Opel corsa 1.2 turbo GS
Če je delovalo 15-milijonkrat …
- Prenovljena corsa po novem ponuja zelo raznovrstno pogonsko tehniko, a njen glavni adut ostajajo skromnejše različice
- Zasnova ni več najnovejša, a corsa ostaja mladostna s temeljitimi posodobitvami
- Za športno navdihnjene poudarke poskrbi paket opreme GS
Sreda, 26. februar 2025
Zdi se, da smo še nedolgo nazaj poudarjali, kako je nova generacija opla corse v tesnem sorodstvu s peugeotom 208, pa je že prišel čas za njeno prenovo. Francosko-nemško partnerstvo se je izkazalo za zelo dobro, saj nam je dalo dvojec zelo dobrih kompaktnih avtomobilov. Kako ne bi bila dobra, ko pa imata vsak zase ogromne zasluge za uspeh svojih znamk. Peugeoti s številko 2 so se redno prodajali v milijonskih nakladah, opel corsa pa je v svojih 42 letih prepričala že kar 15 milijonov kupcev.
Kaj je torej ključ za takšen uspeh? Oboji so našli nekaj, čemur kupci pravijo »ravno prav«. Soliden, dovolj vsestransko uporaben avtomobil za pameten denar. In to je nekako tudi bistvo tokrat testirane corse, katere posodobitve so spretno zakrile dejstvo, da njen nastanek sega v leto 2021. Na zunaj so ji namenili novo sprednjo masko, oblikovano v stilu t. i. Oplovega vizirja, novo grafiko običajnih luči (opcijski so matrični žarometi LED s 14 moduli, a jih testni avtomobil ni imel) in še
nekaj drugih detajlov. Nova je na primer tudi grafika sive barve, ki jo lahko občudujete na fotografijah. Vse to so razlogi, da je corsa spet postala avtomobil, ki se ga na cesti nekoliko pogosteje opazi.
Pred več kot štirimi desetletji je Opel s corso našel posrečen recept, ki uspešno deluje še danes.
Tudi v kabini so morali inženirji in oblikovalci zavihati rokave, da so avtomobil pripeljali v korak s časom. Seveda je glavno delo opravila temeljita digitalizacija, ki pomeni zaslon pred voznikom namesto klasičnih merilnikov ter osrednji zaslon premera 25,4 centimetra. Položaj slednjega na armaturi je morda še najbolj očiten znak nekoliko starejše zasnove, saj bi bil pri popolnoma novem modelu ta na vrhu armaturne plošče, po možnosti prostostoječ. Po drugi strani vgrajeni tehnologiji ne gre
oporekati, sistem namreč temelji na platformi snapdragon in omogoča posodobitve infotainmenta na daljavo. Na olajšanje mnogih tradicionalnih uporabnikov oplov (med kupci corse je bilo vselej veliko starejših) so klasični vrtljivi gumbi za upravljanje klimatske naprave ostali, prav tako pa je marsikdo, ne glede na starost, navdušen nad »normalnostjo« volanskega obroča. Peugeotov mali volan namreč marsikoga odbija.
Glede na zunanjo dolžino 406 centimetrov je kabina dovolj prostorna za štiri odrasle potnike, pa tudi za prtljago je namenjenih 309 litrov, kar ni rekordno, a razredu primerno.
74 kW (100 KM) je ravno pravšnja moč za vsestransko uporabnost tako velikega avtomobila.
Čeprav se corsa po novem hvali s hibridnimi bencinskimi pogoni, smo raje testirali izvedbo z zmernejšim 1,2-litrskim bencinskim turbo motorjem, ki zmore 74 kW (100 KM). Najosnovnejši bi bil enako velik atmosferski motor, ki zmore le 55 kW (75 KM), a ima le petstopenjski ročni menjalnik, zato je preskok na zmogljivejšo izvedbo s prestavo več dobra izbira. Motor s tremi valji se rad zavrti in je prijetno prožen, ob priganjanju malce glasnejši, a vselej vzorno varčen. Priganjanje povprečje
dvigne do šestih litrov, sicer se zlahka vozi tudi s petimi. V vožnji takšna corsa ponuja nekaj dinamike, a ne na račun udobja, saj ima »le« 16-palčna platišča.
Čeprav se corso pri nas dobi že za dobrih 15 tisočakov, smo mnenja, da je osnovna izvedba primerna le za najmanj zahtevne uporabnike. Takšna, kakršno smo tokrat preizkusili, pa je z zmogljivejšim motorjem in bogatim paketom opreme GS primerna za zelo raznovrsten krog uporabnikov. Z dodanim paketom ogrevanih sedežev in volana, elektronske klimatske naprave ter posebne kovinske barve je prav takšna ob izbiri financiranja lahko vaša za 19.340 evrov.
Opel corsa 1.2 turbo GS |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 74 kW (100 KM) pri 5.500/min, 205 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.061 x 1.765 x 1.435 mm; Medos. razdalja: 2.538 mm; Pnevmatike: 195/55 R16; Masa/nosilnost: 1.175/455 kg; Prtljažnik: 309–1.106 l. |
Največja hitrost: 194 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (WLTP): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 114 g/km. |
Cena: osnovni model (corsa 1.2 edition) 16.590 €, testno vozilo: 20.540 €; Auto Wallis Slovenia Distribution, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
pogonski sklop, ergonomija, videz |
![]() |
dostop do zadnje klopi |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- corsa
- Opel
- test
- turbo