Škoda octavia 2.0 TSI RS
Družinski ekspres


Spojler na zadku priča, da gre za zmogljivejšo octavio.

Armaturna plošča je urejena, vse je na svojem mestu. Merilniki so pregledni, stikala logično razporejena in lahko dosegljiva.

Sedi se dobro tako spredaj kakor tudi zadaj. Pri izvedbi RS so sedeži športno poudarjeni.


Zaradi petvratne zasnove je prtljažnik lahko dostopen.

Pri izvedbi RS so zavorne čeljusti rdeče barve.

Dvolitrski turbo bencinar 2.0 TSI razvija moč 147 kW (200 KM).
Je golf GTI. In je octavia RS. Dobro, takšnega pedigreja, kot ga ima Volkswagnov kompakt, res ne premore, a tale Škodin ekspres ima prav tako svoj krog ljubiteljev. Roko na srce, za športni avtomobil moraš v sebi skrivati vsaj malce navdušenja nad bencinskimi hlapi. Toda, ljubitelj gor ali dol, pod črto gre za zelo dober avtomobil, ki, seveda, zadovolji tako ljubitelje štirikolesnih jeklenih konjičkov kakor tudi tiste očete, ki iščejo prostorno in uporabno prevozno sredstvo zase in za svojo
družino. Octavia RS zna ponuditi oboje, bodisi v bencinski bodisi dizelski izvedbi ter kot petvratna limuzina ali karavan.
Tokrat smo jo preizkusili v limuzinski različici in z 2.0 TSI motorjem, torej prisilno polnjenim bencinskim strojem s 147 kW (200 KM) moči. Gre za starega koncernskega znanca, ki je poganjal oziroma poganja številne hišne modele (da, vključno z golfom GTI pete generacije) in prepričuje na vseh področjih. Zaradi velike moči gre namreč za zelo hiter avtomobil, ki trimestno vrednost na merilniku hitrosti doseže po le dobrih sedmih sekundah. Tudi pri precej višjih hitrostih kot so dovoljene na
naših avtocestah pospešuje zelo suvereno. Potem je tu navor, za bogatih 280 Nm ga je, še pomembnejše pa je, da je njegova krivulja zelo ravna oziroma omenjen vrh doseže že pri vsega 1.800 vrtljajih na minuto in nato na tej ravni ostaja vse do petih tisočakov.
Odličen 2.0 TSI motor s svojimi zmogljivostmi resnično navduši.
V praksi to pomeni, da kmalu lahko prestavite v peto ali šesto prestavo ter z vožnjo v nizkih vrtljajih varčujete z gorivom in hrupom, pri menjavanju prestav pa si privoščite precej lenarjenja in po prestavni ročici posežete le pred kakšnim prehitevanjem. Takrat, od približno treh ali štirih tisočakov naprej, pa je avtomobil izjemno poskočne nravi in zagotavlja bolj dinamično ali športno vožnjo. Tej je na kožo pisano tudi dobro uglašeno podvozje, čeprav se pozna, da je octavia kljub enaki
medosni razdalji večja od golfa. Volan je natančen, menjalnik po dobri Volkswagnovi navadi prav tako (izberete lahko tudi samodejni DSG z dvema sklopkama), celoten paket pa pušča vtis tiste prave solidnosti, ki jo pri avtomobilu pričakujemo in nenazadnje tudi cenimo.
Morda smo do tu bolj razgalili športno stran, a uvodoma smo zapisali, da ta avtomobil ni le za bencinskega navdušenca, temveč ustreza tudi družinskim potrebam. In to zelo dobro. Pustimo tu natančno umeščanje v segment; po zasnovi je octavia kompakten avtomobil in njim podobna je tudi kabinska prostornost, čeprav je le-ta zelo dobro izkoriščena. Golfova osnova se pozna v nekaj manjši širini kabine, kljub temu pa bosta tako voznik kakor tudi sopotnik spredaj dobro sedela (višjerasli boste sicer
s kolenom morda pogoste je zadevali ob rob sredinske konzole). Družinski člani se ne bodo pritoževali niti nad zadnjo klopjo, vsi po vrsti pa boste navdušeni nad prtljažnim prostorom. Ta je namreč izjemno radodarno odmerjen ter zahvaljujoč petvratni zasnovi lahko odstopen. Vrata zapirajo veliko odprtino, je pa res, da je dno precej nižje od nakladalnega robu.
Petvratna zasnova je, kar se uporabnosti in dostopnosti prtljažnika tiče, vredna zlata.
Malce zmoti le neugleden gumijast oprimek na notranji strani, splošno gledano pa kakovosti izdelave ni kaj očitati. Plastika armaturne plošče je morda za spoznanje nižje kakovosti kot pri drugih koncernskih znamkah, a v vsakem primeru povsem v razrednem povprečju. Merilniki so pregledni, stikala lahko dosegljiva, pa tudi sedeže, ki so pri izvedbi RS malce bolj športno poudarjeni, ocenjujemo kot dobre izdelke.
Celoten avtomobil, čeprav ni več ravno rosno mlad, prepriča z vsakdanjo uporabnostjo in praktičnostjo ter nenazadnje športnim duhom in prepričljivimi voznimi lastnostmi. In vse skupaj za precej razumno ceno – to pa je, zlasti v teh časih, veliko vredno.
Škoda octavia 2.0 TSI RS |
Vozilo in motor: limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1984 ccm; Vrtina x gib (mm): 82,5 x 92,8; Kompresijsko razmerje: 10,5 : 1; Največja moč: 147 kW (200 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 9,9 kg/kW (7,3 kg/KM); Največji navor: 280 Nm pri 1800–5000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (312 mm), zadaj kolutne (286mm); Elektronska podpora: ABS, ASR, ESP, EBV, MSR, EDS, HBA, DSR, ESBS; Število zvezdic EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4569 x 1769 x 1447 mm; Medosna razdalja: 2578 mm; Pnevmatike: 225/45 R 17; Masa/nosilnost: 1450/675; Prtljažnik: 560 l. |
Največja hitrost: hitrost: 242 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,2 s; Poraba goriva (EU): 10,2/5,9/7,5 l/100 km; Povprečje na testu: 10,6 l/100 km; Izpust CO2: 175 g/km. |
Cena: osnovni model (octavia 1.2 TSI active): 14.049 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 25.833 evrov; z dodatno opremo: 27.287 evrov; Porsche Slovenija d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljiv in prožen motor, petvratna zasnova, ergonomija v kabini |
![]() |
neugleden ročaj za zapiranje prtljažnika, za višjerasle moteč rob sredinske konzole |
![]() |
brez napak |