Avto.info
Iskalnik: Model:

Aiways U5 prime

Elektrošok

  • Električni avtomobil znamke v povojih se v veliko pogledih zlahka postavi ob bok evropski konkurenci
  • Sprednji kolesi poganja motor s 150 kilovati, baterija s kapaciteto 63 kWh obljublja 400 kilometrov dosega
  • Kompaktni križanec z bogato opremo po odšteti subvenciji stane približno 40 tisočakov
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 13. november 2022

Evropska avtomobilska industrija je že zelo dolgo nekako vajena diktirati globalno pot tako inovacij kot preostalih trendov. Med drugim so postavili nenapisana pravila o hitrosti razvoja in menjave modelov, kar se je v zadnjih letih, predvsem pa v času elektrifikacije, izkazalo za precejšnjo pomanjkljivost. Njihovo rigidnost namreč začenjajo izkoriščati »outsiderji«, predvsem kitajski, med katerimi se je kot zanimiv alternativec izkazal Aiways.

Leta 2017 nastala znamka, ki jo je ustanovil nekdanji kitajski šef prodaje Volva, je prvi avtomobil na trg poslala že v dveh letih po ustanovitvi. Križanec U5 je že od lani na voljo tudi pri nas.

Mladost in poreklo testnega avtomobila sta s seboj prinesla predsodke, ki smo jih z dnevi vse bolj pozabljali. Naj vam je nevsakdanja zunanjost všeč ali ne, ne gre mimo dejstva, da je U5 nadpovprečno opazen avtomobil. Večinoma ljudje znamke 4,68 metra dolgega avtomobila ne poznajo in se zaradi tega sprva ne morejo odločiti, ali jim je všeč ali ne.

Ai v imenu Aiways v kitajščini pomeni »ljubezen«, nam bližja pa je oznaka za umetno inteligenco (artificial intelligence).


Manj težav je pri vtisu, ki ga pusti notranjost, saj je videti sodobno. Linije so preproste in prečiščene, čute pa preplavi pravo digitalno morje. Vsega skupaj je v kabini kar pet zaslonov, od tega trije sestavljajo instrumentno ploščo, največji je namenjen multimediji, zadnji, nameščen na stičišče armature in sredinskega grebena, pa upravljanju klimatske naprave. Grafike in odzivnost so solidni, a ne med najboljšimi na trgu. Upravljanje je preprosto, saj (osnovni) meniji niso preveč zapleteni, če le razumete angleško. Slovenskega jezika namreč ne poznajo.

Čeprav to lahko pripišemo večini električnih avtomobilov, nas je tu navdušila predvsem prostornost kabine, še posebej na zadnji klopi, kjer se brez težav udobno peljejo odrasli potniki. Prtljažnik z osnovnimi 432 litri prostora morda malenkost zaostaja, a je povečljiv na 1.555 litrov in v dnu skriva še bogato zalogo prostora. Žal so pri zasnovi inženirji pozabili na najbolj pogoste drobnarije v potniškem prostoru. Voznik in sovoznik telefon lahko odložita le v predal s pokrovom, ki obenem služi kot zaslon klimatske naprave. Torej je dostikrat treba izbirati – telefon ali klima. Še bolj nenavadno je, da pred sovoznikom ni predala, ki je nekakšen avtomobilski standard. Namesto tega je tam nekoliko več prostora za noge (tega res ne potrebuje) in dve kljukici za obešanje vrečk. Vsega skupaj ne reši niti odlagalni prostor pod sredinsko konzolo, saj je ta razmeroma težko dostopen.

90 kW je največja moč polnjenja z enosmernim tokom, z izmeničnim le 6,6 kW.


Prostorsko udobje se lepo dopolnjuje z uglajenostjo podvozja, ki ljubi zmernost, dinamika pa mu ne leži najbolj. Velika masa baterij je le del razloga za to, verjetno pa za pomanjkanje vozniških užitkov vsaj nekoliko lahko krivimo pomanjkanje izkušenj, ki so jih tekmeci nabirali skozi čas. Kljub temu je 150-kilovatni motor (204 KM), ki poganja sprednji kolesi, dovolj zmogljiv, da do stotice pospeši v 7,7 sekunde. Tu smo spet opazili malenkost, ki nas je zmotila. Ob speljevanju električarji praviloma ponudijo hipen odziv, tu pa je v varčnem načinu eco prihajalo do neljube zakasnitve. V načinih normal in sport tega ni bilo. Ko smo že pri pritožbah, ne moremo mimo sicer bogate varnostne opreme (vgrajenih ima kup kamer, dve sta namenjeni samo spremljanju voznika), ki ne deluje na pričakovani ravni. Predvsem aktivni tempomat in sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu bi si zaslužila nekaj več piljenja.

Prej omenjena baterija ima kapaciteto 63 kWh, kar naj bi zadoščalo za 400 kilometrov vožnje (po WLTP), a je na testu doseg z enim polnjenjem znašal približno 300 do 320 kilometrov. Tako pri velikosti baterije kot polnilni moči so pri Aiwaysu ubrali pot zmernosti, saj je z enosmernim tokom moč polnjenja omejena na 90 kW, medtem ko z izmeničnim znaša največ 6,6 kW.

Aiways U5 je sicer daleč od popolnega, a po drugi strani ponuja pretresljivo dober paket, še posebej za ceno približno 40 tisočakov (po odšteti eko subvenciji). Pravi elektrošok za evropsko elito, ki podobno vsebino ponuja za kakih 50 odstotkov višjo ceno.
 

Aiways U5 prime
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: elektromotor, sinhron, s stalnim magnetom 150 kW (204 KM), 310 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 3.
  Velikost:  4.680 x 1.865 x 1.700 mm; Medos. razdalja: 2.800 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 1.770/385 kg; Prtljažnik: 432–1.555 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,8 s; Poraba (WLTP): 16,6-17 kWh/100 km; Povprečje na testu: 20,2 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (U5 prime): 44.900 €; Plan-net Solar, d. o. o., Preserje.
udobje, prostornost, cena odlagalni prostori, delovanje asistenčnih sistemov, moč polnjenja brez napak

Oddaj komentar

Ferrari F430 ali toyota MR2 coupe? Italijanski policisti so zasegli lažni superšportnik, lastnik v težavah

Marsikateri ljubitelj superšportnih avtomobilov si je verjetno v nekem obdobju svoj
Novice

Ko iz umazanega avtomobila nastane umetnina

Se vam je že kdaj zgodilo, da niste imeli časa (ali volje) oprati avtomobila, nato
Novice

Kia z novim logotipom povzročila malo zmede: na tisoče ljudi v Google vpisuje 'KN avtomobil'

Kia je v začetku leta 2021 s spektakularnim ognjemetom predstavila nov logotip, ki
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.