Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz T 180 d 7G-DCT

Nobel praktik

  • Mercedesov razred T je edini dostavnik/enoprostorec premijske znamke na trgu
  • Zasnovan je na temeljih renaulta kangooja, a je v skoraj vseh pogledih temeljito izboljšan
  • Turbodizel s 85 kW (116 KM) je preverjena izbira, ki v kombinaciji s hitrim avtomatikom nagradi z varčnostjo
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 11. maj 2023

Pri družinskih enoprostorcih, ki so v drugem življenju lahko tudi dostavniki, je danes precej manj izbire, kot se zdi. V osnovi gre namreč za tri modele, ki nosijo devet različnih logotipov. Citroën berlingo je tesen sorodnik modelov peugeot rifter, opel combo, toyota proace city verso in prihajajočega fiata dobloja. VW caddy je dobil »bratranca« pri Fordu, renault kangoo (tega pri nas sicer ni v ponudbi) pa ima še prestižnega Mercedesovega dvojčka. Razred T z zvezdo na nosu je tudi edini tovrstni model prestižne znamke.

Navzven težko prikrije škatlasto zasnovo, zato še tako spretni oblikovalski prijemi ne morejo delati čudežev. Kljub vsemu je Mercedes predvsem z masko in lučmi spretno povezal razred T z ostalimi modeli znamke. Zadnji konec so izkoristili za povezavo z oblinami mojstra transferjev, kombija razreda V.

Bolj praktičen 4,5 metra dolg avtomobil pri premijskih znamkah zagotovo ne obstaja.


Notranjost je po pričakovanjih vzor prostornosti, pa ne le v prtljažnem prostoru, kjer je do spodnjega roba stekla 520 litrov prostora, temveč tudi v drugi vrsti sedežev. Ti nudijo udobje vsakemu od treh potnikov, razdeljeni so po principu dva in ena. Pogrešali smo možnost vzdolžnega pomika, a hvalimo popolnoma ravno dno, ko so nasloni sedežev poklopljeni. Takrat se odpre izjemen prostor, ki meri več kot dva kubika in zlahka pogoltne več ali manj vsak športni rekvizit, ki si ga lahko izmislite za svojo vrsto aktivnega preživljanja prostega časa. Družine bodo verjetno bolj navdušila drsna stranska vrata za lažji dostop do pamžev in velikanska prtljažna vrata. Družinske potrebe gredo, seveda, dlje od prostora, ampak zahtevajo tudi prostorčke, veliko njih. Priročnih odlagališč je res veliko, tako v vratih kot na sredinskem grebenu, na vrhu armature, pa še velikanska polica je nameščena pod strop.

Vse našteto bi lahko zlahka pripisali kateremu koli od prej naštetih tekmecev. Razlika je torej v vgrajenem prestižu, ki so ga inkorporirali v razmeroma veliki meri. Sedeži so odeti v alkantaro, prav tako deli armature in vratnih oblog. V usnje odet volanski obroč je vzet iz prestižnejših modelov znamke, saj ima na volanu bogat nabor gumbov, pa tudi drsnike, katerih uporabnost je stvar preferenc in spretnosti posameznika. Ob tako naprednem volanu se zdi kar nekoliko smešno, da je na vrhu sredinske konzole le 17,8-centimetrski osrednji zaslon. Vseeno deluje dobro in ima na dnu nekaj analognih bližnjic v obliki klasičnih gumbov.

2.127 litrov znaša prtljažni prostor, če sta v uporabi le sprednja sedeža.


Tudi ko govorimo o pogonskem sklopu, razred T nikakor ne more uiti povezavi s kangoojem. Najzmogljivejšo turbodizelsko različico 180 d namreč poganja preverjen 1,5-litrski stroj, ki zmore 85 kW (116 KM) in zdravih 270 Nm največjega navora. Tako motor kot menjalnik so, seveda, dodatno uglasili pri Mercedesu, zato 7-stopenjski dvosklopčni avtomatik deluje gladko in zelo hitro. Če kdaj, bi si malce več moči želeli le polno naloženi, predvsem na avtocesti, ko vse skupaj postane malce (pre)hrupno. Njegova odlična lastnost pa je poraba goriva, ki se je na našem testu ustalila okrog sedmih litrov. Tudi vozne lastnosti so nas navdušile, saj je sicer udoben enoprostorec lepo vodljiv, tudi ko se bolj mudi.

Mercedes T ni popoln, a v razred prinaša nekaj, česar pri večini tekmecev ni na voljo. Bi lahko še bolj izstopal? Vsekakor, s kakšnim dodatkom več, denimo z električno pomičnimi drsnimi vrati ali naprednejšim infotainmentom. A tudi tak, kot je, zlahka nagovarja kupce, ki jim moč zvezde na nosu nekaj pomeni.
 

Mercedes-benz T 180 d 7G-DCT
 Vozilo in motor enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.461 ccm, 85 kW (116 KM) pri 3.750/min, 270 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski, dvojna sklopka; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.498 x 1.859 x 1.811 mm; Medos. razdalja: 2.716 mm; Pnevmatike: 205/55 R17; Masa/nosilnost: 1.678/521 kg; Prtljažnik: 520–2.127 l.
  Največja hitrost:  177 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,2 s; Poraba goriva (WLTP): 5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1 l/100 km; Izpust CO2: 144 g/km.
  Cena:  osnovni model (T 160): 26.199 €, testno vozilo: 37.979 €; Star Import, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, prilagodljivost, motor in menjalnik skromen osrednji zaslon, drsniki na volanu brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.