Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford ranger raptor 3.0 ecoboost e-AWD

Vse, kar se ne sme

  • Velikanski poltovornjak v najbolj razuzdani izvedbi ima za povrh še trilitrski bencinski stroj
  • Odlične športne zmogljivosti zagotavljajo vozniške užitke, a raptor zato ni pretirano vzoren delavec
  • Vanj je vgrajena najbolj sodobna tehnologija, ki med drugim v vožnji zagotavlja nepričakovano udobje
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 1. maj 2025

Ste se bali, da je z avtomobilsko romantiko konec? Tu je dokaz, da tudi v dobi enosmerne električne ceste, po kateri pelje cel svet, še vedno iščemo prvinske užitke, ki smo jih sanjali, srečneži pa tudi izživeli v preteklem stoletju. Ford ranger raptor se zdi nor, a nič manj kot zmogljiv športni dvosed ali velikanska prestižna limuzina. Pravzaprav bi lahko rekli, da je izmed teh daleč najbolj vsestransko uporaben!

Nova generacija rangerja, na katerem je nastal raptor, je skoraj enako velika kot predhodna, a vseeno tako zelo drugačna, da ju niti po nesreči ne morete zamenjati. Čeprav je prejšnji z udarno masko brez težav dobil pozornost, se ob novem s kolosalno navpično masko lahko kar skrije. To velja tudi za raptorja, katerega obraza ne krasi znameniti modri oval, ampak velikanski črn napis Ford. Kot je v navadi, si raptor zasluži najbolj razširjene blatnike, najvišje privzdignjeno podvozje in specializirane dodatke, kot so Foxovi blažilniki. Ti mu omogočajo, da se na »krampastih« terenskih pnevmatikah prelevi iz kralja brezpotij v lepo vodljiv in celo udoben cestni stroj. Blažilniki se glede na prejete informacije s podlage in ostale parametre prilagodijo kar 500-krat na sekundo. Težko je razložiti, kako zelo preprosto se zdi premagovanje vsake, še tako neprijetne podlage. Superioren je praktično vsakemu terencu, ki ga danes lahko kupite pri nas. Vozniku je prepuščen izbor enega izmed sedmih voznih programov: normal, spot, slippery, rock crawl, sand, mud/ruts in dirkaški baja.

266 milimetrov so od podlage oddaljene ojačitve in zaščite podvozja.


Je raptor zato športna terenska specialka, ki na račun tega pomeni vsakdanje trpljenje? Niti približno. Notranjost je namreč vse prej kot špartanska. Je mešanica prestiža in športnosti, na sedežih ima usnje in alkantaro, na armaturi pa velikanski pokončen osrednji zaslon s premerom 30,5 centimetra. Tudi merilniki se izrisujejo na 31,5-centimetrski instrumentni plošči, potem so tu še sodobni pripomočki, kot so prilagodljivi tempomat s funkcijo stop & go, aktivna pomoč pri parkiranju in še marsikaj. Če po zunanjosti sodimo, da je raptor avtomobil za pravega »dedca«, je zaradi vseh sodobnih pripomočkov med vsakdanjo vožnjo krotek kot vsak družinski križanec. Vse dokler ga ne spustite s ketne, seveda …

Dva obraza ima tudi pogonski sklop, pa ne le zaradi elektronske ročice menjalnika, ampak predvsem na račun trilitrskega šestvaljnika. Dizelskega? Seveda ne, bencinskega! V tradicionalno V-obliko postavljeni valji meljejo s prepoznavno brbotajočo umirjenostjo ali se s pomočjo dvojnega prisilnega polnjenja razbesnijo in na cesto pošljejo 215 kilovatov (292 KM) ameriške samozavesti. Skorajda dizelsko bogat je tudi največji navor s 491 Nm, samodejni menjalnik pa vselej izbira med kar desetimi prestavami. Vse skupaj je dovolj, da do 100 km/h požene že v 7,9 sekunde. Kdor pozna igro številk v avtomobilizmu, mu je najbrž jasno, da ob masi dveh ton in pol ter ob velikosti in moči motorja poraba ne more biti enoštevilčna. Pod deset itak ne gre, zmerna vožnja zahteva vsaj dvanajst, premagovanje brezpotij ali cestna predrznost pa z manj kot petnajst ali celo več nista izvedljiva.

Raptor sodi v mesto kot rebrca v vegansko restavracijo!


Na papirju se zdi, da je raptor vse tisto, kar sodoben avtomobil ne bi smel biti. A če malce pomislimo, je to nekoč veljalo za marsikateri najbolj legendaren model. Včasih za pravo doživetje ne potrebujemo niti logike niti zdrave pameti. Če si ga za 80 tisočakov lahko privoščite, preslišite razum in si dovolite okusiti romantiko ameriških avtomobilskih sanj. Prav dolgo verjetno ne bodo več na voljo …
 

Ford ranger raptor 3.0 ecoboost e-AWD
 Vozilo in motor: terenski poltovornjak (pick-up), 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, 6-valjnik, V-oblike, 2.956 ccm, 215 kW (292 KM) pri 5.500/min, 491 Nm pri 2.300/min; Menjalnik: samodejni, 10-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5.381 x 1.968 x 1.922 mm; Medos. razdalja: 3.270 mm; Pnevmatike: 285/70 R17; Masa/nosilnost: 2.454/653 kg; Keson: 1.224 x 1.638 x 511 mm.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (WLTP): 13,8 l/100 km; Povprečje na testu: 15,1 l/100 km; Izpust CO2: 315 g/km.
  Cena:  osnovni model (ranger raptor 2.0 ecoblue): 72.540 €, testno vozilo: 81.770 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
videz, zmogljivosti, udobje, zvok poraba, mestna okretnost brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.