Šport ima v duši
TEST IN OCENA: Fiat 500X 1.0 T3 GSE sport
Križanca z legendarnim pedigrejem modela 500 vseskozi osvežujejo, da drži korak s številnimi tekmeci. V različici sport je simpatični 500X še nekoliko bolj atraktiven.
Torek, 10. oktober 2023
Nostalgija s stilom, tako nekako bi opisali fiata 500 in njegovega večjega ter bolj praktičnega brata, križanca 500X. Ta je sicer v ponudbi že od leta 2018, a je bil deležen že več manjših in obsežnejših posodobitev. Zadnjo različico boste denimo prepoznali po številki 500 na maski, ki je zamenjala velike črke FIAT.
Model 500X je sicer na voljo v več različicah, kjer zagotavlja dodatno dozo dinamike izvedba sport. Ta sicer ni izrazito športna, ampak gre bolj za poudarjen slogovni pristop. Navzven je prepoznaven po agresivnejšem sprednjem odbijaču, zajetnejših pragovih, zadnjem difuzorju in dvojni izpušni cevi. Sicer je v vsaki izvedbi prijeten vozniški avtomobil, ki voznika nagradi z volansko odzivnostjo in suverenostjo podvozja. To je pri izvedbi sport za 13 milimetrov nižje, malenkost čvrstejše
vzmetenje pa med vožnjo poudarijo tudi pripadajoča 18-palčna kolesa.
500 namesto na debelo napisanega FIAT ima na maski od nedavne prenove dalje.
Testni avtomobil je pod motornim pokrovom skrival litrski trivaljni bencinski motor, ki s pomočjo prisilnega polnjenja zmore 88 kW (120 KM). V kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom sicer komajda upraviči oznako sport, kar ne pomeni, da ni več kot dovolj zmogljiv za vsako drugo nalogo. Motorček je v mestu prijetno živahen, medtem ko na avtocesti na račun šeste prestave ne povzroča preveč hrupa. Motor pa je eden izmed tistih, katerega poraba je nekoliko bolj odvisna od načina vožnje,
saj se zlahka zadovolji z dobrimi petimi litri, a ga avtocestne hitrosti lahko pahnejo tudi prek sedmih. Iz podatka o povprečni porabi boste ugotovili, da smo bili s slogom vožnje zvesti oznaki na boku …
V notranjosti se sicer oprema sport pozna po imenitnejših lepotnih dodatkih, pa tudi sicer gre za izvedbo z vrha ponudbe, zato je oprema precej bogata. Ta na varnostni strani zajema sistem za prepoznavanje prometnih znakov in opozorilnik nenamerne spremembe
voznega pasu ter tempomat, pri udobju pa digitalno instrumentno ploščo, samodejno klimatsko napravo, vzvratno kamero in sistem Uconnect, združljiv s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto.
Čeprav po ceniku natanko takšen 500X sport stane dobrih 26 tisočakov, je treba omeniti, da je na voljo s 7-odstotnim rednim popustom in še dodatnim popustom ob izbiri nakupa s financiranjem, kar ceno pod črto zaokroži na natanko 23.007 evrov.
Fiat 500X 1.0 T3 GSE sport |
Vozilo in motor: kompaktni križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 88 kW (120 KM) pri 5.750/min, 190 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.264 x 1.796 x 1.580 mm; Medos. razdalja: 2.570 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.395/445 kg; Prtljažnik: 350–1.000 l. |
Največja hitrost: 192 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,7 s; Poraba goriva (WLTP): 6,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 142 g/km. |
Cena: osnovni model (500X 1.0 T3 GSE): 22.608 €, testno vozilo: 26.352 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
privlačen videz, dober kompromis med udobjem in dinamiko |
![]() |
marsikje se mu že dobro poznajo leta |
![]() |
brez napak |