Avto.info
Iskalnik: Model:

Jeep avenger 1.2 MHEV 100 E-DCT6 summit

Velik karakter v majhnem formatu

  • Najmanjši jeep kaže pripadnost znamki z obliko in privlačnimi detajli
  • Z blagim hibridom s 74 kW (100 KM) je poskočen, a ne ravno varčen
  • Je zelo prijeten mestni avtomobil z dovršenim slogom, kar pa ima svojo ceno
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Ponedeljek, 10. februar 2025

Ko smo ga lani na testu spoznavali v popolnoma električni izvedbi, smo se spraševali, če je to pravi jeep. Ugotovili smo, da ni jeep, kot smo jih poznali doslej, temveč prvi mestni jeep, ki pa s številnimi estetskimi elementi prikupno poudarja svoje terenske korenine. Ugotovili smo, da je kompaktni križanec privlačnega videza ustvarjen za vsakdanjo uporabo tudi v prostorsko omejenih in prometno zgoščenih urbanih okoljih.

Gre za avtomobil, ki je zasnovan s Stellantisovo tehniko in je zato bližnji sorodnik Fiatovih, Oplovih in Peugeotovih modelov v tem razredu ter še kakšne znamke, ki sodi pod okrilje mednarodnega avtomobilskega giganta. To se denimo kaže z zasnovo notranjosti, ki je praktično enaka kot pri fiatu 600. Omeniti velja tudi armaturno ploščo z vodoravno zasnovo in ne ravno praktičnim upravljanjem samodejnega menjalnika prek gumbov na sredinski konzoli, ki pušča prostor za velik predal v sredinskem grebenu z zložljivim pokrovom v slogu etuijev za Applove tablice. Tu je tudi multimedijski vmesnik, ki, tako kot pri vseh novejših modelih Stellantisovih znamk, omogoča prilagajanje prikazov z dodajanjem in odstranjevanjem elementov v slogu pametnih telefonov.

Ker nima štirikolesnega pogona, ni pravi terenec, a je zahvaljujoč malce višjemu položaju karoserije in obrobam blatnikov ter odbijačev manj občutljiv na vplive urbane džungle. 


S prostornostjo se ne more ravno hvaliti, kar pa ne preseneča, saj gre za enega od kompaktnejših predstavnikov razreda malih križancev. To v praksi pomeni, da se je spredaj zahvaljujoč številnim nastavitvam mogoče brez težav udobno namestiti, medtem ko je zadaj prostor (zlasti za noge) precej omejen. Ob tem je povsem spodoben prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri 380 litrov oziroma 25 litrov več kot pri popolnoma električni izvedbi.

Glavno razliko v primerjavi z že preizkušeno električno izvedbo, seveda, predstavlja vsebina pod sprednjim pokrovom. Tam najdemo 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki v kombinaciji z manjšim elektromotorjem z 21 kW (29 KM) zagotavlja sistemsko moč 74 kW (100 KM). Čeprav gre za blagi hibrid, v idealnih pogojih omogoča tudi vožnjo na elektriko, a le za en kilometer. Ker elektromotor z navorom pomaga pri speljevanjih, je poskočnejši, kot bi pričakovali. Šeststopenjski dvosklopčni menjalnik, prek katerega se moč prenaša na sprednji kolesi, prestavlja hitro in dovolj uglajeno, kar zagotavlja primerno stopnjo udobja. Volan je natančen, a precej lahek, zaradi česar ne daje pretirano dobrega občutka o dogajanju pod kolesi. Njegovo delovanje je idealno za mestno vožnjo, brez dinamičnih vložkov. Malce se je treba navaditi na zavore, saj zlasti prvi del hoda zavornega pedala, ki je namenjen regenerativnemu zaviranju, deluje nekoliko umetno. Kabina dobro varuje pred hrupom in tresljaji iz motornega prostora, je pa nekoliko očitnejši piš vetra že pri hitrostih nad 80 km/h. Ne glede na to je udobje med vožnjo povsem zadovoljivo.

1.490 evrov je treba odšteti za privlačno kovinsko rumeno karoserijsko barvo vitalic.


Smo pa od blagohibridnega sklopa, ki ga na avtomobilu označuje zeleni ”e” na prtljažnih vratih, pričakovali večjo učinkovitost pri porabi goriva. Z elektriko podprti avenger je v mestu od nas zahteval okoli 8,5 litra, na avtocesti dobrih 7 litrov, v povprečju pa 6,7 litra na 100 prevoženih kilometrov. To res ni rekordno malo, a zato so poleg rahlo privzdignjenega položaja in oblike karoserije kriva tudi velika 18-palčna kolesa.

Toda to ni avtomobil, za katerega bi se odločili iz varčnih vzgibov, temveč predvsem zaradi estetike in imidža kultne znamke. Z najbogatejšo opremo summit, ki serijsko prinaša vse asistenčne sisteme, popolne žaromete LED in napredno multimedijsko napravo, stane le malenkost manj kot 30.000 evrov. Za ta znesek bi lahko pri Jeepu primaknili še kakšno malenkost, denimo klimatsko napravo z dvopodročnim delovanjem in prezračevalne reže v drugi vrsti, različica z vrha ponudbe pa bi se lahko pohvalila tudi z mehkejšimi materiali, saj gre, čeprav deluje kompaktno, večinoma za trdo plastiko. Testni primerek je imel še nekaj sladkorčkov, kot sta panoramska streha in paket z usnjenim oblazinjenjem (ta vključuje tudi ogrevanje sprednjih sedežev z električnim pomikom ter masažno funkcijo voznikovega sedeža) in bil je odet v privlačno, a cenovno zasoljeno rumeno kovinsko barvo, s čimer je njegova cena dosegla 35 tisočakov. Zato tu ne gre za povsem racionalno izbiro, saj vemo, da je v tem cenovnem okviru na voljo veliko tudi precej večjih in uporabnejših avtomobilov, ki pa se ne morejo pohvaliti s tako velikim karakterjem v tako majhnem formatu.
 

Jeep avenger 1.2 MHEV 100 E-DCT6 summit
 Vozilo in motor mestni križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 74 kW (100 KM) pri 5.500/min, 205 Nm pri 1.750/min, električni: 21 kW (29 KM); Menjalnik: dvosklopčni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost: 4.084 x 1.776 x 1.534 mm; Medos. razdalja: 2.557 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.288/394 kg; Prtljažnik: 380–1.277 l.
  Največja hitrost:  184 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,9 s; Poraba goriva (WLTP): 5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 11 g/km.
  Cena:  osnovni model (avenger 1.2 GSE 100 longitude): 21.990 €, testno vozilo: 35.128 €; Avto Triglav, d.o.o., Ljubljana.
videz, detajli, imidž nekateri materiali, enopodročna klimatska naprava, cena brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.