Toyota C-HR 2.0 HEV c-lub
Privlačnost zrelih let
- Toyota C-HR je kljub ne več ravno rosni mladosti sodoben, privlačno ukrojen križanec
- Zmogljiv hibridni pogon s 135 kW (184 KM) ohranja zmerno porabo goriva
- V kombinaciji z začetnim, a zelo bogatim paketom opreme stane 36.350 evrov
Sobota, 18. november 2023
Sredi devetdesetih let je Toyota zaorala ledino z modelom RAV4, majhnim, kompaktnim, le dobre štiri metre dolgim (v trivratni različici celo manj) športnim terencem, ki je tako rekoč takoj postal uspešnica. A iz generacije v generacijo je vse bolj rasel (v aktualni, peti, vse do 4,6 metra), s čimer se je nižje odpiral prostor za nov model. Pred šestimi leti je tako vrzel zapolnil C-HR, ki se v trenutni obliki počasi poslavlja, a z učinkovito hibridno tehniko, in kot je bo slovesu običajno, z boljšim razmerjem med bogato opremo in ceno, podprto z dodatnimi akcijskimi ponudbami in paketi financiranja, še vedno pomeni zanimivo izbiro.
Čeprav ni več rosno mlad, je oblikovno še vedno zelo svežih ter s kupejevsko urezanim zadkom s spojlerjem na vrhu prtljažnih vrat privlačno urezanih linij. Davek na obliko je plačala preglednost, ki je tudi zaradi zajetnega C-stebrička in majhnih steklenih površin nazaj in »čez ramo« slaba, je pa zato C-HR v vseh modelih serijsko opremljen s kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. V paketu opreme c-lub je paleta takšnih in drugačnih pripomočkov sicer celovita; poleg osnovnega paketa safety sense
(zaviranje v primeru naleta, aktivni tempomat, vožnja po svoje pasu, prepoznava prometnih znakov …) je tu med drugim tudi sistem za nadzor mrtvega kota s samodejnim zaviranjem pri vzvratnem speljevanju. Čeprav gre za osnovni paket opreme (pri močnejšem motorju), nismo v resnici pogrešali prav ničesar – kovinska barva s črno streho, bi-led sprednja žarometa, 18-palčna platišča … so serijski, edino doplačilo so v kombinacijo usnja in alkantare odeti sedeži.
6,5 litra je bila povprečna poraba goriva na testu; ob manjšem deležu avtoceste se zlahka spusti pod šest.
Ti so prijetno čvrsti in tudi na daljših vožnjah zato primerno udobni, dovolj radodarnih (električnih) nastavitev in tudi s prostorskega vidika, če niste ravno odbojkar ali košarkarski center, sprednjima dvema ni kaj očitati. Prostora zadaj je, tudi v primerjavi s tekmeci, precej manj; za dva otroka (najstnika morda ne več) sicer dovolj, a C-HR vseeno, tudi zaradi majhnega prtljažnika, morda ni ravno prva družinska izbira. Ne glede na to je ergonomija za volanom zelo dobra, tudi zaradi visoko
in na naravnem dosegu rok nameščenih klasičnih stikal za upravljanje klimatske naprave, infotainment z zaslonom premera 20,3 cm in podporo touch 2, ki pa je po drugi strani precej nerodnih menijev. Kot celota ni ravno zgled uporabniku najprijaznejše izkušnje, zato se bolj smiselno zdi zrcaljenje telefona prek povezave Android Auto ali Apple CarPlay (slednja brezžična).
C-HR je na voljo z dvema hibridnima pogonskima sklopoma, v kombinaciji z 1,8- ali 2,0-litrski bencinskim motorjem. Preizkusili smo močnejšo možnost, ki razvije 135 kW (184 KM) sistemske moči in ob odločnejšem pritisku na stopalko za plin postreže z zelo suverenimi zmogljivostmi, je pa res, da je zaradi same zasnove pogona motor ob (hitrem) pospeševanju ohranja konstantne (visoke) vrtljaje in postreže z več hrupa. Hitrejša vožnja zato utegne biti nekaj bolj glasna, pa tudi piš vetra je pri
višjih (avtocestnih) hitrostih nekaj večji, enako velja za višjo porabo goriva. Hibrid namreč svoje glavne prednosti, usklajeno delovanje bencinskega in električnega motorja, pokaže predvsem pri bolj umirjeni vožnji in v mestu, kjer precej časa vozi na elektriko (možnost izbire tovrstnega režima s pritiskom na gumb, idealen električni doseg je sicer le nekaj kilometrov), izkorišča pri zaviranju sproščeno energijo, z njo polni baterijo (6,5 Ah) ter s pomočjo tako pridobljene elektrike
učinkovito zmanjšuje porabo goriva. Ta se pri mestni in podeželski vožnji, kjer se C-HR lahko pohvali z dobro uravnoteženimi voznimi lastnostmi in se kljub udobju ponaša tudi z zahtevnejšega voznika prijetno vožnjo, zlahka spusti pod šest litrov, višje testno povprečje vključuje tudi precej vožnje po avtocesti.
26.990 evrov je akcijska cena za hibridnega C-HR z opremo c-enter v primeru izbire Toyota Easy financiranja.
Morda ni ravno izrazito družinski, a pod črto je toyota C-HR vseeno privlačen in kot celota zelo prijeten majhen kompaktni križanec, ki v kombinaciji z močnejših hibridnim pogonom in tod začetnim, v resnici zelo bogatim paketom opreme, stane dobrih 36 tisoč evrov. Manj zahtevnemu vozniku bi verjetno ustrezal tudi šibkejši hibrid. Ta z vstopnim, a z dobršno mero varnosti in udobja založenim paketom opreme, zahteva 29.550 evrov. Akcija ob izbiri financiranja pa ceno spusti pod mejo 27
tisočakov.
Toyota C-HR 2.0 HEV c-lub |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1987 ccm, 112 kW (152 KM) pri 6000/min, 190 Nm pri 4400-5200/min; Motor (električni): 80 kW (109 KM), 202 Nm; Menjalnik: samodejni večstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.395 x 1.795 x 1.555 mm; Medos. razdalja: 2.640 mm; Pnevmatike: 225/50 R18; Masa/nosilnost: 1.560/445 kg; Prtljažnik: 358–1.102 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,2 s; Poraba goriva (WLTP): 5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 6,5 l/100 km; Izpust CO2: 119 g/km. |
Cena: osnovni model (C-HR 1.8 HEV c-enter): 29.550 €, testno vozilo: 37.650 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
hibridni pogon, zmerna poraba, videz |
![]() |
preglednost, prostor na zadnjih sedežih, majhen prtljažnik |
![]() |
brez napak |