Volvo V60 D4 A inscription
Spet pravi karavan
- Novi V60 je občutno večji in prostornejši od predhodnika
- Turbodizel s 140 kW (190 KM) je zmogljiv, uglajen in nikoli požrešen
- Praktično vsi sladkorčki so na spisku doplačil, kar močno vpliva na končno ceno
Nedelja, 21. april 2019
Volvovi avtomobili, ki so v 80. in 90. letih sloveli po oglatih linijah, so v novem tisočletju postali precej bolj zaobljeni. To velja zlasti za modele serije 60. Predhodnik aktualnega V60 se je lahko pohvalil z dinamično silhueto s poševnim zadnjim steklom, ki pa ni prizanesla prostornosti. Prtljažnik starega V60 je v osnovni postavitvi namreč sprejel le 430 litrov prtljage, s čimer se res ni mogel hvaliti. Bil je torej karavan razreda D s prostorskimi lastnostmi malce večje kombilimuzine razreda nižje. To je bilo sprejemljivo, ker so bili tudi njegovi trije glavni tekmeci (audi A4, BMW serije 3 in mercedes razreda C) prostorsko podobno skromni.
Toda z novo generacijo so Švedi sklenili temu narediti konec. Ustvarili so avtomobil, ki spredaj zvesto povzema linije večjega V90, zadaj pa se od njega razlikuje predvsem po bolj navpično postavljenem zadnjem steklu. To mu je prineslo večji prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri 529 litrov oziroma skoraj 100 litrov več kot pri predhodniku. Obenem se novi V60 pohvali z največjo medosno razdaljo v razredu. Ta mu v drugi vrsti zagotavlja toliko prostora za noge, kot ga je ponujal upokojeni
V70. A to ni vse. Velika medosna razdalja prispeva tudi k temu, da avtomobil deluje zelo skladno in v kombinaciji z novodobnimi oblikovnimi prijemi švedskega proizvajalca tvori zelo privlačno celoto.
V primerjavi z glavnimi tekmeci bolj očitno stavi na uglajenost in udobje.
Tistim, ki poznajo tudi druge Volvove novejše modele, se bo notranjost morda zdela dolgočasna, saj sta osnovna postavitev in oblika armaturne plošče pri vseh praktično enaki. Toda postavitev je premišljena, navdušita pa kakovost materialov in končna obdelava, ki sta na zelo visoki, premijski ravni. Upravljanju večine funkcij je namenjen navpično postavljeni zaslon na dotik v slogu računalniške tablice. Kljub temu je tu nekaj klasičnih stikal (tudi vrtljivi gumb za glasnost), ki so vedno
dobrodošla.
Sprednja sedeža ponujata foteljsko udobje, obenem pa dovolj čvrsto oporo, ki poskrbi, da tudi po daljši poti iz avtomobila izstopimo brez bolečin v hrbtu ali le s tistimi, ki smo jih čutili že, preden smo se vanj usedli. Čudežna kljub možnosti masažne funkcije žal nista.
Poleg doplačil za samoumevne elemente nas je zmotil prtljažni rolo, ki v odprtem položaju skoraj v celoti zastre pogled nazaj.
V vožnji imata glavno besedo udobje in uglajenost. Kabina je dobro zvočno zatesnjena in vanjo prodre le malo dizelskih tresljajev dvolitrskega štirivaljnika. Ta zmore 140 kilovatov (190 KM) in 400 Nm in je glede zmogljivosti kot naročen za ta avtomobil. Čeprav verjamemo, da lahko zadosti večini potreb že v izvedbi s 30 kilovati (40 KM) manj, tako zagotavlja več kot suvereno odzivnost in visoko raven udobja pri avtocestnih hitrostih. Osemstopenjski samodejni menjalnik prestavlja mehko,
predvsem pa takrat, ko to pričakujemo, in praviloma omogoča učinkovito izkoriščanje navora. Le tu in tam, denimo pri vožnji v krožiščih ali skozi ostre počasne ovinke, se zmede in prestavi v kakšno prestavo nižje, kot bi bilo nujno. Volanski mehanizem in vzmetenje sta naklonjena predvsem udobni vožnji. Zato V60 v ovinkih ni tako oster kot audi A4 ali BMW serije 3, a vedno deluje zanesljivo in varno. Nad porabo goriva, ki je na testu le za malo presegla sedem litrov na 100 kilometrov, nimamo
pripomb.
V60 je pričakovano odličen tudi na področju varnostnih in asistenčnih sistemov, saj med drugim ponuja prilagodljivi tempomat s funkcijo polsamodejne vožnje pilot assist, za katerega je treba tudi pri najvišjem paketu opreme doplačati. Doplačati je treba praktično za vse premijske elemente, kot so strešno okno, perforirano usnjeno oblazinjenje in ozvočenje Harman Kardon, kot tudi za že skoraj običajne, kot so povezljivost s sistemoma apple car play in android auto, navigacijski sistem,
projekcijski zaslon (head-up display) in kamera s 360-stopinjskim pogledom okoli vozila. Tako se cena brez težav približa 70 tisočakom, kar potrjuje premijski rodovnik tega končno spet dovolj prostornega karavana.
Volvo V60 D4 A inscription |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1969 ccm, 140 kW (190 KM) pri 4250/min, 400 Nm pri 1750–2250/min;Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4761 x 1850 x 1427 mm; Medos. razdalja: 2872 mm; Pnevmatike: 235/40 R19; Masa/nosilnost: 1844/416 kg; Prtljažnik: 529–1441 l. |
Največja hitrost: 220 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (EU): 5,3/4,1/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100; IzpustCO2: 119 g/km. |
Cena: osnovni model (D3 momentum): 41.902 €, testno vozilo: 74.380 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, udobje, materiali in izdelava |
![]() |
rolo, ki zastira pogled nazaj, končna cena |
![]() |
brez napak |