Avto.info
Iskalnik: Model:

Alfa romeo 159 sportwagon 1750 TBi 16V distinctive

Športno srce

Ja, seveda, cuore sportivo je sinonim za znamko Alfa Romeo. Bistveno bolj obrabljenega ali neizvirnega naslova si pa res ne bi mogli zamisliti. A kaj, ko prav tej alfi tako zelo pristaja. Poganja jo namreč prisilno polnjen 1,75-litrski bencinar z okroglimi 200 'konji'. Res, pravo športno srce.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Teja Barborič
Petek, 15. oktober 2010

Gre pravzaprav za trenutno edini bencinski motor v ponudbi alfe 159, preostali del motorne palete zapolnjujejo dizli. Gre za popolnoma novi agregat, stari z oznakami JTS so se poslovili, novi nosi oznako TBi. Gre za 1,75-litrski štirivaljni motor, ki s konceptom zmanjševanja prostornine (downsizing) sledi sodobnim trendom zmanjševanja porabe goriva, ob tem pa zadostno moč zagotavlja prisilno polnjenje. Moči je pri tako motorizirani alfi za 147 kW (200 KM), turbinski polnilnik pa pripore še k radodarni krivulji navora, ki svoj vrh 320 Nm doseže že pri zelo ugodno nizkih 1.400 vrtljajih motorne gredi. To v praksi pomeni, da je mogoče ta motor voziti tudi v nižjih vrtljajih, kjer ob odločnem pritisku na stopalko za plin pri omenjenem številu vrtljajev začne brezkompromisno podajati moč, pri bolj nežni desni nogi pa se po drugi strani zdi presenetljivo umirjen, saj se da tekoče voziti in tudi pospeševati ter prestave menjavati že pod dva tisoč vrtljaji. Saj ne, da motor tega ne bi maral ali bi se temu celo upiral, a bistveno bolje se počuti, kadar želi voznik v dir pognati številčnejšo konjenico. Torej, tam nekje pri tisočaku in pol vrtljajev začne suvereno pospeševati ter tja do petih kar ni videti, da bi imel dovolj.

Skratka, spet gre za odličen motor in uspešno nadaljevanje tradicije cuore sportivo, saj so, roko na srce, alfe bolj ali manj vedno slovele po dobrih motorjih. Tudi tokrat je tako, odzivnost turbo polnilnika je skoraj hipna, le zvok bi bil lahko malce bolj športno izrazit. Ima pa motor ob hrupu, ki ga proizvaja, še eno napako – veliko porabo goriva, saj se pri športni vožnji zelo hitro približa 20 litrom na sto kilometrov, pri umirjeni pa jo boste pod deset težko spravili. A bencinske alfe že od nekdaj niso bile pretirano skromne pri porabi; koncept majhne prostornine in turbinskega polnilnika znajo tekmeci po tej plati bolje udejanjiti.
A le redko kdo zna v družinskem karavanu ponuditi celostno tako dober športni paket; zelo dobro podvozje, ki se lahko pohvali z natančno lego na cesti kot tudi s podajanjem številnih povratnih informacij (za povrh je presenetljivo učinkovito tudi pri blaženju udarcev s ceste), natančen in čvrst volan ter precej trd menjalnik, ki pri prestavljanju zahteva odločno roko. Priganjanje avtomobila skozi serijo zaporednih ovinkov ali zgolj hitra pospeševanja z bližanjem kazalnika na merilniku vrtljajev proti rdečemu polju so zato pravi užitek; medtem tisti na merilniku hitrosti trimestno vrednost prekrije v 7,9 sekunde in se ustavi pri številki 233.

Ob tej alfi z odličnim in zmogljivim bencinskim motorjem se je z veliko porabo goriva pač treba sprijazniti. Če tega ne zmorete, izberite dizla.

Ima pa alfa 159 zaradi oznake sportwagon še drugo, bolj družinsko plat. V karavanskem zadku se namreč nahaja z osnovnimi 445 litri nič kaj pretirano velik, a v praksi povsem uporaben prtljažni prostor, kjer velja omeniti tudi sistem dodatnih mrežic, s pomočjo katerih je mogoče učvrstiti manjše kose prtljage. Je pa prtljažnik precej globok, pa tudi zaradi visokega roba je nalaganje težjih predmetov manj udobno. S pomočjo zložljivih naslonjal zadnjih sedežev ga je mogoče povečati na 1.235 litrov, v vsakem primeru pa so vrata brez zunanjega oprimka. Kabinska prostornost je povprečna, so pa sprednji sedeži tudi v svojem najnižjem položaju zlasti za višjerasle voznike malce previsoko nameščeni. Ne glede na to pa nudijo dober oprijem in ustrezno oporo vsem delom telesa, tako da jih označujemo kot dobre izdelke. Na malce nižji ravni je kakovost izdelave, saj stiki med posameznimi deli armaturne plošče niso povsem brezhibni, pa tudi predalov za drobnarije je bolj malo; poleg žepov v vratih še držalo za eno pločevinko (kot edino odprto odlagalno mesto) med sprednjima sedežema ter skromno odmerjen predal pred sovoznikom. Pa še: ventilator klimatske naprave je tako obupno brnel, da smo se med vožnjo s kolegi le s težavo pogovarjali med seboj. Zato smo prezračevanje večkrat raje izključili, kar pa je povzročilo rošenje stekel. In ko smo bili zaradi tega primorani prezračevanje ponovno vključiti, je naprava potrebovala predolgo časa, da jih je odrosila. Napaka ali površna izdelava – kdo bi vedel?

Kljub tem manjšim pomanjkljivostim pa je takšna alfa zelo dober avtomobil. Zaradi dobrega podvozja in ostale mehanike namreč nudi odlične, športno poudarjene vozne lastnosti, ki jih odlično dopolnjuje še zmogljiv motor, po drugi strani pa zna precej dobro zadovoljiti tudi družinske potrebe. Resda so tekmeci natančnejši v nekaterih podrobnostih ali skromnejši pri porabi goriva, a alfe so ene izmed redkih avtomobilov, ki še premorejo precejšnjo mero šarma. Ob tem cena takšne alfe, kakršna je bila testna, torej z zmogljivim, prisilno polnjenim bencinskim motorjem in bogato opremo distinctive, ki ne pušča veliko odprtih želja, z upoštevanim popustom v višini 2.500 evrov le za spoznanje presega 30 tisočakov.
 

Alfa romeo 159 sportwagon 1750 TBi 16V distinctive
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva, turbopolnilnik; Prostornina: 1742 ccm; Vrtina x gib (mm): 83,0 x 80,5; Kompresijsko razmerje: 9,5 : 1; Največja moč: 147 kW (200 KM) pri 5000/min; Razmerje mase in moči: 10,6 kg/kW (7,8 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 1400/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (330 mm), zadaj hlajene kolutne (292 mm); Elektronska podpora: ABS, VDC, ASR, MSR, hill holder, HBA; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4661 x 1830 x 1452 mm; Medosna razdalja: 2703 mm; Pnevmatike: 235/45 R 18 Masa/nosilnost: 1.555/476; Prtljažnik: 445/1.235 l.
  Največja hitrost:  233 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (EU): 12,0/6,2/8,3 l/100 km; Povprečje na testu: 12,3 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (alfa 159 sportwagon 1.9 JTDM 8V progression): 29.440 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 32.640 evrov; z dodatno opremo: 35.841 evrov; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana.
motor, podvozje, lega na cesti parkirna zavora poraba, glasen motor, malo odlagalnih mest za drobnarije glasen ventilator klimatske naprave

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.