Volkswagen jetta 1.6 TDI DSG highline
Diskont passat
- Nova jetta se vse bolj odmika od golfa in postaja samosvoj avtomobil
- S svojo prostornostjo je lahko resen konkurent passatu
- Le 1,6-litrski TDI se je v praksi odlično izkazal, DSG pa malce manj
Torek, 22. januar 2013
Pred prihodom nove generacije jette je bilo vse skupaj precej bolj preprosto. Golf je bil kombilimuzina in jetta klasična limuzina. Če nisi hotel golfa, si se odločil za limuzinskega passata, jetta pa je bolj ali manj ostala Američanom. A časi se spreminjajo …
Stvar bo najbolj jasna, če malce podrobneje pogledamo številke. Nova jetta v dolžino meri 464 centimetrov, kar je le 6 cm manj kot je bil dolg prejšnji passat. Kljub temu da ima tudi nekoliko krajšo medosno razdaljo, je jetta širša in višja. Očitni znaki torej, da se vse bolj odmika od golfa, ki se še vedno drži svojih mer in postaja vse bolj samosvoj avtomobil.
Daleč od tega, da bi vodilni iz Wolfsburga pljuvali v lastno skledo in delali škodo passatu, saj je podobnost in pripadnost golfu navzven še vedno očitna. Gre bolj za to, da so naredili nekakšno svetovno limuzino, ki mora ugajati globalnemu tržišču. In obliko presenetljivo lahko pohvalimo, saj se v tem primeru ni zgodilo, da bi golfu le nataknili zadek, ampak so začeli povsem na novo, vključno z daljšo medosno razdaljo.
Kar uspe skriti uglajena zunanjost, pa hitro izda kakovost materialov v notranjosti. V Mehiki narejen avtomobil je posebej prilagojen evropskim kupcem (Američani dobijo še bolj grobo plastiko in celo poltogo zadnjo premo), a je razlika v primerjavi z golfom vseeno očitna. Drugače je bolj ali manj vse tako kot v golfu, torej pametno razporejeno in funkcionalno.
Pravi bonus je zadnja klop, kjer je prostora za noge precej več, prav tako pa navduši tudi prostor v prtljažniku. Tega je 510 litrov, pri tem pa je treba opozoriti na to, da se vodila prtljažnih vrat zažirajo vanj, kar je dobro upoštevati pri natovarjanju. Po drugi strani je pohvalno, da se vrata prtljažnika da odpreti klasično s pritiskom na gumb in ne le iz kabine ali pa s ključem, kot je pri tovrstnih limuzinah dostikrat običajna praksa.
Jetta je od golfa cenejša za tisočaka, od passata pa za kar pet tisočakov.
Nekakšen obliž na rane, ki jih povzroči 'šparanje' pri izdelavi, je zagotovo bogata oprema testnega modela s paketom highline. Malenkosti, kot so usnjen volan in prestavna ročica, bolj prestižno oblazinjenje, tapeciran prtljažni prostor in cel kup drugih, vsekakor pomagajo. Je pa pri izboru paketov opreme kaj kmalu jasno, kje se izgubi tisti tisočak, kolikor je jetta cenejša od golfa. Samodejna klimatska naprava ni niti del najvišje stopnje opreme, ampak je na voljo le na seznamu doplačil. In
na ta način takšna jetta pride do skupne cene 24.342 evrov, kar ni malo, a vseeno manj kot stane golf in precej manj (okoli pet tisočakov) kot passat. Testni avtomobil je poganjal 1,6-litrski turbodizel s 77 kW (105 KM) in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama (DSG). Ta izbira je v primerjavi z osnovnim bencinskim modelom skoraj 4.000 evrov dražja. A kombinacija se je zelo dobro izkazala. Do sedaj smo imeli ta motor priložnost testirati le z ročnim 5-stopenjskim menjalnikom
in kot tak nas ni navdušil. Sedem prestav in odličen menjalnik pa sta povsem druga zgodba, kar se je poznalo tudi pri porabi, ki je na testu znašala bolj sprejemljivih 5,9 litra, torej liter manj kot z ročnim menjalnikom.
Motor se z dobre 1,3 tone suhe teže jette brez težav spoprijema in še najbolj navduši na daljših vožnjah. Pretikanje poteka gladko in izredno hitro, je pa opazen zamik pri speljevanju. Precej bolje bi bilo, če bi se avtomobil ob sproščeni zavori začel sam premikati, kot je to običajno pri klasičnih samodejnih menjalnikih. Hrupa v kabini ni veliko, razen če se motor vrti v najvišje vrtljaje. Slednje pa se dogaja le ob priganjanju, kjer se ta jetta sicer izkaže bolje kot ameriška dvojčica s
poltogo zadnjo premo, vseeno pa ni enako prefinjena, niti tako zmogljiva kot golf.
S svojimi prednostmi in slabostmi se pravo bistvo jette začne kazati šele, ko jo cenovno umestimo med ostala vozila iste znamke. Cena je zagotovo diskontna, saj je jetta celo cenejša kot golf, ob tem pa v okrnjeni obliki ponuja veliko tega, kar najdemo šele pri passatu. Torej na papirju izgleda odlično, drugo pa je, kako na diskontnega passata gledajo kupci, ki se pri tej znamki še posebej težko sprijaznijo s spremembami.
Volkswagen jetta 1.6 TDI DSG highline |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1598 ccm; Vrtina x gib (mm): 79,5 x 80,5; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 4400/min; Razmerje mase in moči: 17,4 kg/kW (12,7 kg/KM); Največji navor: 250 Nm pri 1500–2500/min; Menjalnik: samodejni 7-stopenjski DSG; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z ASR, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4644 x 1778 x 1482 mm; Medosna razdalja: 2651 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1336/594; Prtljažnik: 510 l. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,7 s; Poraba goriva (EU): 5,6/4,2/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 123 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 TSI trendline): 16.690 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 22.346 evrov, z dodatno opremo: 24.342 evrov; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana |
![]() |
cena, prostornost na zadnji klopi, menjalnik |
![]() |
limuzinski dostop do prtljažnika, materiali v notranjosti |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- 4 vrata
- DSG
- jetta
- limuzina
- passat
- TDI
- turbodizel
- Volkswagen