Ekskluzivno
Novo ime za zadnjo generacijo z motorno klasiko
Zgodovinski model D segmenta iz Ingolstadta ne bo več A4, temveč A5. Ohranil bo le izvedbo avant in dobil novo različico sportback. S pestro motorno paleto ga pričakujemo prihodnje poletje.
Ponedeljek, 16. oktober 2023
Njegovi privrženci mu bodo, vsaj sprva, zagotovo težko rekli A5. A tako bo. Ti zahtevni, železnim navadam predani kupci se bodo zagotovo kdaj zmotili, preden se bodo navadili na to veliko novost. Toda z izjemo imena se jim ne bo treba privajati na kakšne druge bistvene spremembe, saj bo A4, pardon A5, ostal zvest svojim dosedanjim lastnostim. To so natančnost, mehanska učinkovitost in sodobno razkošje, s katerimi se v zahtevnem segmentu D premium uspešno bori proti BMW-ju serije 3, mercedesu razreda C in volvu S/V60.
STRATEŠKI ZAMIK
Za šesto generacijo, ki bo tudi zadnja z motorji na notranje zgorevanje, ni predvidenega nobenega pobega na ozemlje popolne elektrifikacije. Toda to ne pomeni, da ne bo prinesla novosti ali da bo imela postransko vlogo na poti v elektrifikacijo. Toda preden gremo k podrobnostim, je treba razložiti nekaj stvari. Najprej glede imena. Novi A4 se bo imenoval A5. Razlog za to je objektivne narave. Z vse večjim številom električnih modelov, ki jih v Ingostadtu označujejo s parnimi številkami (razen
nišnih proizvodov, kot je e-tron GT), so prevetrili poimenovanja in neparne številke namenili modelom z motorji na notranje zgorevanje. Kaj pa se bo zgodilo s starim A5? V okviru poenostavljene ponudbe v razredu srednje velikih modelov bo preprosto izginil. Novi A5 bodo tako ponudili v karavanski izvedbi avant ter v novi sportback. Drugo vprašanje se nanaša na življenjski cikel sedanjega A4, z notranjo oznako B9. Glede na to, da bodo novi model predstavili na začetku prihodnjega leta z
začetkom prodaje poleti 2024, se sedanji A4 približuje koncu svoje nenavadno dolge kariere. Od začetka prodaje sredi leta 2015 bo minilo devet let oziroma dve več od za limuzine in karavane višjega razreda običajnih sedem. Do zamude bo prišlo zaradi strateške odločitve, ki so ji botrovale nenaklonjene razmere za zaključno prodajno obdobje modela B9. Na njo so vplivale tako pandemija kot vojna v Ukrajini in ne nazadnje polprevodniška kriza. Vse to je vplivalo na gibanje prodaje in je
spodbudilo vodstvo v Ingolstadtu k upočasnitvi prehoda na novo generacijo, čakajoč na boljše čase. Zlasti zato, ker gre za uspešen model, ki je do leta 2019 v Evropi beležil prodajo 100 do 160 tisoč primerkov na leto (vir Carsalebase.com)
Z MERSKIM PRIRASTOM
Zdaj pa poglejmo, kakšen bo novi A5, pri čemer se bomo osredotočili predvsem na pri nas zelo priljubljeno različico avant, ki ponuja uporabnost in obenem tudi dinamičen videz. Ravno to bo pri novem modelu še malce bolj poudarjeno, in sicer z mišičasto bočno linijo in z zadkom, ki se na pogled še bolj očitno približuje asfaltu. Kar konkretno bo predrugačen tudi sprednji del z novo masko, s popolnoma novo obliko odbijača in zašiljenimi žarometi, ki bodo prispevali k videzu avtomobila s
svetlobnim podpisom v tehniki LED. V tehniki LED bodo svetile tudi zadnje luči, ki bodo nekoliko tanjše kot pri sedanjem modelu. Z višjo številko v oznaki se bodo malce povečale tudi zunanje mere. Prirast je v tem trenutku težko oceniti v centimetrih, a bi lahko bil takšen, da bi vplival tudi na medosno razdaljo. To bi prineslo več prostora za potnike v drugi vrsti. Še večje spremembe pričakujemo v voznikovem delovnem prostoru z novo zasnovo armaturne plošče in novim vmesnikom
človek-avtomobil, ki bosta prvič zaživela v novem Q6 e-tron.
Motorna paleta bo vključevala tudi dizelske stroje, a čisto vsi bodo izdatneje elektrificirani.
Novinec bo še vedno zasnovan na platformi MLB, torej z vzdolžno postavljenimi štiri- ali šestvaljnimi stroji, izključno v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Širok nabor bo vključeval tudi dizelske različice, pri čemer bodo vse elektrificirane (z izjemo divjega RS4 avant). Blagi hibrid bo imel pomembno vlogo v motorni paleti, saj bo šlo za 48-voltni sistem, ki bo tako kot pri tekmecih (mercedes razreda C) lahko zagotovil dodatno moč. Še večjo novost bo predstavljala priključno-hibridna
tehnologija, ki je pri A4 še nismo videli.
Vtičnica bo tako lahko na eni strani prispevala k uporabnosti, saj bo ponujala okoli 100 kilometrov električnega dosega, na drugi pa k zmogljivostim in tudi v polnem prehajanju na elektriko zagotovila prihodnost različici RS. To bi sicer lahko bila prihodnost brez bencinskega V6, ki bi ga lahko nadomestil zmogljiv hibrid v kombinaciji s štirivaljnim strojem. Glede tega je vse še odprto, pri čemer Audi ne bi bil prvi premijski proizvajalec, ki je šel v to smer. Tja je namreč že zavil Mercedes.