Avto.info

Škoda octavia 2.0 TSI RS

Družinski ekspres

Škoda octavia 2.0 TSI RS: Družinski ekspres Spojler na zadku priča, da gre za zmogljivejšo octavio.

Spojler na zadku priča, da gre za zmogljivejšo octavio.

Armaturna plošča je urejena, vse je na svojem mestu. Merilniki so pregledni, stikala logično razporejena in lahko dosegljiva.

Armaturna plošča je urejena, vse je na svojem mestu. Merilniki so pregledni, stikala logično razporejena in lahko dosegljiva.

Sedi se dobro tako spredaj kakor tudi zadaj. Pri izvedbi RS so sedeži športno poudarjeni.

Sedi se dobro tako spredaj kakor tudi zadaj. Pri izvedbi RS so sedeži športno poudarjeni.

Škoda octavia 2.0 TSI RS: Družinski ekspres Zaradi petvratne zasnove je prtljažnik lahko dostopen.

Zaradi petvratne zasnove je prtljažnik lahko dostopen.

Pri izvedbi RS so zavorne čeljusti rdeče barve.

Pri izvedbi RS so zavorne čeljusti rdeče barve.

Dvolitrski turbo bencinar 2.0 TSI razvija moč 147 kW (200 KM).

Dvolitrski turbo bencinar 2.0 TSI razvija moč 147 kW (200 KM).

Je golf GTI. In je octavia RS. Dobro, takšnega pedigreja, kot ga ima Volkswagnov kompakt, res ne premore, a tale Škodin ekspres ima prav tako svoj krog ljubiteljev. Roko na srce, za športni avtomobil moraš v sebi skrivati vsaj malce navdušenja nad bencinskimi hlapi. Toda, ljubitelj gor ali dol, pod črto gre za zelo dober avtomobil, ki, seveda, zadovolji tako ljubitelje štirikolesnih jeklenih konjičkov kakor tudi tiste očete, ki iščejo prostorno in uporabno prevozno sredstvo zase in za svojo družino. Octavia RS zna ponuditi oboje, bodisi v bencinski bodisi dizelski izvedbi ter kot petvratna limuzina ali karavan.

Tokrat smo jo preizkusili v limuzinski različici in z 2.0 TSI motorjem, torej prisilno polnjenim bencinskim strojem s 147 kW (200 KM) moči. Gre za starega koncernskega znanca, ki je poganjal oziroma poganja številne hišne modele (da, vključno z golfom GTI pete generacije) in prepričuje na vseh področjih. Zaradi velike moči gre namreč za zelo hiter avtomobil, ki trimestno vrednost na merilniku hitrosti doseže po le dobrih sedmih sekundah. Tudi pri precej višjih hitrostih kot so dovoljene na naših avtocestah pospešuje zelo suvereno. Potem je tu navor, za bogatih 280 Nm ga je, še pomembnejše pa je, da je njegova krivulja zelo ravna oziroma omenjen vrh doseže že pri vsega 1.800 vrtljajih na minuto in nato na tej ravni ostaja vse do petih tisočakov.

Odličen 2.0 TSI motor s svojimi zmogljivostmi resnično navduši.


V praksi to pomeni, da kmalu lahko prestavite v peto ali šesto prestavo ter z vožnjo v nizkih vrtljajih varčujete z gorivom in hrupom, pri menjavanju prestav pa si privoščite precej lenarjenja in po prestavni ročici posežete le pred kakšnim prehitevanjem. Takrat, od približno treh ali štirih tisočakov naprej, pa je avtomobil izjemno poskočne nravi in zagotavlja bolj dinamično ali športno vožnjo. Tej je na kožo pisano tudi dobro uglašeno podvozje, čeprav se pozna, da je octavia kljub enaki medosni razdalji večja od golfa. Volan je natančen, menjalnik po dobri Volkswagnovi navadi prav tako (izberete lahko tudi samodejni DSG z dvema sklopkama), celoten paket pa pušča vtis tiste prave solidnosti, ki jo pri avtomobilu pričakujemo in nenazadnje tudi cenimo.

Morda smo do tu bolj razgalili športno stran, a uvodoma smo zapisali, da ta avtomobil ni le za bencinskega navdušenca, temveč ustreza tudi družinskim potrebam. In to zelo dobro. Pustimo tu natančno umeščanje v segment; po zasnovi je octavia kompakten avtomobil in njim podobna je tudi kabinska prostornost, čeprav je le-ta zelo dobro izkoriščena. Golfova osnova se pozna v nekaj manjši širini kabine, kljub temu pa bosta tako voznik kakor tudi sopotnik spredaj dobro sedela (višjerasli boste sicer s kolenom morda pogoste je zadevali ob rob sredinske konzole). Družinski člani se ne bodo pritoževali niti nad zadnjo klopjo, vsi po vrsti pa boste navdušeni nad prtljažnim prostorom. Ta je namreč izjemno radodarno odmerjen ter zahvaljujoč petvratni zasnovi lahko odstopen. Vrata zapirajo veliko odprtino, je pa res, da je dno precej nižje od nakladalnega robu.

Petvratna zasnova je, kar se uporabnosti in dostopnosti prtljažnika tiče, vredna zlata.


Malce zmoti le neugleden gumijast oprimek na notranji strani, splošno gledano pa kakovosti izdelave ni kaj očitati. Plastika armaturne plošče je morda za spoznanje nižje kakovosti kot pri drugih koncernskih znamkah, a v vsakem primeru povsem v razrednem povprečju. Merilniki so pregledni, stikala lahko dosegljiva, pa tudi sedeže, ki so pri izvedbi RS malce bolj športno poudarjeni, ocenjujemo kot dobre izdelke.

Celoten avtomobil, čeprav ni več ravno rosno mlad, prepriča z vsakdanjo uporabnostjo in praktičnostjo ter nenazadnje športnim duhom in prepričljivimi voznimi lastnostmi. In vse skupaj za precej razumno ceno – to pa je, zlasti v teh časih, veliko vredno.
 

Škoda octavia 2.0 TSI RS
 Vozilo in motor limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1984 ccm; Vrtina x gib (mm): 82,5 x 92,8; Kompresijsko razmerje: 10,5 : 1; Največja moč: 147 kW (200 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 9,9 kg/kW (7,3 kg/KM); Največji navor: 280 Nm pri 1800–5000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (312 mm), zadaj kolutne (286mm); Elektronska podpora: ABS, ASR, ESP, EBV, MSR, EDS, HBA, DSR, ESBS; Število zvezdic EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4569 x 1769 x 1447 mm; Medosna razdalja: 2578 mm; Pnevmatike: 225/45 R 17; Masa/nosilnost: 1450/675; Prtljažnik: 560 l.
  Največja hitrost:  hitrost: 242 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,2 s; Poraba goriva (EU): 10,2/5,9/7,5 l/100 km; Povprečje na testu: 10,6 l/100 km; Izpust CO2: 175 g/km.
  Cena:  osnovni model (octavia 1.2 TSI active): 14.049 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 25.833 evrov; z dodatno opremo: 27.287 evrov; Porsche Slovenija d. o. o., Ljubljana.
zmogljiv in prožen motor, petvratna zasnova, ergonomija v kabini neugleden ročaj za zapiranje prtljažnika, za višjerasle moteč rob sredinske konzole brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.