Volvo V40 cross country D4 A summum
Na veliki nogi
- Cross country prinaša robustnejši videz in večjo oddaljenost od tal
- Vozna dinamika in udobje ostajata na visoki ravni
Petek, 19. april 2013
Cross country, to uveljavljeno oznako za terensko zmogljivejša Volvova vozila, je dobil tudi najnovejši V40. A ne kot XC, temveč zgolj kot dodatek v imenu. Ta prinaša 40 mm večjo oddaljenost od tal, zato tudi med vožnjo po kakšnem slabše vzdrževanem kolovozu ne boste podrsali s trebuhom po tleh. A za kaj bistveno več kot za pot do vikenda nekje v hribih ali v kamp nekje ob morju takle V40 ni primeren. Tudi štirikolesnega pogona nima, tega (skupaj s sistemom za nadzorovan spust po klancu
navzdol) dobite le v kombinaciji z najmočnejšim bencinarjem T5.
Zato pa boste zaradi večje oddaljenosti od tal enostavneje splezali na mestne robnike, dodatni plastični karoserijski elementi prav tako delujejo zelo stilsko v smislu robustnejšega, modnega mestnega crossoverja, sedeži (in položaj za volanom) pa so višji kot pri običajni izvedbi. Pohvalno – tako v smislu večjega udobja (zlasti pri vstopanju in izstopanju) kot preglednosti. Poleg tega cross country prinaša okrasne vložke na sredinski konzoli, zato je, skupaj z bogato opremo paketa summum,
vtis še za spoznanje bolj prestižen.
Že tako precej drag avtomobil v izvedbi cross country zahteva še dobrega tisočaka ali dva globlji poseg v denarnico.
Večja oddaljenost od tal je rezultat spremenjenega vzmetenja, kljub temu avtomobil med vožnjo ostaja podobno dinamičnega duha kot običajni V40. Večjega nagibanja v ovinkih ni, udobje pa ostaja na visoki ravni. Skratka, inženirji, odgovorni za podvozje, so svoje delo odlično opravili.
Avtomobil smo preizkusili z enakim pogonskim sklopom kot običajnega V40 (test v AF162), petvaljnim turbodizelskim motorjem D4 v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Motor prepriča z zmogljivostmi, samosvojim zvokom in razmeroma mirnim delovanjem, menjalnik pa svoje delo opravlja mirno in uglajeno.
Celostno gledano je avtomobil tako zelo prijeten, a po drugi strani precej drag; v primeru testnega vozila to pomeni prek 44 tisočakov, od tega več kot dva tisoč evrov na račun paketa cross country.
Volvo V40 cross country D4 A summum |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 5-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1984 ccm; Vrtina x gib (mm): 81,0 x 77,0; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 130 kW (177 KM) pri 3500/min; Razmerje mase in moči: 12,1 kg/kW (8,9 kg/KM); Največji navor: 400 Nm pri 1750–2750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, DSTC; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4370 x 1783 x 1458 mm; Medosna razdalja: 2646 mm; Pnevmatike: 225/45 R 18; Masa/nosilnost: 1578/507; Prtljažnik: 335/1032 l. |
Največja hitrost: 210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 6,8/4,3/5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km. |
Cena: osnovni model (V40 T3/D2): 22.900 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 35.372 evrov; z dodatno opremo: 44.014 evrov; Volvo Car Austria GmbH, Schwechat. |
![]() |
videz, počutje v kabini, bogata oprema |
![]() |
skromen prtljažnik, cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- cross country
- D4
- samodejni menjalnik
- V40
- Volvo