Renault clio 145 hibrid E-tech engineered
TEST IN OCENA: Renault clio 145 hibrid E-tech engineered
- Renault clio je, tudi s hibridnim pogonom, eden boljših majhnih avtomobilov
- Zmogljivosti so dobre, poraba goriva zmerna, cena z več kot 26 tisočaki pa (pre)visoka
Petek, 2. junij 2023
Poleg bencinskih in dizelskih različic ter izvedbe s pogonom na plin je renault clio na voljo tudi s hibridnim pogonskim sklopom. Sestavljajo ga 1,6-litrski bencinski motor in dva elektromotorja; močnejši skrbi za pogon, šibkejši pa opravlja tudi vlogo alternatorja in po potrebi pomaga pri pogonu. Celoten sistem lahko deluje tako v vzporednem kot zaporednem režimu, torej kolesi bodisi poganjata tako bencinski kot električni motor bodisi zgolj elektrika, bencinar pa opravlja vlogo generatorja in polni baterijo. Ta ima 1,2 kWh (0,85 kWh neto) kapacitete in omogoča kar nekaj kilometrov zgolj električne vožnje (možnost izbire z vklopom stikala), sicer pa sistem prek večstopenjskega mehanskega menjalnika vir pogona oziroma njihovo kombinacijo izbira popolnoma samodejno.
Morda se sliši zapleteno, a brez skrbi – v praksi se pelje kot vsako drugo vozilo s samodejnim menjalnikom (hibridni clio je pravzaprav edini, ki ga ima), povprečna testna poraba pa se je ustavila pri dobrih petih litrih na sto kilometrov, kar je soliden, a ne ravno dih jemajoče nizek rezultat. Še najmanj porabi med umirjeno vožnjo po podeželskih, magistralnih cestah (tudi proti štirim litrom se tu spusti), učinkovit in ob sistemski moči 105 kilovatov (143 KM) ter bogatem električnem
navoru je poskočen tudi v mestu, na avtocesti pa nekoliko bolj žejen.
5,3 litra na sto kilometrov je bila povprečna poraba goriva na testu, po WLTP ta sicer znaša 4,2 litra.
Glede voznih lastnosti se zelo dobro odreže v vseh omenjenih okoljih – v mestu je poskočno okreten, a resda nekaj slabše pregleden (parkirna tipala so serijska, 360-stopinjska kamera zahteva 450 evrov doplačila), na podeželski ovinkasti cesti prijetno dinamičen, na avtocesti ob delujočem bencinskem motorju (ta se zaradi polnjenja baterije občasno zažene v precej visoke vrtljaje) včasih nekaj glasnejši.
Predvsem pa je hibridni clio drag, kar predrag, saj z bogatim paketom opreme E-tech engineered (okrasni in stilski zunanji ter notranji elementi, 17-palčna kolesa, večji zaslon infotainmenta in zaslon premera 25,4 centimetra pred voznikom) stane celo več kot 26 tisoč evrov …
Renault clio 145 hibrid E-tech engineered |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 69 kW (94 KM) pri 5.600/min, 148 Nm pri 3.200–3.600/min; Motor (električni 1): 36 kW (49 KM), 250 Nm; Motor (električni 2): 15 kW (20 KM), 50 Nm; Menjalnik: samodejni večstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.050 x 1.798 x 1.440 mm; Medos. razdalja: 2.583 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1.313/445 kg; Prtljažnik: 254–1.069 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,3 s; Poraba goriva (WLTP): 4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 5,3 l/100 km; Izpust CO2: 95 g/km. |
Cena: osnovni model (clio TCe 90 equilibre): 16.490 €, testno vozilo: 28.390 €; GA Adriatic, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, bogata oprema |
![]() |
cena |
![]() |
brez napak |