Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda kamiq 1.5 TSI DSG monte carlo

Ko družine obmolknejo

  • Posodobljeni kamiq je obdržal vse vrline, zaradi katerih je izstopal, in to v svojem segmentu še vedno počne
  • Pri tako kompaktnem SUV-u je Škodina navada nadpovprečnih dimenzij še najbolj dobrodošla
  • Športnemu značaju opreme monte carlo se kombinacija 1,5-litrskega bencinskega motorja in dvosklopčnega menjalnika lepo poda
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 4. december 2024

Škoda ima pretkano navado, da znotraj določenega segmenta za enak denar vedno ponudi občutno več prostora. To velja za vse, od fabie do velikega superba, a po našem mnenju ta taktika najučinkoviteje deluje pri kompaktnejših modelih. Denimo pri njihovem najmanjšem športnem terencu. Kamiq je sicer tehnični dvojček VW T-crossa in seata arone. Če bi za nemškega in španskega sorodnika težko rekli, da sta družinska, je kamiq v tem oziru zelo drugačen.

Nekaj več kot 4,24 metra dolg avtomobilček je na zunaj s prenovo dobil le nekaj malenkostnih popravkov, tako da boste novega od starega najlažje ločili po drugačnem napisu Škoda na zadku. Nasploh bi Škodino oblikovanje lahko ocenili kot »varno«. Nekoliko bolj konservativne poteze praviloma ne kričijo po pozornosti, a se po drugi strani tudi bolj graciozno starajo. Bolj kot osnovna silhueta je pri testnem kamiqu pozornost zahtevala oprema monte carlo, ki vdahne precej dinamike in vpadljivosti. Živo rdeča barva karoserije je sicer s seznama doplačil, serijski pa so 18-palčna platišča, panoramska streha in matrični žarometi. Ti poleg nekaj več vizualne drame zagotavljajo tudi precej varnejšo vožnjo v temi.

Kamiq je sicer najmanjši Škodin SUV, a ponuja več kot dovolj za družinsko rabo.


Še malenkost več drame je v notranjosti, tako zaradi športnih sedežev z integriranim naslonom za glavo kot rdečih vložkov na armaturi pa malce drugačnih grafik na zaslonih in seveda tudi zaradi športnega trikrakega volanskega obroča. A če odmislimo športno noto, je najprivlačnejša lastnost kamiqa njegova prostornost. Nad pričakovanji je prostor na zadnjih sedežih, pa tudi 400-litrski prtljažnik je precej nad povprečjem segmenta B SUV. Iz prve roke lahko potrdimo, da je z njim štiričlanska družina brez težav odšla na dvodnevno pot, pa ji ni zmanjkalo prostora za vse, brez česar majhna otroka preprosto ne moreta dopustovati.

Tokrat smo preizkusili najzmogljivejšo različico tega modela, ki jo poganja prisilno polnjen bencinski 1.5 TSI ACT. Ta zmore največjo moč 110 kW (150 KM) in se s težo 1,3 tone vozila zlahka spopade. Zmogljivosti so suverene v vseh pogojih vožnje, sicer pa je motor prijetno prožen že pri nižjih vrtljajih in le malenkost glasnejši pri priganjanju v višje. V testnem avtomobilu mu je stregel hiter ter gladko delujoč 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik. Sicer se takšen kamiq zaradi natančnega volana in odlično uravnoteženega podvozja pelje zelo dobro, nasploh pa je občutek v vožnji predvsem nevtralno zanesljiv. Razmeroma velika moč seveda pomeni, da se z rekordno nizko porabo ne da voziti, vseeno pa zabeleženo povprečje okoli sedmih litrov (brez pretiranega varčevanja) ni slab rezultat.

3.000 evrov je približen cenovni preskok z opreme selection na monte carlo.


Čeprav se zdi na kožo pisan mladim družinam, je kamiq namenjen vsem generacijam. O tem priča zasnova voznikovega delovnega mesta, začenši s klasičnima prestavno ročico in ročno zavoro. Tudi precej analognih gumbov se najde, čeprav je pred voznikom digitalna instrumentna plošča, na sredinski konzoli pa 21,6-centimetrski zaslon multimedije, ki se ujema z ergonomsko dodelano notranjostjo in je zelo preprost za uporabo.

Posodobljeni škodi kamiq zares težko kaj zamerimo, saj je, kljub majhnosti, na vseh področjih zelo dober avtomobil. Če že s čim, potem mlado družino odvrne le z zasoljeno ceno, a to velja le za testni primerek, ki stane več kot 32.456 evrov. Z manj opreme in šibkejšim motorjem je lahko čisto spodoben avtomobil že za slabih 20 tisočakov.
 

Škoda kamiq 1.5 TSI DSG monte carlo
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5.000/min, 250 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.241 x 1.793 x 1.562 mm; Medos. razdalja: 2.639 mm; Pnevmatike: 215/45 R18; Masa/nosilnost: 1.288/459 kg; Prtljažnik: 400–1.395 l.
  Največja hitrost:  213 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 130 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,0 TSI 85 kW easy): 17.799 €, testno vozilo: 32.456 €; Porsche Slovenija, d.o.o., Ljubljana.
ergonomija, prostornost, videz cena v primerjavi z vstopno izvedbo brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.