluha za potnike
Volkswagnov priljubljeni potniški dostavnik caddy je pred kratkim dobil nov, privlačnejši videz, nekaj udobja in varnosti ter sodobnejše in učinkovitejše motorje. Ob tem se caddy cenovno še vedno uvršča med dražje izbire, preizkusili pa smo ga v kombinaciji z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem in opremo comfortline.
Torek, 10. maj 2011
Prenovljenega caddyja boste navzven spoznali predvsem po novi sprednji maski, ki je s štirimi vodoravnimi letvicami ukrojena v stilu drugih Volkswagnovih vozil iz osebnega programa. Razred potniških dostavnikov – pri nas si opazno največji delež reže citroën berlingo – je caddy pridobil na potniški uglajenosti, deloma tudi na račun tovorne uporabnosti teh v osnovi dostavnih oziroma lahkih gospodarskih vozil. Paketna dostava ali orodje in material manjšega obrtnika čez teden in družinski izlet
čez vikend je tista kombinacija, ki prepriča vse več kupcev.
Z nekaj kozmetičnimi popravki, posodobljeno notranjostjo in bogatejšo opremo je caddy še bolj primeren za osebne potrebe.
Ravno v prid udobnejše družinske uporabe se caddy sedaj ponaša tudi s temeljiteje obloženo notranjostjo, saj plastika prekriva tudi zadnji del kabine (pločevina ni vidna nikjer več). To vseeno ne pomeni, da je caddy po tej plati na ravni tourana oziroma kompaktnega enoprostorca, ki jim tovrstni potniški dostavniki lahko predstavljajo zelo zanimivo alternativo. Njihova prednost je vsekakor izrazito prostorna notranjost, kar brez dlake na jeziku trdimo tudi za caddyja. Zlasti v višino je
prostor izdatno odmerjen, sicer pa se potniki niti na sprednjih niti na zadnjih sedežih ne morejo pritoževati nad prostorom za kolena, medtem ko gre pri treh vštric zadaj upoštevati malce medsebojne komolčne uvidevnosti. Prostora je celo toliko, da je v prtljažni prostor mogoče namestiti dodatno dvosedežno klop (je pa res, da je le-ta primerna bolj za otroke), glede prtljage pa caddy v petsedežni konfiguraciji sprejme 750 litrov, ob uporabi le sprednjih dveh sedežev pa prek treh kubičnih
metrov.
Sedeže druge vrste je namreč mogoče odstraniti iz vozila, kar še povečuje caddyjevo tovorno uporabnost. Sicer v tem primeru potrebujete ustrezen prostor v garaži, kamor boste odstranjene sedeže shranili, a po drugi strani s tem v avtomobilu pridobite več uporabnega prostora, pa tudi bojazni, da bi med tovorjenjem po sedežih kaj polili ali raztresli, ni. Njihovo odstranjevanje je enostavno, kar pa ne velja tudi za dodatno klop v prtljažniku. Ta je težka, brez ustreznih ročajev, pa tudi
vpenjanje je precej nerodno – predvsem pri njenem ponovnem nameščanju morate natančno ujeti vodila v podu prtljažnika, kar je ob težki klopi in v naprej sklonjeni drži precej neprijetno opravilo. Za povrh je ob nameščeni klopi mogoče zložiti le njeno naslonjalo, sedalnega dela pa ne, s čimer je v takem primeru prtljažnik caddyja skoraj neuporaben.
Caddy je prepričljiv potniški dostavnik, ki pa v primerjavi s tekmeci zahteva globlji poseg v denarnico.
Zato pa vsestransko uporabnost caddyja močno povečujejo po ena drsna vrata na vsakem boku, pa tudi predalov za drobnarije (in tudi kakšne večje predmete) je v kabini polno. S tem caddy prekaša klasične kompaktne enoprostorce, so pa uporabljeni materiali bolj robustne narave, plastika armaturne plošče trša, celosten vtis manj kakovosten. Oprema je povsem na zadovoljivi ravni, saj s področja varnosti zajema ESP in štiri zračne blazine (manjkata le varnostni zavesi), pri udobju pa električno
pomične šipe, usnjen volan, radio, klimatsko napravo in podobno. Slednja se je pozimi, tekom testa, morala precej namučiti, da je ogrela veliko notranjost, pa tudi električno gretje vetrobranskega stekla bi se zaradi njegove velikosti izkazalo kot dobrodošel pripomoček.
Zato pa lahko pohvalimo 1,6-litrski turbodizelski stroj z močjo 75 kW (102 KM), ki predstavlja zamenjavo za priljubljenega 1.9 TDI. Ob podobni moči in enakem navoru so zmogljivosti tako motoriziranega caddyja v primerjavi s predhodnikom na papirju celo za spoznanje boljše, v praksi pa se motor izkaže z zadostno zalogo moči in predvsem nižjo porabo goriva, ki po tovarniških podatkih znaša 6,6 litra na sto kilometrov, med testom pa smo v povprečju dosegli 7,6 litra. V obeh primerih je poraba
okoli liter nižja kot pri predhodniku (test v AF122), s čimer 1.6 TDI kljub malce manj odločni prožnosti v nižjih vrtljajih predstavlja zelo dobro izbiro.
Podobno lahko zapišemo tudi za caddyja v celoti, le s precej visoko ceno se je treba sprijazniti. Ta je višja od (francoskih) tekmecev ter zlasti v primeru testnega vozila oziroma bolje motoriziranih in temeljiteje opremljenih izvedenk z več kot 20 tisoč evri zahteva kar precejšen poseg v denarnico.
Volkswagen caddy 1.6 TDI comfortline |
Vozilo in motor: potniški dostavnik, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1598 ccm; Vrtina x gib (mm): 79,5 x 80,5; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 75 kW (102 KM) pri 4400/min; Razmerje mase in moči: 22,5 kg/kW (16,5 kg/KM); Največji navor: 250 Nm pri 1500-2500/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z BA, ASR, ESP, MSR; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4406 x 1794 x 1856 mm; Medosna razdalja: 2681 mm; Pnevmatike: 205/55 R 16; Masa/nosilnost: 1687/726; Prtljažnik: 190/750/3030 l. |
Največja hitrost: 168 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 12,9 s; Poraba goriva (EU): 6,6/5,2/5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km. |
Cena: osnovni model (caddy 1.2 TSI startline): 13.990 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 20.784 evrov; z dodatno opremo: 22.352 evrov; Porsche Slovenija d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
prostorna notranjost,odstranjevanje sedežev druge vrste, predali za drobnarije |
![]() |
klop v tretji vrsti, trda plastika armaturne plošče, počasno ogrevanje notranjosti |
![]() |
brez napak |