Škoda fabia 1.0 TSI monte carlo
Rekreativna športnica
- Oznaka monte carlo ji prinaša predvsem estetske športne elemente
- Z litrskim trivaljnikom s 110 »konji« je živahna in zahteva manj kot 7 litrov na 100 kilometrov
Četrtek, 8. december 2022
Nova fabia je na našem prvem testu (AF272) pokazala in nato z drugim mestom na velikem primerjalnem testu Prima (AF273) potrdila, da sodi med bolj vsestranske in uporabne modele razreda B. Prepričala je s prostornostjo, dobro ergonomijo, kakovostjo izdelave in solidnimi voznimi lastnostmi. Predstavlja torej dober nakup, ki je morda malce bolj racionalen kot čustven. Čustva je nekoč, lahko bi rekli skoraj pred davnimi časi, predstavljala športna izvedba RS, ki so jo Čehi upokojili s predprejšnjo generacijo tega modela.
Za tiste, ki si želijo vsaj malo športnega duha, je zdaj tu različica monte carlo. Ta je pod kožo enaka kot ostale, malce bolj umirjene izvedenke, a prinaša kar nekaj dinamičnih elementov. Med drugim jo krasijo maska s črno obrobo, posebni zaključki odbijačev in pragov, opazen usmerjevalnik zraka na zadku, posebna aerodinamično učinkovita 16-palčna platišča in napisa Monte Carlo na bokih.
Mi bi jo izbrali z najmočnejšim motorjem v ponudbi, ki zmore 150 »konjev«.
V notranjosti športni duh poudarjajo trikraki volanski obroč, rdeči detajli, stopalke iz nerjavečega jekla in, seveda, športna sedeža s poudarjenim bočnim oprijemom in integriranima vzglavnikoma.
Toda tu se športnost konča. Za izvedbo monte carlo so na izbiro klasični pogonski sklopi iz fabiine ponudbe. Testno je poganjal poznan litrski turbobencinski trivaljnik TSI v izvedbi z 81 kilovati (110 KM) moči in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Ta kombinacija zagotavlja dovolj živahnosti pred semaforji in obenem omogoča lahkotno vožnjo na avtocesti. Ob tem je sprejemljiva tudi poraba goriva, ki je na testu znašala 6,8 litra na 100 kilometrov.
Podobno kot za pogonski sklop velja za lego na cesti, ki je zanesljiva, a ne športna. Podvozje je prijetno čvrsto, volan pa bi lahko bil malce bolj neposreden in komunikativen.
Takšna fabia je torej prijetno živahna, toda tistim, ki bi želeli, da bi se zmogljivosti še bolj ujemale z dinamično podobo, svetujemo izbiro bolj iskrivega 1,5-litrskega bencinarja s 150 »konji« v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom DSG.
Škoda fabia 1.0 TSI monte carlo |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 81 kW (110 KM) pri 5.500/min, 200 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.108 x 1.780 x 1.459 mm; Medos. razdalja: 2.552 mm; Pnevmatike: 195/55 R16; Masa/nosilnost: 1.190/436 kg; Prtljažnik: 380–1.190 l. |
Največja hitrost: 205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,7 s; Poraba goriva (WLTP): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 117 g/km. |
Cena: osnovni model (fabia 1.0 active): 14.373 €, testno vozilo: 21.154 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
ergonomija, prostornost, kakovost |
![]() |
upravljanje klime prek zaslona |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- fabia
- monte carlo
- Škoda
- test