Audi A3 35 TFSI allstreet
Trojka v pohodnih čevljih
- Z osveženim videzom in imenitnejšo notranjostjo se spogleduje s športnim RS
- V izvedbi allstreet ima višje in nekoliko mehkejše podvozje, ki je tudi kot celota odlično uravnoteženo
- Brez dodatne opreme stane še zmernih 31 tisočakov, številna doplačila ceno poženejo v višave
Sobota, 21. december 2024
Sredi svojega življenjskega cikla aktualne generacije je A3 deležen vmesne posodobitve, ki je prinesla osvežen videz in imenitnejšo notranjost, obenem pa tudi novo različico allstreet. Ta namiguje na večje, terensko zmogljivejše hišne modele z oznako allroad, a bolj kot pravim brezpotjem je namenjen urbani džungli. S 30 milimetri, kolikor je večja oddaljenost od tal – 15 milimetrov na račun višjega podvozja, 15 milimetrov zaradi večjih koles – je še precej daleč od pravih križancev, tudi
štirikolesnega pogona nima, se pa vseeno lahko pohvali s plastičnimi obrobami blatnikov in pragov ter poudarjenimi odbijači, ki poskrbijo za nekaj robustnejši videz. S prenovo je dobil tudi izrazitejšo sprednjo masko in matrične žaromete LED z možnostjo izbire med štirimi različnimi svetlobnimi podpisi, v drugačni tehniki LED so tudi zadnje luči, osvežitev pa ga kot celoto nekoliko bolj približa športnemu modelu RS.
30 mm je večja oddaljenost od tal izvedbe allstreet v primerjavi z audijem A3 sportback.
Višje vzmetenje je za odtenek mehkejše kot pri običajnem sportbacku, a še vedno precej čvrsto. Kombinacija blaženja udarcev s ceste in visoke stopnje vozne dinamike je zelo dobra, podvozje oziroma celoten avto pa odlično uravnotežen in tudi pri pretiravanju ne začne siliti z nosom iz ovinka. Tudi zadek vseskozi ostaja v želeni smeri in z natančnim, progresivnim volanom je vožnja lahko nadzirljiva in varna. Kljub nekaj višjemu težišču je nagibanja zelo malo, vozniško pa je na visoki ravni tako
pri nekaj izrazitejšem priganjanju kot tudi pri bolj umirjeni vožnji. Kopica asistenčnih sistemov na splošno deluje dobro, le sistem za aktivno krmiljenje (vožnjo po svojem pasu) je po mojem mnenju pregrob oziroma preveč sunkovito popravlja volan. Če pri prehitevanju kolesarja ne vklopite smernika (jasno, po predpisih ga morate), zna biti celotna zadeva precej neprijetna, in če povratne sile na volanu ne pričakujete, tudi nevarna. Motor, 1,5-litrski TSI s 110 kW (150 KM), se dobro odreže v
obeh primerih in se zdi prava izbira. Jasno, za več športnosti je treba poseči više, a tudi tako motoriziran A3 je poskočen in suverenih zmogljivosti, tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko svoje delo opravlja uglajeno in hitro. No, le pri speljevanju mu manjka za drobec odločnosti.
S prostorsko radodarno odmerjenima (športnima) sedežema ne pušča odprtih želja, izdatne nastavitve botrujejo ergonomsko odličnemu položaju za volanom ne glede na specifične potrebe posameznega voznika. Na zadnjih sedežih je primerljiv z drugimi predstavniki segmenta, kar pomeni dovolj prostora za dva potnika, visoka nekje do 180 centimetrov ali kakšnega čez; srednji zaradi visokega grebena na tleh in višjega sedeža sedi precej slabše.
Za navigacijo plus, asistenco za dolge luči, dvopodročno klimatsko napravo in radarski tempomat lahko sklenete naročnino.
Zato pa notranjost s številnimi drobnimi izboljšavami opravičuje svoje premium poreklo. Na armaturni plošči pred sovoznikom je vložek iz (deloma reciklirane) tkanine, reže za dovod zraka so nekoliko spremenjene, ročica (oziroma bolje rečeno gumb) samodejnega menjalnika je manjši, posodobljen je tudi infotainment. Služi mu sredinsko, rahlo proti vozniku zasukan zaslon premera 25,7 centimetra kristalno čiste grafike, gladkega delovanja in logičnih, v sklope razporejenih menijev in podmenijev.
Poleg povezav android in apple ter posodobitev na daljavo je tu še trgovina z zunanjimi aplikacijami, novost ob prenovi pa je možnost sklenitve naročnine za nekatere sisteme v vozilu – navigacijo plus, asistenco za nezasenčen snop žarometov, dvopodročno samodejno klimatsko napravo in radarski tempomat namreč lahko bodisi dokupite takoj (v sklopu paketov) bodisi pozneje zanje sklenete naročnino za določeno časovno obdobje.
No, pa tudi precej druge dodatne opreme lahko izberete ob nakupu – testni je je imel za skoraj 18 tisočakov, kar je ob končni ceni prek 49 tisoč evrov, roko na srce, zelo veliko. Okej, 19-palčna kolesa, športna sprednja sedeža, matrične žaromete in podobno povsem razumemo, a da so na seznamu za dokup tudi speljevalna asistenca za klanec in žepi na hrbtni strani sprednjih sedežev (del shranjevalnega paketa), pač težje.
Audi A3 35 TFSI allstreet |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5.000–6.000/min, 250 Nm pri 1.500–3.500/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.353 x 1.816 x 1.457 mm; Medos. razdalja: 2.630 mm; Pnevmatike: 225/40 R19; Masa/nosilnost: 1.425/455 kg; Prtljažnik: 380–1.200 l. |
Največja hitrost: 221 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 123 g/km. |
Cena: osnovni model (A3 30 TFSI sportback): 27.879 €, testno vozilo: 49.011 €; Porsche Slovenija d.o.o., Ljubljana. |
uravnotežene vozne lastnosti, lega na cesti, funkcionalnost in ergonomija | grobo delovanje sistema lane assist, cena za dodatno opremo | brez napak |
Oznake:
- A3
- allstreet
- Audi
- Avto fokus
- test