Lexus GS 450h F-sport
Prestiž na najvišji ravni


K tihi in udobni vožnji pripomore odlična aerodinamika s količnikom le 0,26.

Urejena armaturna plošča pušča vtis visoke kakovosti.

Z vrtljivim gumbom lahko izbirate med različnimi režimi vožnje, temu primerno se spreminjajo tudi merilniki.


Menjalnik je brezstopenjski CVT, shema ročice pa enaka kot pri samodejnem menjalniku. Možno je tudi ročno upravljanje s pomočjo stikal na volanskem obroču.


Krmilni vmesnik je precej neroden za uporabo.

Večnamenski zaslon premera kar 31 centimetrov (12,3 palca) je pregleden.



Lexus je končno opustil ceneno digitalno uro in na sredinsko konzolo namestil analogno.

Sedeži so resnično odlični – udobni, izdatno nastavljivi in odeti v kakovostno usnje.


Akumulatorji prav nič ne krnijo prtljažnega prostora; ta namreč meri uporabnih 465 litrov.

Hibridni pogonski sklop razvija spoštovanja vrednih 254 kilovatov moči (345 KM).
Morda še pred nekaj leti ni bilo povsem tako, a danes je lexus GS popolnoma enakovreden avtomobil vsem trem zvenečim nemškim imenom. Tako po udobju kot tudi po tehniki in voznih lastnostih ga lahko postavimo neposredno ob bok audiju A6, BMW-ju serije 5 ali mercedesu razreda E.
Seveda je lexus drugačen in prav je tako; namesto na nemško uniformiranost raje stavi na svoj, v japonskem duhu popolnosti ukrojen pristop, kar boste zahtevni kupci zagotovo znali ceniti. Navzven je privlačno poseben, v notranjosti razkošno udoben, tehnično pa s svojim hibridnim pogonom točno tak, kot zapovedujejo sodobni trendi, in resnično učinkovit.
Pri tem avtomobilu zares bogato opremo dobite že v paketu in zanjo ni treba doplačevati.
Če je pri omenjenih tekmecih hibrid še povsem svež in eksotičen, je pri Lexusu nekaj običajnega. S kombinacijo bencinskega šestvaljnika in električnega motorja je zmogljiv in varčen hkrati, saj je poraba goriva povsem primerljiva s sodobnim dizelskim motorjem. Enako velja za zmogljivosti, saj je šest sekund za pospešek do stotice vsekakor spoštovanja vreden rezultat. Brez skrbi, čeprav je menjalnik brezstopenjski CVT in zato ob pospeševanju bencinski motor hitro poženete v (konstantne) višje
vrtljaje, boste z veseljem pritisnili na stopalko za plin. Pri manjšem CT 200h, s sicer v osnovi enakim konceptom pogona, je bilo ravno nasprotno – tam vas je od pretiranega priganjanja hitro odvrnilo zoprno tuljenje štirivaljnega bencinarja, tu pa žlahtni zvok šestvaljnika kar kliče po tem. Kljub temu poraba ostaja na nizki ravni in manj kot devet litrov na sto kilometrov ocenjujemo kot odličen rezultat.
Sicer pa lahko z vrtljivim gumbom med sprednjima sedežema izbirate med različnimi značaji pogona oziroma celotnega avtomobila – od režima eco, ki čim nižji porabi prilagaja tudi delovanje klimatske naprave, do sport+, kjer se nastavitve pogona, blažilnikov, volana in drugih komponent med seboj uskladijo za čim bolj dinamično vožnjo. Ta je na zelo visoki ravni, tudi pri potovanju pri visokih hitrostih.
Velik večnamenski zaslon je uporaben, krmilni vmesnik z logiko računalniške miške žal ne.
Pohvalno je, da hibridni pogon ne krni uporabnosti niti prtljažnika niti potniške kabine. Slednja je spredaj in zadaj radodarno odmerjena, hvalimo pa tudi visoko stopnjo kakovosti in izbire materialov. Odlični sedeži so izdatno nastavljivi in odeti v fino usnje, ceneno digitalno uro pa je na sredinski konzoli zamenjala analogna. Morda bi si namesto imitacije kovine tu zaželeli prave, ne glede na to pa avtomobil navduši z velikim, kar 31-centimetrskim (12,3-palčnim) barvnim zaslonom v
širokokotnem razmerju 24:9. Prikazovanje dveh opravil – denimo navigacije in vmesnika za mobilni telefon – je tako resnično uporabno tudi v praksi. Precej slabše se odreže vmesnik z logiko upravljanja računalniške miške in pomikanjem kazalca po zaslonu. Sistem zahteva preveč pozornosti in je zato neprimeren za upravljanje med vožnjo – vrtljiv gumb, ki ga uporabljajo Nemci, je neprimerno bolj posrečen in intuitiven. Upamo, da ga bo kmalu (morda že ob prenovi) dobil tudi lexus.
Ne glede na to pa tale avtomobil zna razvajati – vse od foteljasto udobnih sedežev pa do vrhunskega audio sistema Mark Levinson s 17 zvočniki in kakovostjo zvoka koncertne dvorane. Vse našteto je pisano na kožo zahtevnim kupcem, ki neradi sklepajo kompromise in so za vrhunsko ponudbo pripravljeni tudi primerno plačati. V lexusovem primeru to v kombinaciji z opremo F sport pomeni 80 tisočakov – veliko, a vsekakor veliko tudi z vidika opreme. V ceno je, za razliko od Nemcev, zajeto vse (razen
kovinske barve) in dodajanje kljukic na seznamu želja ter s tem znatno povečanje končne cene tu ne pride v poštev. Na tisti grenak priokus, ko sprva razmeroma privlačna začetna cena zaradi bolj ali manj nujnih dodatkov na koncu naraste za 20 ali 30 tisočakov, lahko tu kar pozabite.
Lexus GS 450h F-sport |
Vozilo in motor: karavan 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo;hladilnik sesalnega zraka (intercooler) Prostornina: 1997 ccm; Vrtina in gib: 85,0 x 88,0 mm; Kompresijsko razmerje: 16 : 1; Največja moč: 120 kW (163 KM) pri 3750/min; Razmerje mase in moči: 14,2 kg/kW (10,5 kg/KM); Največji navor: 340 Nm pri 2000-3000/min; Menjalnik: samodejni 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (340 mm), zadaj kolutne (290 mm); Elektronska: podpora ABS z AFU; ASR ESP s hill assist; Število zvezdic EuroNCAP: 5.limuzina, 4 vrata, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): 6-valjni, V zasnove, bencinski, vgrajen spredaj vzdolžno, dvakrat po dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni/posredni vbrizg goriva; Prostornina: 3456 ccm; Vrtina x gib (mm): 94,0 x 83,0; Kompresijsko razmerje: 13,0 : 1; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom; Največja moč (bencinski motor): 215 kW (292 KM) pri 6000/min; Največja moč (električni motor): 147 kW (200 KM); Največja moč (skupaj): 254 kW (345 KM); Razmerje mase in moči: 7,5 kg/kW (5,5 kg/KM); Največji navor (bencinski motor): 352 Nm pri 4500/min; Največji navor (električni motor): 275 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski (CVT); Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (356 mm), zadaj hlajene kolutne (310 mm); Elektronska podpora: ABS z ECB-R in BAS, EPB, EPS, TRC, VSC; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4850 x 1840 x 1455 mm; Medosna razdalja: 2850 mm; Pnevmatike: spredaj 235/40 R 19, zadaj 265/35 R 19; Masa/nosilnost: 1895/505; Prtljažnik: 465 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,9 s; Poraba goriva (EU): 6,9/5,7/6,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km. |
Cena: osnovni model (GS 450h finesse): 64.900 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 79.800 evrov; z dodatno opremo: 81.000 evrov; Toyota Adria d. o. o. |
![]() |
hibridni pogon, poraba, vozne lastnosti, udobje in počutje v kabini |
![]() |
uporabniški vmesnik |
![]() |
brez napak |