Toyota RAV4
Nova toyota RAV4: evolucija uspešnice z novim družinskim obrazom
Novi RAV4 se predstavlja z novo podobo in obljublja več prostora. Na voljo bo s hibridnimi in priključnohibridnimi pogonskimi sklopi s pogonom na sprednji ali na vsa štiri kolesa
Sreda, 21. maj 2025
Nova generacija uspešnega športnega terenca, ki ga poznamo že od leta 1994 in je do zdaj osvojil že več kot 15 milijonov kupcev, prinaša oblikovne poteze najnovejših hišnih modelov. Spredaj ga krasijo nova vpadljiva maska z žarometi v obliki črke C, kot pri Priusu in CH-R. Blatniki so po novem še bolj oglati kot pri modelu, ki se poslavlja, zadek pa je za zagotavljanje maksimalne prostornosti in uporabnosti navpično prisekan.
Na voljo bosta klasična izvedba in bolj športna GR Sport z bolj agresivno oblikovanima odbijačema, drugačno sprednjo masko, za 20 mm širšima kolotekoma in 20-palčnimi platišči.
Za zdaj nimamo podatkov o zunanjih merah, pri čemer se na pogled zdi, da je novi model pridobil nekaj centimetrov v dolžino.
Notranjost ohranja poznano postavitev, a prinaša bolj oglate linije. Na armaturni plošči ima glavno vlogo 32,8-centimetrski (12,9-palčni) zaslon na dotik s prilagodljivimi prikazi. Sistem med drugim prinaša izboljšan govorni asistent, ki omogoča tudi upravljanje različnih funkcij vozila. Seveda pa ne manjka niti povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Pred voznikom je nameščen 31,2-centimetrski (12,3-palčni) zaslon, na voljo pa so tudi klasični gumbi in stikala, med drugim za upravljanje klimatske naprave. Notranje mere še niso znane, a zdi se, da novi RAV4 ponuja nekaj več prostora tako za potnike v drugi vrsti kot v prtljažniku.
Japonci za zdaj niso razkrili še vseh podrobnosti o pogonskih sklopih, pri čemer vemo, da bo hibridna različica na voljo v izvedbah s pogonom na sprednji ali na vsa štiri kolesa s 135 ali 140 kW (183 ali 191 KM). Osnovo bo, kot pri sedanjem modelu, predstavljal 2,5-litrski bencinar v kombinaciji z enim ali dvema elektromotorjema.
Priključni hibrid bo na voljo v izvedbah s pogonom na sprednji kolesi in 197 kW moči (268 KM) ali s štirikolesnim pogonom z močjo 224 kW (304 KM), ki omogoča pospešek do stotice v 5,8 sekunde. Opremljen je z baterijo kapacitete 22,68 kWh, ki omogoča 100 kilometrov električnega dosega. V primerjavi s predhodnikom je izboljšano tudi polnjenje, ki lahko z enosmernim tokom (DC) poteka z največjo močjo 50 kW, z izmeničnim pa z 11 kW, kar pomeni, da je mogoče s hitrim polnjenjem pridobiti od 10 do 80 % dosega v 30 minutah, medtem ko je s počasnejšim mogoče baterijo napolniti v treh urah.
Večjo novost predstavlja nova programska platforma Arene, na kateri temeljijo varnostni in asistenčni sistemi iz paketa Toyota T-Mate. Tu velja omeniti novo generacijo pripomočkov Toyota Safety Sense, ki med drugim prinaša nov sistem za zaznavanje prečnega prometa pred vozilom, izboljšan sistem za nadzor mrtvega kota, nov sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu in sistem za daljinsko parkiranje avtomobila prek pametnega telefona.
Cene novinca, ki bo prispel v prodajne salone prihodnje leto, še niso znane.
Oznake:
- nova generacija
- RAV4
- Toyota