Volvo XC60 D5 AWD inscription
Najboljši na svetu?
- Novi XC60 stavi na obliko, varnost in premijsko kakovost
- Najmočnejši turbodizel v ponudbi zmore 173 kW (235 KM), a ne zna presti kot šestvaljnik
- Za napredne asistenčne sisteme je treba doplačati, kar prispeva h končni ceni 83 tisočakov
Sobota, 21. julij 2018
Zdaj je že jasno, da Volvo pod okriljem kitajskega Geelyja doživlja pravi preporod. Največ uspehov žanje s svojimi športnimi terenci. Na začetku marca je model XC40 postal evropski avto leta 2018. Kmalu za tem je XC60 postal svetovni avto leta 2018, še prej pa se je okitil z naslovom najvarnejšega avtomobila leta 2017 po ocenah neodvisnega združenja Euro NCAP. Toda vse to ne pride kar tako. Poleg varnosti so tu še izpiljen dizajn z gladkimi linijami in ravno prav vpadljivimi potezami, notranjost s premijskimi materiali in opremo ter sodobni in zmogljivi motorji.
Sama oblika notranjosti novega XC60 se zdaj ne zdi več ravno izvirna, saj smo se te zasnove navadili z modeli XC90, S90 in V90. Z novimi modeli pa se zdi, da Švedi izvajajo le variacije na temo. Glavno vlogo na armaturni plošči imata barvni zaslon namesto klasičnih merilnikov in pokončno postavljen zaslon na dotik na sredinski konzoli, ki zamenjuje večino klasičnih gumbov. Ne glede na poznano obliko notranjost navduši s kakovostjo materialov in končne obdelave. Pa tudi s prostornostjo nima
težav. Zelo udobno se bodo v njem peljali štirje potniki, brez večjih težav tudi pet. Poleg tega je v zadku na voljo najmanj 505 litrov lepo obdelanega prtljažnega prostora. Dostop lajšata tako električni pomik prtljažnih vrat kot prilagodljivo zračno vzmetenje, s katerim se avtomobil lastniku prikloni tako, da se spusti za nekaj centimetrov in s tem zniža nakladalni rob.
Če se boste odločili za XC60, boste med drugim dobili najvarnejši avto leta 2017 in svetovni avto leta 2018.
Testni primerek je poganjal najmočnejši turbodizel v ponudbi z oznako D5. Ta iz dveh litrov delovne prostornine iztisne kar 173 kilovatov (235 KM) moči in 480 Nm največjega navora. V kombinaciji s hitrim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom zagotavlja nadpovprečno poskočnost, ki v številkah pomeni 7,2 sekunde za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro ter končno hitrost 220 kilometrov na uro. Poleg zmogljivosti, ki so pričakovano zelo dobre, navduši uglajenost motorja, katerega zvok v kabini
le pritajeno odmeva. Žal ne more zapresti tako kot kakšen trilitrski šestvaljnik. In to je morda edino, kar lahko pogreša tisti razmeroma majhen del kupcev, ki cilja na vrh ponudbe. Ne glede na to moramo priznati, da smo z veseljem izkoriščali več kot 200-glavo konjenico, kar se je na testu pokazalo z razmeroma visoko porabo goriva. Zabeležili smo povprečje 8,1 litra na 100 kilometrov, a bi ga brez večjih težav pripravili, da bi zahteval pol litra manj.
Ena od redkih stvari, ob katere se lahko obregnemo, je razmeroma nekomunikativen volan.
Med ovinki deluje zelo zanesljivo, prečno nagibanje je minimalno, a vseeno ni tako športno naravnan kot najbolj dinamična modela v razredu, alfa romeo stelvio in BMW X3. Za takšen občutek je odgovoren predvsem volan, ki je sicer natančen, a ima premočno servoojačitev, zaradi česar je prelahek, obenem pa razmeroma skop s podajanjem informacij o dogajanju pod kolesi. Udobje je vselej več kot zadovoljivo, v terenskem načinu pa prilagodljivo vzmetenje poskrbi, da se karoserija še konkretno
dodatno odmakne od tal. Avtomobil je nato pripravljen za bolj resno plezanje, čeprav si ne predstavljamo, da bi ga z bleščečimi 20-palčnimi platišči kdo peljal kam dlje kot čez kakšen pločnik. No, saj vemo, da gre za avtomobil, ki je doma na asfaltu, kjer lahko uporabi svoje napredne varnostne in asistenčne sisteme. Serijsko med drugim ponuja sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, bolj zanimivi elementi, kot je prilagodljivi tempomat s funkcijo polsamodejne vožnje pilot
assist, pa so na spisku doplačil. Tempomat deluje zelo zvezno in uglajeno, funkcija polsamodejne vožnje, ki vozilo samodejno vzdržuje znotraj voznega pasu (do hitrosti 130 km/h), pa se izkaže za najbolj uporabno ob zgoščenem prometu na avtocesti. S tem in z dodatki, kot so projekcijski zaslon head-up, zračno vzmetenje, vrhunsko ozvočenje znamke Bowers & Wilkins in 20-palčna lahka platišča, cena XC60 z osnovnih 60 zlahka doseže in preseže zasoljenih 80 tisočakov, kjer srednje veliki
švedski SUV postane domena ne le najbolj zahtevnih, temveč tudi zelo premožnih kupcev. In čeprav kljub naslovu svetovni avto leta ne moremo reči, da je najboljši na svetu, lahko gotovo rečemo, da gre za avtomobil, s katerim bo Volvo skakal v zelje nemškim premijskim znamkam kot še nikoli poprej.
Volvo XC60 D5 AWD inscription |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1969 ccm, 173 kW (235 KM) pri 4000/min, 480 Nm pri 1750–2250/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4688 x 1902 x 1658 mm; Medos. razdalja: 2865 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 2059/419 kg; Prtljažnik: 505–1432 l. |
Največja hitrost: 220 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,2 s; Poraba goriva (EU): 6,5/5,3/5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100; Izpust CO2: 152 g/km. |
Cena: osnovni model (D3 business): 39.990 €, testno vozilo: 83.410 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, udobje, materiali in izdelava |
![]() |
nekomunikativen volan, končna cena |
![]() |
brez napak |