Volkswagen polo 1.2 TSI highline
Več kot šminker
Polo s tremi vrati je zaradi nižje cene v primerjavi s petvratno izvedbo vedno privabil precej kupcev, nekateri pa so po njem posegli tudi zaradi bolj športnega ali kar kupejevskega značaja. Takšnemu so, tako kot primerku, ki smo ga testirali tokrat, običajno pripadala tudi aluminijasta platišča, znižano podvozje in vpadljiva barva.
Sreda, 18. avgust 2010
Tokrat gre že za peto generacijo zapored, za katero smo že nekajkrat povedali, da je na vseh področjih tako napredovala, da ji lahko rečemo kar pomanjšani golf. To velja tudi za nič kaj drzno, a elegantno zunanjost, ki močno spominja na večjega brata. S tremi namesto petimi vrati pa je lahko tudi paša za oči. Sploh če je nameščen na 17-palčna lahka platišča in ima 15 milimetrov nižje športno podvozje, ki sta del paketa boavista. Ta za ceno 510 evrov doda še dodatno zatemnjena stekla zadaj. Ko
k temu prištejemo 112 evrov za živo rdečo barvo, je rezultat več kot drzen.
V notranjosti sicer takšne drznosti ni, je pa zaradi najdražjega paketa highline veliko opreme. Ta vključuje usnjen volanski obroč in prav takšno prestavno ročico, športna sedeža, večopravilni prikazovalnik za potovalni računalnik ter sprednji meglenki.
Le dvoje bočnih vrat na pogled sicer res vedno zmaga proti tistemu s parom več, a v resničnem življenju pride trenutek, ko se vprašamo, zakaj nismo dodali tistih 292 evrov za zadnja vrata. Namreč, tudi če zadnjo klop uporabljamo le za odlaganje kakšnih drobnarij, je dostop do nje še vedno preveč otežen. Na srečo imata sprednja sedeža spominsko funkcijo, kar pomeni, da se po umikanju vrneta v prvotni položaj. Klub temu pa voznikov sedež povzroča težave, saj se z vzglavnikom zadane ob volanski
obroč in pri umikanju ne doseže skrajnega možnega položaja. Zato ga je treba ves čas držati, saj sicer sam pade nazaj. Tudi če odraslemu uspe splezati na zadnjo klop, pa sedenje tam ni najbolj prijetno. Ne zaradi udobja, ampak zaradi občutka utesnjenosti.
Šeststopenjski ročni menjalnik se s tem motorjem ujame precej bolje kot za stopnjo bogatejši DSG, ki zna biti malce nervozen.
Prtljažnik je enak kot pri polu s petimi vrati, torej 280 litrov v osnovi in 952 litrov ob zloženih zadnjih sedežih. Dobra rešitev je dvojno dno, ki na nižji stopnji poveča skupno prostornino, na višji pa ob zloženi zadnji klopi ustvari popolnoma ravno dno.
Morda na papirju ne deluje tako, a se mali motorček, ki je poganjal testni avtomobil, zelo poda njegovemu nastopaškemu videzu. Kljub skromni 1,2-litrski prostornini ga ne smemo mešati z enako velikim motorjem, ki poganja povsem osnovno različico pola. Tisti ima le tri valje, medtem ko ima takšen z oznako TSI valj več. V resnici je to nekoliko pomanjšan 1,4-litrski motor, ki ga poznamo iz ostalih vozil te znamke, in je podprt s turbinskim polnilnikom. Zmore 77 kW (105 KM), kar je nekje v rangu
običajnega 1,6-litrskega motorja, ki ga nekako tudi zamenjuje. V praksi se je v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom izkazal za odlično kombinacijo, saj zmore precej dinamike in obenem lahko deluje izredno ekonomično. Mi smo podlegli skušnjavi priganjanja, zato se je povprečna poraba povzpela celo preko osem litrov. Vseeno pa smo odpeljali tudi nekaj umirjenih kilometrov in takrat zabeležili le deciliter več kot pet litrov porabe na 100 kilometrov, kar je zares odličen
rezultat.
Športno podvozje, široke pnevmatike in živahen motor skupaj ustvarijo dober paket za tiste, ki se ne ustrašijo hitro odpeljanega ovinka. Ceste se drži odlično, občutek na volanu pa je tudi zelo dober. Žal je ne glede na izvedbo polo vedno opremljen z volanskim obročem in prestavno ročico, ki se bolj prilegata manjšim in bolj nežnim ženskim ročicam. Takšen polo bi si zaslužil nekoliko konkretnejše pripomočke za upravljanje, a vsega pač ne moremo imeti. Vsaj brez napisa GTI na zadku ne.
Volkswagen polo 1.2 TSI highline |
Vozilo in motor: kompaktna limuzina, 3 vrata, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, večtočkovni elektronski vbrizg goriva; Prostornina: 1197 ccm; Vrtina x gib (mm): 71 x 75,6; Kompresijsko razmerje: 10 : 1; Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 5000/min; Razmerje mase in moči: 13,2 kg/kW (9,6 kg/KM); Največji navor: 175 Nm pri 1550-4100/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (256 mm), zadaj kolutne (230 mm); Elektronska podpora: ABS z ASR, EDS in MSR, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 3970 x 1682 x 1462 mm; Medosna razdalja: 2470 mm; Pnevmatike: 215/40 R17; Masa/nosilnost: 1.013/482 kg; Prtljažnik: 280/952 l. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,7 s; Poraba goriva (EU): 6,8/4,5/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km. |
Cena: osnovni model (1.2 44 kW trendline 3V): 10.361 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 13.818 evrov; z dodatno opremo: 14.563 evrov; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost, udobje, kakovost materialov in obdelave, samodejna parkirna zavora |
![]() |
pomanjkanje odlagalnih prostorov, samodejni menjalnik |
![]() |
brez napak |