Avto.info
Iskalnik: Model:

Opel astra ST 1.6 PHEV ultimate

Edina izbira

  • Z dodatnimi 27 centimetri dolžine in oglatim zadkom je pravi karavan
  • Priključni hibrid v primerjavi s klasičnimi izvedbami žrtvuje dobrih 80 litrov prtljažnika
  • Je poskočen in uglajen, a stane dobrih 11 tisoč evrov več kot klasični bencinar
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 4. januar 2025

Oplovi karavani razreda C imajo že kar dolgo zgodovino. Ta se je začela leta 1963 s kadettom in se nato nadaljevala z astro, ki od leta 2010 nosi oznako ST – sports tourer. Najnovejša generacija je pri nas kar malce zamujala v primerjavi s kombilimuzino, a zdaj je tu in je na voljo z bencinskimi in dizelskimi motorji ali kot priključni hibrid, ki smo ga preizkusili tokrat. Karavan oziroma sports tourer, če smo natančni, je 27 centimetrov daljši od običajne petvratne astre in ima 5,7 centimetra daljšo medosno razdaljo, kar pomeni, da prinaša več prostora tako za potnike kot prtljago. Prostor v drugi vrsti sicer ni rekordno odmerjen, a ga je dovolj tako za kolena kot glave odraslih potnikov. Bistvo karavanske izvedbe pa je, seveda, prtljažnik. Ta pri priključnohibridni izvedbi v osnovni postavitvi zaradi namestitve litij-ionske baterije namesto 597 meri 516 litrov, je pravilne oblike in se pohvali z nizkim nakladalnim robom. Bolj kot manjša prostornina v primerjavi z različicami z bolj klasičnimi pogonskimi sklopi zmoti dejstvo, da ne ponuja ločenega predala za shranjevanje kablov, kar konkretno krni prednosti sicer velikega in pravilno oblikovanega prostora v zadku.

Hibridni sklop s skupno močjo 132 kW (180 KM) - po novem na voljo v izvedbi 143 kW (195 KM) -  sestavljajo 1,6-litrski turbobencinar, elektromotor in baterija s kapaciteto 12,4 kilovatne ure, ki uradno omogoča 66 kilometrov dosega. Moč se na sprednji kolesi prenaša prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika, hitrost vožnje na elektriko je omejena na 135 km/h.

Navduši predvsem uglajenost priključnohibridnega sklopa, ki med drugim omogoča zelo lahkotno jadranje.


V praksi smo tako kot pri veliki večini modelov z vtičnico izmerili manjši električni doseg, ki je na testu v povprečju znašal približno 35 kilometrov. Ob tem je poraba elektrike znašala 16,6 kilovatne ure, povprečna poraba goriva pa 4,6 litra na 100 kilometrov. Ta je, seveda, popolnoma odvisna od načina uporabe, predvsem od doslednosti priklapljanja na vtičnico. Gre za prijetno poskočen avtomobil, ki stotico doseže v 7,7 sekunde. Dovolj živahen je tudi v popolnoma električnem načinu. V hibridnem načinu so preklopi med delovanjem električnega in bencinskega motorja komaj zaznavni, ob umirjeni vožnji pa avtomobil zelo lahkotno jadra, kar zagotavlja dobro potovalno udobje.

Tehniko si astra deli z drugimi modeli skupine Stellantis, njen najbližji sorodnik je peugeot 308. V primerjavi z njim med vožnjo deluje nekoliko čvrsteje, s čimer potrjuje germanski duh, ki ga pri Oplu nikakor ne želijo izgubiti. To ne pomeni, da je podvozje trdo, a se pri vožnji čez krajše neravnine v kabino prenese nekaj več tresljajev kot pri francoskem bratrancu. Avtomobil se v ovinkih komaj kaj nagne, kar daje dober občutek zanesljivosti. Na francosko sorodstvo spomni volan, ki je natančen, a razmeroma lahek.

36 kilometrov je znašal povprečen električni doseg na testu.


Ergonomija voznikovega delovnega prostora je dobra. Poleg dveh zaslonov so na voljo še klasični gumbi, med drugim za upravljanje klimatske naprave, gretje volana in gretje ter prezračevanje sedežev, za dostop do glavnih nastavitev in vrtljivi gumb za uravnavanje glasnosti multimedijske naprave. Pritoževati se ne moremo niti nad kakovostjo materialov in izdelave, čeprav se zdi, da so se pri Peugeotu malce bolj potrudili pri končni obdelavi. Pri francozu namreč zaznamo skoraj premijski duh, ki ga astra ne premore.

Ob ugotovljenih dejstvih je jasno, da je to zaradi klasičnega karavanskega zadka uporaben družinski avtomobil, a je v priključnohibridni izvedbi namenjen razmeroma ozkemu krogu kupcev. Nakup te različice je ekonomsko smotrn le ob rednem polnjenju doma, kar omogoča dovolj učinkovito izkoriščanje njene električne plati, ki lahko prinese prihranek pri stroških za gorivo. Hibridizacija na drugi strani prinaša kar nekaj minusov. Ob že omenjeni manjši prostornini prtljažnika tudi 10 litrov manjši rezervoar za gorivo, predvsem pa za dobrih 11 tisoč evrov višjo ceno v primerjavi bencinsko različico oziroma slabih osem tisoč v primerjavi z dizelsko. Toda tu velja poudariti, da v resnici ne ena ne druga nista ravno primerljivi, saj zmoreta le 96 kW (130 KM), priključni hibrid, ki je na voljo tudi v še močnejši različici s 165 kW (225 KM), tako predstavlja edino izbiro za tiste, ki želijo močnejši in poskočnejši avtomobil.

 

* Paket opreme ultimate, s katerim je bil opremljen testni model, ki ne več na voljo.
 

Opel astra ST 1.6 PHEV ultimate
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor z notranjim zgorevanjem: turbobencinski, 4-valjnik, 1.598 ccm, 110 kW (150 KM) pri 6.000/min, 250 Nm pri 1.750/min; električni: 81 kW (110 KM), 320 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.642 x 1.860 x 1.443 mm; Medos. razdalja: 2.732 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.717/453 kg; Prtljažnik: 515–1.553 l.
  Največja hitrost:  225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,7 s; Baterija (bruto/neto): 12,4/11,3 kWh; Moč polnjenja (AC): 7,4 kW; Poraba goriva (WLTP): 1 l/100 km; Povprečje na testu: 4,6 l/100 km; Izpust CO2: 23 g/km. Električni doseg: 66 km.
  Cena:  osnovni model (astra ST 1.2 turbo edition): 25.290 €, testno vozilo: 46.960 €; AW SLO Distribution, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, uglajenost pogona  doplačilo za 7,4-kW polnjenje, cena brez napak

Oddaj komentar

Bencinski štirivaljnik, ki dvigne kocine!

Japonci se elektrifikacije ne bojijo, a se zdi, da do nje pristopajo z nekoliko kraj
Novice

V Nemčiji mora vsako leto približno 80.000 voznikov opravljati 'Idiotentest'

Medicinsko-psihološki pregled, znan tudi kot Idiotentest (MPU), čaka vse nemške v
Novice

Obsežno uhajanje podatkov pri Volkswagnu je razkrilo gibanje 800.000 lastnikov električnih vozil

Veliko ljudi skrbi, da bi hekerji ukradli njihove osebne podatke, vendar včasih pri
Novice

Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km

Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomob
Novice

V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko

Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikato
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.