Nissan qashqai e-power 190 N-design
Nova permutacija
- Prenova ga je oblikovno spet postavila v ospredje razreda, kjer vlada huda konkurenca
- Nov multimedijski vmesnik z Googlovimi funkcijami prinaša razumljivejše in odzivnejše delovanje
- Hibridni posebnež ima mnoge prednosti električnega pogona, a ni najbolj varčen
Torek, 20. maj 2025
Bolj kot je avtomobilski razred konkurenčen, težje je izstopati, zato se proizvajalci svoj trenutek v ospredju trudijo doseči na najrazličnejše načine. Ko je nissan qashqai prvič nastopil na trgu, to je bilo že davnega leta 2007, je bil eden izmed redkih oziroma kar eden prvih. Od takrat je imel ta izjemno uspešni model veliko obrazov, od robustnega začetka je doživel elegantno preobrazbo, a danes nosi novo, najbolj udarno podobo doslej.
Qashqai je z nedavno prenovo postal avtomobil, ki ga dvakrat pogledaš. Atraktivna maska z lakiranimi »luskami« posnema oblačila starodavnih japonskih bojevnikov – samurajev. Po letih iskanja Evropi všečnega videza si končno upa biti pravi japonec. Podobno bi lahko trdili tudi za pogonski sklop e-power, ki je prav posebna vrsta hibrida. Med mnogimi vrstami hibridnih pogonov so Japonci uspeli najti prav posebno permutacijo bencinskega in električnega dela, pri kateri kolesa vselej poganja
elektromotor, medtem ko motor na notranje zgorevanje prek generatorja ustvarja energijo zanj. Glasni del pogona je 1,5-litrski turbobencinski trivaljnik, s pomočjo katerega se elektrika glede na potrebe pogona večinoma proizvaja sproti. Baterija s kapaciteto 2,1 kWh ima namreč le vlogo minimalnega zalogovnika in je samo malenkost večja kot pri večini »klasičnih« hibridov. Svojevrstna zasnova pomeni, da se med vožnjo bencinski motor oglaša zelo nepovezano s samim dogajanjem na cesti. Sicer
stalno ne deluje na enakih vrtljajih, ampak se v višje požene glede na potrebe po električni energiji. Torej se ob močnem pospeševanju temu primerno oglasi nekako v stilu, ki smo ga vajeni od motorjev z brezstopenjskim menjalnikom.
Popolnoma električen pogon koles energijo dobiva od bencinskega motorja.
Kot rečeno sprednji kolesi poganja elektromotor z močjo 140 kW (190 KM). Zakaj bi izbrali takšno rešitev? Zaradi hipne odzivnosti kot pri električnih avtomobilih in prav takšnih zmogljivostih. Qashqai e-power namreč 100 km/h doseže v 7,9 sekunde, kar pa ni najbolj smiselno redno preizkušati, posebej če se želimo vsaj nekoliko približati tovarniško obljubljeni porabi 5,3 litra. Z zmerno vožnjo smo se komaj uspeli približati šestim litrom, dinamična in uživaška vožnja pa se zlahka približa ali
celo preseže osem litrov.
Oprema N-design s serijskimi 20-palčnimi platišči ima tudi večvodilno premo zadnjih koles (pri drugih so nameščene vijačne vzmeti), zato ponuja še nekaj več suverenosti v hitrih zavojih. Presenetljivo, še posebej ob tako velikih platiščih, pa je udobje, saj smo pričakovali nekaj več trdote. Zagotovo pa na celoten vtis močno vpliva bogato opremljena notranjost. Plastičnih delov skorajda ni, saj je vse skupaj odeto v alkantaro ali pa usnje. Trendovska ambientalna osvetlitev je novost, ki skrbi
za vzdušje, ko se zunaj stemni, največji svetlobni vir v kabini pa je vseeno 31-centimetrsko podolgovat osrednji zaslon. Po novem ta ponuja informacijsko-razvedrilni sistem, ki temelji na Androidu in vsebuje mnoge Google pripomočke ter storitve. Na njem se prikazuje tudi slika novega 360-stopinjskega sistema parkirnih kamer s funkcijo prepoznavanja pešcev. Tudi pred voznikom je enako velik zaslon v funkciji instrumentne plošče, medtem ko sklopu paketa dodatne opreme comfort (900 evrov)
pripada tudi projekcijski zaslon velikosti 27 centimetrov.
20 palcev merijo platišča pri najbolj vpadljivem paketu opreme N-design, ki prinaša tudi v celoti pobarvano karoserijo.
Kar se prostornosti tiče, je qashqai ostal enak, ni največji, a povsem dovolj udoben za družinsko rabo. Tudi prtljažnik je s 504 litri dovolj velik in z zlaganjem zadnjih naslonjal ustvari 1.379 litrov prostora s popolnoma ravnim dnom. Tu bi si morda želeli nekaj več tiste permutacije, ki jo tako dobro obvladajo pri oblikovanju in zasnovi pogona, saj bi uporabnost prav gotovo precej izboljšala pomična klop. A najnovejši qashqai kljub vsemu ponuja izjemno zanimiv in unikaten paket, ki mu lahko
zares zamerimo le zasoljeno ceno na račun »dvojnega« pogonskega sklopa.
Nissan qashqai e-power 190 N-design |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.497 ccm, 116 kW (158 KM) pri 4.600/min, 250 Nm pri 2.400/min; električni: sinhronski, 140 kW (190 KM), 330 Nm; Menjalnik: reduktorsko gonilo 1-stopenjsko; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.425 x 1.848 x 1.625 mm; Medos. razdalja: 2.665 mm; Pnevmatike: 235/45 R20; Masa/nosilnost: 1.803/377 kg; Prtljažnik: 504–1.447 l. |
Največja hitrost: 170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (EU): 5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 119 g/km. |
Cena: osnovni model (1.3 DIG-T 140 mhev acenta): 28.600 €, testno vozilo: 41.300 €; GA Adriatic, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
delovanje pogonskega sklopa, zunanji videz |
![]() |
poraba goriva, cena za e-power |
![]() |
brez napak |