Avto.info
Iskalnik: Model:

Volkswagen passat 2.0 TDI DSG R-line

Kot staro vino

  • V svoji deveti generaciji je na voljo le v karavanski izvedbi in še prostornejši kot prej
  • Pri tem prisega na številne preizkušene vrednote, vključno z motorjem TDI s 110 kW (150 KM)
  • Skupaj s serijskim menjalnikom DSG in bogato opremo R-line stane slabih 48 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 17. april 2025

Dolga leta in več generacij je postavljal merila poslovnim limuzinam in družinskim karavanom, si v tem času pridobil številne izkušnje in širok krog kupcev ter z leti postajal vse boljši in boljši. Kot staro vino, ki mu leta dajo tisto več – ob pravilni, ustrezno skrbni negi, seveda, kajti ob nespretnem kletarjenju lahko iz vrhunske osnove kaj rado nastane nekaj precej manj užitnega …

No, pri Volkswagnu so pri passatovi deveti izdaji resda malce eksperimentirali, opustili limuzinsko izvedbo (zdaj je na volj zgolj še kot karavan, in ker je edini, uradno ne nosi več oznake variant) in ga tehnično, pa tudi sicer tesno združili s sestrsko škodo superb combi. Da, tudi izdelujejo ga na isti proizvodni liniji v tovarni v Bratislavi. S tem ni prav nič izgubil, nasprotno, v primerjavi s predhodnikom je pridobil dodatnih 14 centimetrov, tako da se z dolžino 492 centimetrov oziroma po velikosti postavlja ob bok že omenjenemu superbu, v premium razredu pa bolj kot karavanskemu audiju A5, BMW serije 3 in mercedesu razreda C avtom segmenta višje, torej A6 avant, seriji 5 touring in mercedesu razreda E karavan ob bok. S prtljažnikom, ki v osnovi meri kar 690 litrov, jih celo prekaša, obenem pa je ta temeljito obdelan in se med drugim ponaša z 220-voltno vtičnico, predelno mrežo in pomično aluminijasto pregrado, pa tudi s kljukicami in mrežicami za manjše kose prtljage.

Tehnično, pa tudi sicer je tesen sorodnik škode superb combi ter zato eden najprostornejših karavanov.


Dolžinski prirastek se odraža tudi v radodarneje odmerjeni medosni razdalji, kar poleg prtljažnika pomeni resnično veliko prostora tudi za potnike – zadaj sedeči lahko celo prekrižajo noge, je pa res, da je zaradi (opcijske) pomične steklene strehe višinskih centimetrov nekaj manj. Spredaj je prostora na pretek, zahvaljujoč izdatnim nastavitvam sedeža in volana tudi za višje (ali širše) osebe. Obenem žepi v sprednjih vratih zlahka pogoltnejo večjo plastenko, predal pred sovoznikom morda malce manj, v sklopu predalov med sedežema je tudi zelo učinkovita in brezhibno delujoča blazinica za brezžično polnjenje telefona. Tu je več prostora tudi zahvaljujoč prestavni ročici, ki je svoje mesto našla na desni strani ob volanu – priročno in funkcionalno, žal pa passat zato nima klasične ročice brisalcev, temveč te vklopite z nerodnim stikalom na levi ročici (manj vešč voznik zato mimogrede pomotoma vklaplja še smernik …). Prav tako, ali pa še bolj, so nerodni drsniki za uravnavanje temperature in glasnosti (a so za razliko od prvotnih volkswagnov vsaj osvetljeni), in če se že v tolikšni meri zgleduje po škodi, bi lahko prevzel vsaj še vrtljive gumbe …

Zato pa sta izbira materialov in izdelava na visoki kakovostni ravni, počutje kot celota za odtenek prijetnejše kot v škodi (pa tudi kot v mercedesu, na primer), zaslon infotainmenta premera 38,1 centimetra (doplačilni discover pro max, ima tudi sistem HUD in glasovno asistenco) pa se ponaša z zadnjo generacijo operacijskega sistema. To pomeni ostro in čisto grafiko, logično razporejene menije s priročnimi bližnjicami na zgornjem robu ter solidno odzivnost in naravnost brezhibno povezljivost, vključno s funkcijo Car2X (komunikacija z drugimi vozili in okolico). Zelo dobro delujejo tudi številni asistenčni sistemi in pripomočki, vključno z aktivnim tempomatom in matričnimi LED-žarometi (serijsko).

690 oziroma 1.920 litrov meri prtljažni prostor, s čimer je med najprostornejšimi družinskimi karavani.


Passat se na daljših vožnjah dobro odreže tudi zahvaljujoč visoki stopnji voznega udobja, saj učinkovito blaži udarce in tudi pri večjih hitrostih navduši z zanesljivo lego na cesti. Natančen volan se v kombinaciji s paketom R line ponaša s progresivnim krmiljenjem, doplačilno dinamično podvozje DCC pro prilagaja delovanje blažilnikov in omogoča izbiro med več voznimi profili. Od eco in udobnega do športnega, a tudi v tem je passat predvsem udoben avto s ščepcem dinamike, če se vozniku že zahoče.

Takšen je tudi motor, stari dobri 2.0 TDI z močjo 110 kW (150 KM). Če niste pogost obiskovalec prehitevalnih pasov nemških Autobahnov, potem kaj več resnično ne potrebujete, saj tudi v polno naloženem passatu ne pušča odprtih želja (ob odločnem speljevanju na spolzki podlagi se sprednji kolesi radi zavrtita v prazno; močnejši dizel ima pogon na vsa štiri kolesa). Že v nižjih vrtljajih navorsko bogat ter vseskozi uglajen stroj je med testom v povprečju popil zelo zmernih 6 litrov na 100 kilometrov, precej dobro pa se motor ujame tudi z vsemi stopnjami dvosklopčnega menjalnika DSG. Je pa res, da ta včasih ob umiku noge s stopalke za plin v prid varčevanja samodejno (na podlagi navigacije namreč vnaprej predvidi območje z nižjo omejitvijo hitrosti, denimo) prestavi v prosti tek in ob ponovnem dodajanju plina včasih ne gre brez manjšega sunka.

Aja, pa še to – več kot 1.000, 1.100 ali celo 1.200 kilometrov se ob pravkar napolnjenem rezervoarju pokaže predviden doseg na armaturni plošči. Ja, pravi balzam za dušo in, roko na srce, prav gotovo se boste prej ustavili na stranišču kot pa na bencinski črpalki …
 

Volkswagen passat 2.0 TDI DSG R-line
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.000–4.200/min, 360 Nm pri 1.600–2.750/min; Menjalnik: samodejni 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.917 x 1.849 x 1.521 mm; Medos. razdalja: 2.837 mm; Pnevmatike: 235/45    R18; Masa/nosilnost: 1.678/562 kg; Prtljažnik: 690–1.920 l.
  Največja hitrost:  223 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,3 s; Poraba goriva (WLTP): 5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,0 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km.
  Cena:  osnovni model (passat 1.5 eTSI): 36.961 €, testno vozilo: 51.785 €; Porsche Slovenija d.o.o., Ljubljana.
prostorna in kakovostna notranjost, ergonomija in sedeži, bogata oprema, infotainment vklop brisalcev, drsniki za klimatsko napravo brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.