Toyota C-HR
Konceptni avtomobil za na cesto pelje drugi krog
Model, ki je idejo »nič več dolgočasnih avtomobilov« sprejel kot noben drug, v novi generaciji ne popušča. Drzno oblikovanje ostaja, nadgradi pa ga boljši izkoristek prostora in več uporabnosti.
Ponedeljek, 20. november 2023
Na predstavitvi druge generacije toyote C-HR so nam povedali, da je to v Evropi narejen avtomobil za evropske kupce. Zgodbo svojega predhodnika nadaljuje z drznim oblikovanjem, ki ga označujejo ostre linije in razmeroma majhne steklene površine. Japonci so ponosno poudarili, da je C-HR konceptni avtomobil za na cesto!
Dimenzijsko je s 4,36 metra dolžine ostal enak predhodniku, tudi medosna razdalja je enaka, v širino pa je pridobil tri centimetre. Vseeno so inženirji uspeli notranjost urediti na novo, tako da je malenkost več prostora tako na zadnji klopi kot v prtljažniku. Še bolj pomembna izboljšava pa je povečanje steklene površine zadnjih stranskih vrat, da med sedenjem na zadnji klopi občutek ni več tako utesnjen. Aerodinamična izboljšava so že potopne kljuke na vratih, kar pomeni še, da te na zadnjih niso več »skrite«.
Bolj uglajeno in sodobno oblikovana notranjost je posebna tudi zato, ker so za izdelavo uporabili kar nekaj recikliranih materialov, začenši s plastiko PET za tkanino na sedežih. Poleg tega so namesto živalskega uporabili usnje umetnega izvora in ko smo že pri okolju prijaznejših materialih, kar nekaj plastičnih delov (notri in zunaj) ni barvanih, kar pri proizvodnji teh komponent prihrani okoli 50 odstotkov izpustov CO2.
Nova armaturna plošča s proti vozniku usmerjeno sredinsko konzolo vključuje 31,2-centimetrski (12,3-palčni) zaslon namesto klasičnih merilnikov ter 20,3 oziroma 31,2-centimetrski (8 oziroma 12,3-palčni) zaslon multimedijske naprave, ki med drugim prinaša brezžično povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay.
Pogonska ponudba je v celoti hibridna, pri čemer bodo sprva v ponudbi trije klasični hibridi, februarja pa bo tudi pri nas že na voljo priključni hibrid. Sprva torej kupci lahko izberejo hibrid z 1,8-litrskim bencinskim motorjem s skupno močjo 103 kW (140 KM) ali hibrid z dvolitrskim bencinarjem in 145 kilovati (197 KM). Slednji ponudbo širi še z možnostjo izbire štirikolesnega pogona, ki ga zagotavlja dodaten elektromotor, skupna moč sistema pa kljub temu ostaja enaka. Omenjeni priključni hibrid s skupno močjo 164 kilovatov (223 KM) bo imel baterijo s kapaciteto 13,8 kilovatne ure in toplotno črpalko, kar naj bi zadoščalo za do 70 kilometrov realnega električnega dosega. Ob tem bo do stotice potreboval le 7,4 sekunde, porabil le 0,9 litra na 100 kilometrov in izpustil le 19 gramov ogljikovega dioksida na kilometer (po meritvenem ciklu WLTP).
Na prvi vožnji smo imeli priložnost voziti obe izvedbi z močnejšim hibridnim sklopom, pri čemer sta se oba izkazala za vozniško zabavna avtomobila. Podvozje vozniku vliva samozavest, tudi odzivnost volana je »evropsko« suverena, je pa res, da se vse to pozna pri vožnji po slabših podlagah, ko bi si želeli nekoliko bolj udobno vzmetenje. Verjetno je pri tem svoj del prispevala tudi 19 oziroma 20-palčna obutev.
Pri nas je predprodaja nove Toyotine zvezde že stekla, znane so tudi cene, ki se začnejo pri 30.490 evrih za osnovno hibridno izvedbo s paketom opreme C-enter, medtem ko je dvolitrski hibrid z bogatejšo opremo C-lub na voljo za 36.340 evrov, oziroma dva tisočaka več kot primerljiv 1,8-litrski. Končni znesek je mogoče z izbiro financiranja znižati za 750 evrov, prav toliko bo možno dobiti tudi popusta, medtem ko bodo prvi kupci deležni še za dodatnih 500 evrov ugodnosti.