Poudarek na hibridnih vozilih
Tudi Volkswagen opušča popolnoma električno strategijo: Razlogov ne skrivajo
Vodstvo koncerna Volkswagen prihodnosti ne vidi več zgolj električne. Po mnenju predstavnikov se je treba bolj osredotočiti na priključne hibride.
Petek, 24. maj 2024
V Evropi je prehod na elektromobilnost najbolj podpiral Volkswagen, predvsem njegov nekdanji šef Herbert Diess, ki je javno občudoval Elona Muska. Z njim se je fotografiral, vozil v teslah in leta 2021 o njem pisal, kako velika in briljantna oseba je. Prav tako ni skrival svojih ambicij, da bo iz Volkswagna naredil evropsko Teslo. In za to vizijo je žrtvoval tudi nekatere ključne modele nemške znamke, saj je bil globoko prepričan, da bodo kupci namesto njih kupovali električne avtomobile.
V zadnjih letih je Volkswagen vložil na stotine milijard v obnovo tovarn za proizvodnjo električnih avtomobilov in gradnjo novih, v tovarne baterij in celo v nahajališča surovin. Predstavljal je en električni avtomobil za drugim in trenutno ponuja ID.3. ID.4., ID.5, ID.7 in ID.Buzz v različnih karoserijskih izvedbah. Toda povpraševanje ni več tako veliko, kot so pričakovali. Slepa vera v električne avtomobile in njihovo promocijo, spori s sindikati in kronične težave s programsko opremo so Herberta Diessa nazadnje stali položaja. Zamenjal ga je Oliver Blume iz Porscheja, ki na električne avtomobile ne gleda tako nekritično.
Medtem ko je nekdanji šef Volkswagna pred tremi leti samozavestno izjavil, da je "bitka končana in da so električni avtomobili zmagali" ter trdil, da za Evropo ni druge alternative, danes njegov naslednik veliko bolj ponižno govori o spremembi strategije. To je jasno potrdil tudi vodja znamke Volkswagen Thomas Schäfer. Trenutna širitev portfelja priključnohibridnih vozil je po njegovih besedah ena od glavnih prioritet znamke Volkswagen, saj si kupci "tovrstnega vozila želijo tako v Evropi kot na Kitajskem".
Ohlajeno povpraševanje po električnih avtomobilih ni le problem pri Volkswagnu, ampak praktično pri vseh znamkah, ki vlagajo v električne avtomobile. Ford bo, na primer, letos porabil približno od 5 do 5,5 milijarde dolarjev za razvoj električnih avtomobilov, izvršni direktor Jim Farley pa je izjavil, da je bila "stava na električne avtomobile napaka" in si ne želi več takšnih "neumnih" vizij. Mercedes je pred nekaj dnevi objavil, da odpoveduje razvoj nove platforme za luksuzne električne avtomobile in da namerava motorjem z notranjim zgorevanjem zagotoviti daljšo življenjsko dobo.
Vodja Stellantisa Carlos Tavares je sredi aprila izjavil, da elektromobilnost ni edina univerzalna rešitev za prihodnost. "Morali bi se odmakniti od dogmatičnega razmišljanja, kjer ena velikost ustreza vsem," je dejal Tavares med dogodkom Freedom of Mobility Forum.