Volvo V60 D3 cross country momentum
Več kot običajen V
- Oznaka cross country pomeni, da gre za robustnejšo in nekoliko povišano različico karavana
- Varčen dvolitrski turbodizel poganja le sprednji kolesi
Petek, 5. avgust 2016
Kdor si želi klasičnega švedskega karavana z malce terenskega pridiha, izbere volvo XC70. Tistim, ki jim je ta prevelik, pa so namenili bolj 'žilavo' izvedbo modela V60. Temu oznake XC60 niso mogli nadeti, saj to že uporablja njihov pravi športni terenec, zato so zanj obudili ime cross country.
Svojo drugačnost V60 CC sporoča že na daleč: z blatniki, ki so obrobljeni s trpežno črno plastiko, od tal pa je oddaljen za dobrih šest centimetrov več kot običajna izvedba. Pa je kljub temu daleč od pravega terenca in to tudi ne želi biti. Ponuja le pridih terenskega, zato ni treba, da je pogon speljan k vsem štirim kolesom.
V tem primeru vstopni dvolitrski turbodizel s 110 kW (150 KM) poganja le sprednji kolesni par, za prenos moči pa skrbi sodoben 8-stopenjski samodejni menjalnik. Za umirjeno in predvsem udobno vožnjo je delovanje menjalnika dovolj hitro in moči več kot dovolj, za kaj več pa je treba izbrati kakšno od zmogljivejših izvedb. Pretirane športnosti ne gre pričakovati niti od višjega in mehkejšega podvozja, ki na račun tega ponuja nekoliko več svobode na slabših cestiščih.
Cross country je na voljo v kombinaciji s tremi motorji, samo en pa ponuja tudi možnost štirikolesnega pogona.
A bistvo tega, tako kot praktično vsakega volva, ni hitrost, temveč prijaznost do uporabnika. Tu gre za izkušnjo, ki presega dobro ergonomijo in vrhunsko izdelavo. Volvo je kot dobra domača juh'ca ali spanje v domači postelji po dolgem popotovanju. Zato mu ne zamerimo niti precej zastarele zasnove, z množico gumbov na sredinski konzoli, in dejstva, da velik barvni zaslon ni občutljiv na dotik. Lepo pregledni merilniki so analogni, izjema je le okrogel digitalni prikazovalnik potovalnega
računalnika v sredini.
Zapisali smo že, da je V60 cross country prava izbira za tiste, ki potrebujejo uporabnost karavana, a si vseeno želijo bolj posebnega videza. Za takšen avtomobil pa morajo biti pripravljeni tudi nekaj več odšteti. V tem primeru okoli 1.400 evrov več.
Volvo V60 D3 cross country momentum |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1969 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4250/min, 350 Nm pri 1500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4638 x 1899 x 1545 mm; Medos. razdalja: 2774 mm; Pnevmatike: 235/55 R17; Masa/nosilnost: 1741/459 kg; Prtljažnik: 430–1241 l. |
Največja hitrost: 205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (EU): 5,3/4,2/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8 l/100 km; Izpust CO2: 120 g/km. |
Cena: osnovni model (D3 kinetic): 36.761 €, testno vozilo: 45.951 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
motor in menjalnik, prilagodljivost |
![]() |
zastarela zasnova, ni štirikolesnega pogona |
![]() |
brez napak |