Volkswagen passat 2.0 TDI DSG R-line
Kot staro vino
- V svoji deveti generaciji je na voljo le v karavanski izvedbi in še prostornejši kot prej
- Pri tem prisega na številne preizkušene vrednote, vključno z motorjem TDI s 110 kW (150 KM)
- Skupaj s serijskim menjalnikom DSG in bogato opremo R-line stane slabih 48 tisočakov
Četrtek, 17. april 2025
Dolga leta in več generacij je postavljal merila poslovnim limuzinam in družinskim karavanom, si v tem času pridobil številne izkušnje in širok krog kupcev ter z leti postajal vse boljši in boljši. Kot staro vino, ki mu leta dajo tisto več – ob pravilni, ustrezno skrbni negi, seveda, kajti ob nespretnem kletarjenju lahko iz vrhunske osnove kaj rado nastane nekaj precej manj užitnega …
No, pri Volkswagnu so pri passatovi deveti izdaji resda malce eksperimentirali, opustili limuzinsko izvedbo (zdaj je na volj zgolj še kot karavan, in ker je edini, uradno ne nosi več oznake variant) in ga tehnično, pa tudi sicer tesno združili s sestrsko škodo superb combi. Da, tudi izdelujejo ga na isti proizvodni liniji v tovarni v Bratislavi. S tem ni prav nič izgubil, nasprotno, v primerjavi s predhodnikom je pridobil dodatnih 14 centimetrov, tako da se z dolžino 492 centimetrov oziroma
po velikosti postavlja ob bok že omenjenemu superbu, v premium razredu pa bolj kot karavanskemu audiju A5, BMW serije 3 in mercedesu razreda C avtom segmenta višje, torej A6 avant, seriji 5 touring in mercedesu razreda E karavan ob bok. S prtljažnikom, ki v osnovi meri kar 690 litrov, jih celo prekaša, obenem pa je ta temeljito obdelan in se med drugim ponaša z 220-voltno vtičnico, predelno mrežo in pomično aluminijasto pregrado, pa tudi s kljukicami in mrežicami za manjše kose prtljage.
Tehnično, pa tudi sicer je tesen sorodnik škode superb combi ter zato eden najprostornejših karavanov.
Dolžinski prirastek se odraža tudi v radodarneje odmerjeni medosni razdalji, kar poleg prtljažnika pomeni resnično veliko prostora tudi za potnike – zadaj sedeči lahko celo prekrižajo noge, je pa res, da je zaradi (opcijske) pomične steklene strehe višinskih centimetrov nekaj manj. Spredaj je prostora na pretek, zahvaljujoč izdatnim nastavitvam sedeža in volana tudi za višje (ali širše) osebe. Obenem žepi v sprednjih vratih zlahka pogoltnejo večjo plastenko, predal pred sovoznikom morda malce
manj, v sklopu predalov med sedežema je tudi zelo učinkovita in brezhibno delujoča blazinica za brezžično polnjenje telefona. Tu je več prostora tudi zahvaljujoč prestavni ročici, ki je svoje mesto našla na desni strani ob volanu – priročno in funkcionalno, žal pa passat zato nima klasične ročice brisalcev, temveč te vklopite z nerodnim stikalom na levi ročici (manj vešč voznik zato mimogrede pomotoma vklaplja še smernik …). Prav tako, ali pa še bolj, so nerodni drsniki za uravnavanje
temperature in glasnosti (a so za razliko od prvotnih volkswagnov vsaj osvetljeni), in če se že v tolikšni meri zgleduje po škodi, bi lahko prevzel vsaj še vrtljive gumbe …
Zato pa sta izbira materialov in izdelava na visoki kakovostni ravni, počutje kot celota za odtenek prijetnejše kot v škodi (pa tudi kot v mercedesu, na primer), zaslon infotainmenta premera 38,1 centimetra (doplačilni discover pro max, ima tudi sistem HUD in glasovno asistenco) pa se ponaša z zadnjo generacijo operacijskega sistema. To pomeni ostro in čisto grafiko, logično razporejene menije s priročnimi bližnjicami na zgornjem robu ter solidno odzivnost in naravnost brezhibno povezljivost,
vključno s funkcijo Car2X (komunikacija z drugimi vozili in okolico). Zelo dobro delujejo tudi številni asistenčni sistemi in pripomočki, vključno z aktivnim tempomatom in matričnimi LED-žarometi (serijsko).
690 oziroma 1.920 litrov meri prtljažni prostor, s čimer je med najprostornejšimi družinskimi karavani.
Passat se na daljših vožnjah dobro odreže tudi zahvaljujoč visoki stopnji voznega udobja, saj učinkovito blaži udarce in tudi pri večjih hitrostih navduši z zanesljivo lego na cesti. Natančen volan se v kombinaciji s paketom R line ponaša s progresivnim krmiljenjem, doplačilno dinamično podvozje DCC pro prilagaja delovanje blažilnikov in omogoča izbiro med več voznimi profili. Od eco in udobnega do športnega, a tudi v tem je passat predvsem udoben avto s ščepcem dinamike, če se vozniku že
zahoče.
Takšen je tudi motor, stari dobri 2.0 TDI z močjo 110 kW (150 KM). Če niste pogost obiskovalec prehitevalnih pasov nemških Autobahnov, potem kaj več resnično ne potrebujete, saj tudi v polno naloženem passatu ne pušča odprtih želja (ob odločnem speljevanju na spolzki podlagi se sprednji kolesi radi zavrtita v prazno; močnejši dizel ima pogon na vsa štiri kolesa). Že v nižjih vrtljajih navorsko bogat ter vseskozi uglajen stroj je med testom v povprečju popil zelo zmernih 6 litrov na 100 kilometrov, precej dobro pa se motor ujame tudi z vsemi stopnjami dvosklopčnega menjalnika DSG. Je pa res, da ta včasih ob umiku noge s stopalke za plin v prid varčevanja samodejno (na podlagi navigacije namreč vnaprej predvidi območje z nižjo omejitvijo hitrosti, denimo) prestavi v prosti tek in ob ponovnem dodajanju plina včasih ne gre brez manjšega sunka.
Aja, pa še to – več kot 1.000, 1.100 ali celo 1.200 kilometrov se ob pravkar napolnjenem rezervoarju pokaže predviden doseg na armaturni plošči. Ja, pravi balzam za dušo in, roko na srce, prav gotovo se boste prej ustavili na stranišču kot pa na bencinski črpalki …
Volkswagen passat 2.0 TDI DSG R-line |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.000–4.200/min, 360 Nm pri 1.600–2.750/min; Menjalnik: samodejni 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.917 x 1.849 x 1.521 mm; Medos. razdalja: 2.837 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1.678/562 kg; Prtljažnik: 690–1.920 l. |
Največja hitrost: 223 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,3 s; Poraba goriva (WLTP): 5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,0 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km. |
Cena: osnovni model (passat 1.5 eTSI): 36.961 €, testno vozilo: 51.785 €; Porsche Slovenija d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
prostorna in kakovostna notranjost, ergonomija in sedeži, bogata oprema, infotainment |
![]() |
vklop brisalcev, drsniki za klimatsko napravo |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- passat
- test
- Volkswagen