Škoda enyaq coupe RS iV
RS z električnim nabojem
- Enyaq je prvi Škodin model z električnim pogonom in športno oznako RS
- Dva elektromotorja, po eden na vsaki osi, skupaj razvijeta 220 kW (299 KM)
- Baterija s 77 kWh obljublja dobrih 500 km dosega, v praksi okoli 350 do 400 km
Sobota, 16. september 2023
RS je tradicionalna Škodina oznaka, ki so jo lepili in jo še lepijo na športne izvedbe svojih modele. Vse od kombilimuzin do karavanov, enyaq pa je prvi električni avtomobil s to oznako, in kot se spodobi, tudi najmočnejši v ponudbi. Udoben in tudi v kupejevski različici praktičen avtomobil tako dodaja piko na i, čeprav ta v primerjavi z običajnimi modeli ni tako izrazita.
Poganjata ga dva elektromotorja, po eden na vsaki osi, s skupaj 300 »konji« moči in 460 Nm navora, kar botruje pospešku do stotice v 6,5 sekunde in končni hitrosti 180 km/h. Jasno, številke so povsem solidne, in roko na srce, za vsakdanjo rabo ne potrebujete več, a ker gre za športen model, je pripomba na mestu: tekmeci, kot sta na primer kia EV 6 ali tesla Y, ponudijo več.
Kljub oznaki RS ni pretirano športen, temveč kot celota udoben in uporaben družinski avto.
Kakorkoli, vseeno gre za poskočen in pri odločnem pospeševanju zelo živahen avto, ki se v primerjavi z običajnim enyaqom ponaša tudi z nižjim (spredaj za 15, zadaj za 10 mm) in prilagodljivim podvozjem. To je v športnem režimu precej bolj čvrsto in zato se RS skozi ovinke pelje zelo dobro ter z razmeroma malo nagibanja, a kot celota ne pušča prav pretirano športnega občutka, saj gre ne nazadnje za precej težak avtomobil, česar ne more povsem skriti. Tudi volan je vse prej kot športno oster,
prej lahkoten, a vseeno natančen in z dobrim občutkom med vožnjo. Če želite športno bolj izrazit avto, potem se ozrite proti kii EV6 oziroma, če se lahko odrečete križancu, proti tesli Y ali BMW i4, ki so zlasti na ovinkasti cesti bolj dinamične nravi.
Med bolj lagodno vožnjo je boljša izbira običajni vozni režim, saj je podvozje takrat bolj uglajeno in glede udobja mu praktično ni kaj očitati. Velika 21-palčna kolesa (doplačilo, serijska so 20-palčna), obuta v nizkopresečne pnevmatike sicer utegnejo kakšen krajši, ostrejši udarec odločneje, a ne pretirano izrazito prenesti v kabino. Tudi zvočna zatesnjenost je zaradi laminiranih sprednjih stekel zelo dobra in pri višjih hitrostih (okoli avtocestnih omejitev, pa tudi čez) je vožnja tiha in na splošno prijetna. Malce slabši je morda le občutek na zavorni stopalki, saj je ta precej mehka in pri močnejšem zaviranju zahteva nekaj več odločnosti. Zato pa po drugi strani navduši prilagodljiv sistem rekuperacije energije, saj je vse izrazitejše zmanjševanje hitrosti med približevanjem vozilu pred vami ali v križišču zelo naravno.
Položaj za volanom je zasnovi vozila primerno visok, notranjost pa prostorsko radodarno odmerjena tako na sprednjih kot tudi zadnjih sedežih, kjer bodo tudi višjerasli sedeli brez kakršnih koli zadreg. Odprtih želja s svojimi 570 litri ne pušča niti prtljažnik v zadku, medtem ko sprednjega enyaq žal ne premore. Zaradi visokega sedenja je preglednost naprej zelo dobra, a po drugi strani toliko slabša nazaj in »čez ramo« – tudi na račun zajetnih sprednjih vzglavnikov, integriranih v športno
ukrojena sedeža z dobrim oprijemom.
6,5 sekunde za pospešek do hitrosti 100 km/h potrebuje kot najmočnejši RS v Škodini modelski paleti.
Z velikim odlagalnim mestom za dva mobilna telefona (brezžično polnjenje), držala za plastenke, uporabnim odprtim odlagalnim mestom med sedežema, zajetnim predalom pod osrednjim naslonom za roke je veliko prostora tudi za odlaganje vsakdanjih drobnarij, kot celota pa notranjost pušča prijeten vtis ter se ponaša s kakovostno izdelavo in številnimi površinami v slogu usnja. Majhen zaslon premera 13,5 cm nudi le omejeno količino informacij, za druge skrbi osrednji zaslon premera 33 cm s
številnimi funkcijami, povezavama Android in Apple ter velikimi in logičnimi ikonami, a z nekaj slabšo odzivnostjo. Tudi drsniki za upravljanje klimatske naprave in glasnosti avdio sistema so neposrečena rešitev.
Cena s 65 tisočaki ni prav nizka – nekje na ravni kie in okoli 10 tisočakov višja od tesle – ter ob bogatejši opremi (med drugim zajema panoramsko stekleno streho in osvetljeno sprednjo masko »crystal face«, ki pa na testnem vozilu ni delovala) tudi dobrih osem tisoč evrov višja od kupejevskega enyaqa iV 80 z dobrimi 200 »konji«.
Škoda enyaq coupe RS iV |
Vozilo in motor: kupejevski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: asinhronski (ASM), 80 kW (109 KM), 162 Nm; zadaj: sinhronski (PSM), 150 kW (204 KM), 310 Nm; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.653 x 1.879 x 1.607 mm; Medos. razdalja: 2.768 mm; Pnevmatike: spredaj 235/45 R21, zadaj 255/40 R21; Masa/nosilnost: 2.255/485 kg; Prtljažnik: 570-1.610 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,5 s; Baterija (bruto/neto): 82,0/77,0 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/135 kW; Poraba energije (WLTP): 16,9 kWh/100 km; Povprečje na testu: 19,9 kWh/100 km; Doseg: 517 km. |
Cena: osnovni model (enyaq coupe iV 60): 51.709 €, testno vozilo: 74.719 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
prostorna kabina, velik prtljažnik, udobna vožnja | nič kaj posebej športen, razmeroma počasen infotainment, preglednost | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- enyaq iV
- RS
- Škoda
- test