Avto.info
Iskalnik: Model:

Volvo S60 2.0 T powershift summum

Še vedno predan udobju

Pri Volvu sicer pravijo, da je novi S60 najbolj športna limuzina te znamke doslej, a naj vas to ne prestraši. Še vedno je namreč v prvi vrsti udoben potovalni avtomobil, ki pa se po novem ne boji spopada z zavito cesto. Sploh, če ga poganja dvolitrski turbobencinski motor.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Torek, 22. marec 2011

Novi (kitajski) lastniki in nova generacija volva S60 nekako obeležujeta nov list v zgodovini te švedske znamke, ki je svoj ugled zgradila na izrazito varnosti podrejenih avtomobilih. A sedaj je čas za nov pristop. To dokazuje že zunanja podoba nove limuzine srednjega razreda. Ključna je dinamika, tako oblikovna kot vozna, prevladujejo pa mehke linije in nič več stopničasti robovi.

Menjalnik powershift z dvojno sklopko je presenetljivo umirjen in v primerjavi z DSG-jem kar nekako počasen.

Seveda pa oblikovalci niso šli predaleč, saj je tudi S60 na daleč prepoznaven in nezamenljiv pripadnik svoje znamke. Enako velja za notranjost, kjer je že ustaljen slog dobil modernejši in bolj čist videz. Odlična ergonomija je seveda samoumevna, (ne)priročen odlagalni prostorček za 'lebdečo' sredinsko konzolo pa tudi! Usnjeni sedeži so tudi tokrat odlični, ko govorimo o udobju, a le povprečni, če je vaš cilj športna vožnja. Graja gre na račun prostora, ki so ga tokrat odmerili v notranjosti. Ta je namreč v primerjavi s konkurenco, predvsem na zadnji klopi in v prtljažniku, zelo skromen. Sedenje zadaj kazi nizka streha, prtljažnik pa sprejme vsega 380 litrov prtljage, kar je okoli 100 litrov manj kot zmorejo tekmeci. Pri tem lahko pohvalimo dvižno predelno steno, ki vrečke nakupov obvaruje pred premetavanjem po prtljažniku.

Seveda je tudi ta volvo prednjačil na področju varnosti. Med aktivne pripomočke, ki preventivno posredujejo, štejemo sistem za informiranje o vozilih v mrtvem kotu, sistem za pazljivost voznika, sistem za opozarjanje na nevarnost trčenja s samodejnim zaviranjem ter sistem za zaznavanje pešcev. Potem je tu še šest zračnih blazin, ki svoje opravijo, ko voznika elektronika ni uspela rešiti.

S60 je nastajal z lepoto v prvem planu in šele nato z mislijo na uporabnost.

Pred časom smo že testirali praktično enak S60 (AF 135), a ga je poganjal turbodizelski petvaljnik. Tokratni primerek pa je bil namenjen tistim, ki imajo radi bencinske hlape. Dvolitrski štirivaljnik, podprt s turbopolnilnikom, je z močjo 149 kW (203 KM) srednja pot, saj S60 ponuja izbiro bencinskih motorjev z močmi od 110 do 224 kW (150 do 304 KM). Tudi tokrat je bil opremljen s samodejnim menjalnikom, a je namesto za klasiko šlo za različico powershift, kar pomeni šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko. Tega smo že dodobra spoznali v drugih vozilih te znamke, uporabljajo pa ga tudi pri Fordu. V nasprotju z DSG-jem je ta nekoliko počasnejši in manj odziven. Pravzaprav deluje tako, kot bi pričakovali, da deluje zelo dober klasični samodejni menjalnik, le da je včasih lahko zaletav in malce preveč neodločen pri izbiranju prave prestave. Vseeno zmore ta 1545 kilogramov težak avtomobil pognati do 100 km/h v dobrih osmih sekundah, medtem ko se merilnik hitrosti ustavi šele pri 230 km/h.

Izbrana kombinacija je na testu zahtevala razmeroma visoko porabo 11,3 litra, a je treba pri tem povedati, da smo avtomobil marsikdaj tudi priganjali. Obljube o športnem značaju smo pač morali preizkusiti in lahko povemo, da je razlika glede na predhodnika zagotovo opazna, a nemška konkurenca tu še vedno prednjači. Podvozje je še vedno premehko in zaradi sprednjega pogona nos rad zaplava ven iz ovinka. Zagotovo pa tak S60 s ceno prek 46 tisočakov spada v sam vrh, ko govorimo o udobju med vožnjo. K temu pripomore tudi cel kup dodatkov za razvajanje in prava skladovnica pametnih varnostnih pripomočkov.
 

Volvo S60 2.0 T powershift summum
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrata, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, električni vbrizg goriva; Prostornina: 1999 ccm; Vrtina in gib: 87,5 x 83,1 mm; Kompresijsko razmerje: 10 : 1; Največja moč: 149 kW (203 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 10,4 kg/kW (7,6 kg/KM); Največji navor: 300 Nm pri 1750-4000/min; Menjalnik: samodejni šeststopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z EBA,DSTC; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  4628 x 1865 x 1484 mm; Medosna razdalja: 2776; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1545/495 kg; Prtljažnik: 380 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,2 s; Poraba (EU): 11,2/6,6/8,3 l/100 km; Povprečje na testu: 11,3 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (T3 base): 28.900 evrov, cena testnega vozila (brez  dodatne opreme): 41.434 evrov, z dodatno opremo: 46.116 evrov; Volvo Car Austria GmbH, Schwechat.
udobno podvozje, počutje v kabini spredaj majhen prtljažnik, utesnjena zadnja klop, visoka poraba brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.