Ford ranger raptor 3.0 ecoboost e-AWD
Vse, kar se ne sme
- Velikanski poltovornjak v najbolj razuzdani izvedbi ima za povrh še trilitrski bencinski stroj
- Odlične športne zmogljivosti zagotavljajo vozniške užitke, a raptor zato ni pretirano vzoren delavec
- Vanj je vgrajena najbolj sodobna tehnologija, ki med drugim v vožnji zagotavlja nepričakovano udobje
Četrtek, 1. maj 2025
Ste se bali, da je z avtomobilsko romantiko konec? Tu je dokaz, da tudi v dobi enosmerne električne ceste, po kateri pelje cel svet, še vedno iščemo prvinske užitke, ki smo jih sanjali, srečneži pa tudi izživeli v preteklem stoletju. Ford ranger raptor se zdi nor, a nič manj kot zmogljiv športni dvosed ali velikanska prestižna limuzina. Pravzaprav bi lahko rekli, da je izmed teh daleč najbolj vsestransko uporaben!
Nova generacija rangerja, na katerem je nastal raptor, je skoraj enako velika kot predhodna, a vseeno tako zelo drugačna, da ju niti po nesreči ne morete zamenjati. Čeprav je prejšnji z udarno masko brez težav dobil pozornost, se ob novem s kolosalno navpično masko lahko kar skrije. To velja tudi za raptorja, katerega obraza ne krasi znameniti modri oval, ampak velikanski črn napis Ford. Kot je v navadi, si raptor zasluži najbolj razširjene blatnike, najvišje privzdignjeno podvozje in
specializirane dodatke, kot so Foxovi blažilniki. Ti mu omogočajo, da se na »krampastih« terenskih pnevmatikah prelevi iz kralja brezpotij v lepo vodljiv in celo udoben cestni stroj. Blažilniki se glede na prejete informacije s podlage in ostale parametre prilagodijo kar 500-krat na sekundo. Težko je razložiti, kako zelo preprosto se zdi premagovanje vsake, še tako neprijetne podlage. Superioren je praktično vsakemu terencu, ki ga danes lahko kupite pri nas. Vozniku je prepuščen izbor enega
izmed sedmih voznih programov: normal, spot, slippery, rock crawl, sand, mud/ruts in dirkaški baja.
266 milimetrov so od podlage oddaljene ojačitve in zaščite podvozja.
Je raptor zato športna terenska specialka, ki na račun tega pomeni vsakdanje trpljenje? Niti približno. Notranjost je namreč vse prej kot špartanska. Je mešanica prestiža in športnosti, na sedežih ima usnje in alkantaro, na armaturi pa velikanski pokončen osrednji zaslon s premerom 30,5 centimetra. Tudi merilniki se izrisujejo na 31,5-centimetrski instrumentni plošči, potem so tu še sodobni pripomočki, kot so prilagodljivi tempomat s funkcijo stop & go, aktivna pomoč pri parkiranju in še
marsikaj. Če po zunanjosti sodimo, da je raptor avtomobil za pravega »dedca«, je zaradi vseh sodobnih pripomočkov med vsakdanjo vožnjo krotek kot vsak družinski križanec. Vse dokler ga ne spustite s ketne, seveda …
Dva obraza ima tudi pogonski sklop, pa ne le zaradi elektronske ročice menjalnika, ampak predvsem na račun trilitrskega šestvaljnika. Dizelskega? Seveda ne, bencinskega! V tradicionalno V-obliko postavljeni valji meljejo s prepoznavno brbotajočo umirjenostjo ali se s pomočjo dvojnega prisilnega polnjenja razbesnijo in na cesto pošljejo 215 kilovatov (292 KM) ameriške samozavesti. Skorajda dizelsko bogat je tudi največji navor s 491 Nm, samodejni menjalnik pa vselej izbira med kar desetimi
prestavami. Vse skupaj je dovolj, da do 100 km/h požene že v 7,9 sekunde. Kdor pozna igro številk v avtomobilizmu, mu je najbrž jasno, da ob masi dveh ton in pol ter ob velikosti in moči motorja poraba ne more biti enoštevilčna. Pod deset itak ne gre, zmerna vožnja zahteva vsaj dvanajst, premagovanje brezpotij ali cestna predrznost pa z manj kot petnajst ali celo več nista izvedljiva.
Raptor sodi v mesto kot rebrca v vegansko restavracijo!
Na papirju se zdi, da je raptor vse tisto, kar sodoben avtomobil ne bi smel biti. A če malce pomislimo, je to nekoč veljalo za marsikateri najbolj legendaren model. Včasih za pravo doživetje ne potrebujemo niti logike niti zdrave pameti. Če si ga za 80 tisočakov lahko privoščite, preslišite razum in si dovolite okusiti romantiko ameriških avtomobilskih sanj. Prav dolgo verjetno ne bodo več na voljo …
Ford ranger raptor 3.0 ecoboost e-AWD |
Vozilo in motor: : terenski poltovornjak (pick-up), 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, 6-valjnik, V-oblike, 2.956 ccm, 215 kW (292 KM) pri 5.500/min, 491 Nm pri 2.300/min; Menjalnik: samodejni, 10-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 5.381 x 1.968 x 1.922 mm; Medos. razdalja: 3.270 mm; Pnevmatike: 285/70 R17; Masa/nosilnost: 2.454/653 kg; Keson: 1.224 x 1.638 x 511 mm. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (WLTP): 13,8 l/100 km; Povprečje na testu: 15,1 l/100 km; Izpust CO2: 315 g/km. |
Cena: osnovni model (ranger raptor 2.0 ecoblue): 72.540 €, testno vozilo: 81.770 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, zmogljivosti, udobje, zvok |
![]() |
poraba, mestna okretnost |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Ford
- Ranger
- raptor
- test