Avto.info
Iskalnik: Model:

Opel corsa 1.2 turbo GS

Če je delovalo 15-milijonkrat …

  • Prenovljena corsa po novem ponuja zelo raznovrstno pogonsko tehniko, a njen glavni adut ostajajo skromnejše različice
  • Zasnova ni več najnovejša, a corsa ostaja mladostna s temeljitimi posodobitvami
  • Za športno navdihnjene poudarke poskrbi paket opreme GS
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 26. februar 2025

Zdi se, da smo še nedolgo nazaj poudarjali, kako je nova generacija opla corse v tesnem sorodstvu s peugeotom 208, pa je že prišel čas za njeno prenovo. Francosko-nemško partnerstvo se je izkazalo za zelo dobro, saj nam je dalo dvojec zelo dobrih kompaktnih avtomobilov. Kako ne bi bila dobra, ko pa imata vsak zase ogromne zasluge za uspeh svojih znamk. Peugeoti s številko 2 so se redno prodajali v milijonskih nakladah, opel corsa pa je v svojih 42 letih prepričala že kar 15 milijonov kupcev.

Kaj je torej ključ za takšen uspeh? Oboji so našli nekaj, čemur kupci pravijo »ravno prav«. Soliden, dovolj vsestransko uporaben avtomobil za pameten denar. In to je nekako tudi bistvo tokrat testirane corse, katere posodobitve so spretno zakrile dejstvo, da njen nastanek sega v leto 2021. Na zunaj so ji namenili novo sprednjo masko, oblikovano v stilu t. i. Oplovega vizirja, novo grafiko običajnih luči (opcijski so matrični žarometi LED s 14 moduli, a jih testni avtomobil ni imel) in še nekaj drugih detajlov. Nova je na primer tudi grafika sive barve, ki jo lahko občudujete na fotografijah. Vse to so razlogi, da je corsa spet postala avtomobil, ki se ga na cesti nekoliko pogosteje opazi.

Pred več kot štirimi desetletji je Opel s corso našel posrečen recept, ki uspešno deluje še danes.


Tudi v kabini so morali inženirji in oblikovalci zavihati rokave, da so avtomobil pripeljali v korak s časom. Seveda je glavno delo opravila temeljita digitalizacija, ki pomeni zaslon pred voznikom namesto klasičnih merilnikov ter osrednji zaslon premera 25,4 centimetra. Položaj slednjega na armaturi je morda še najbolj očiten znak nekoliko starejše zasnove, saj bi bil pri popolnoma novem modelu ta na vrhu armaturne plošče, po možnosti prostostoječ. Po drugi strani vgrajeni tehnologiji ne gre oporekati, sistem namreč temelji na platformi snapdragon in omogoča posodobitve infotainmenta na daljavo. Na olajšanje mnogih tradicionalnih uporabnikov oplov (med kupci corse je bilo vselej veliko starejših) so klasični vrtljivi gumbi za upravljanje klimatske naprave ostali, prav tako pa je marsikdo, ne glede na starost, navdušen nad »normalnostjo« volanskega obroča. Peugeotov mali volan namreč marsikoga odbija.

Glede na zunanjo dolžino 406 centimetrov je kabina dovolj prostorna za štiri odrasle potnike, pa tudi za prtljago je namenjenih 309 litrov, kar ni rekordno, a razredu primerno.

74 kW (100 KM) je ravno pravšnja moč za vsestransko uporabnost tako velikega avtomobila.


Čeprav se corsa po novem hvali s hibridnimi bencinskimi pogoni, smo raje testirali izvedbo z zmernejšim 1,2-litrskim bencinskim turbo motorjem, ki zmore 74 kW (100 KM). Najosnovnejši bi bil enako velik atmosferski motor, ki zmore le 55 kW (75 KM), a ima le petstopenjski ročni menjalnik, zato je preskok na zmogljivejšo izvedbo s prestavo več dobra izbira. Motor s tremi valji se rad zavrti in je prijetno prožen, ob priganjanju malce glasnejši, a vselej vzorno varčen. Priganjanje povprečje dvigne do šestih litrov, sicer se zlahka vozi tudi s petimi. V vožnji takšna corsa ponuja nekaj dinamike, a ne na račun udobja, saj ima »le« 16-palčna platišča.

Čeprav se corso pri nas dobi že za dobrih 15 tisočakov, smo mnenja, da je osnovna izvedba primerna le za najmanj zahtevne uporabnike. Takšna, kakršno smo tokrat preizkusili, pa je z zmogljivejšim motorjem in bogatim paketom opreme GS primerna za zelo raznovrsten krog uporabnikov. Z dodanim paketom ogrevanih sedežev in volana, elektronske klimatske naprave ter posebne kovinske barve je prav takšna ob izbiri financiranja lahko vaša za 19.340 evrov.
 

Opel corsa 1.2 turbo GS
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 74 kW (100 KM) pri 5.500/min, 205 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.061 x 1.765 x 1.435 mm; Medos. razdalja: 2.538 mm; Pnevmatike: 195/55 R16; Masa/nosilnost: 1.175/455 kg; Prtljažnik: 309–1.106 l.
  Največja hitrost:  194 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (WLTP): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 114 g/km.
  Cena:  osnovni model (corsa 1.2 edition) 16.590 €, testno vozilo: 20.540 €; Auto Wallis Slovenia Distribution, d.o.o., Ljubljana.
pogonski sklop, ergonomija, videz dostop do zadnje klopi brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.