Alfa romeo giulietta 1750 TBi 16v TCT quadrifoglio verde
Čakajoč giulio
- Giulietta s štiriperesno deteljico je trenutno najbolj športna alfa romeo pri nas
- Zaradi drzne oblike in premišljenih opcijskih dodatkov je prava paša za oči
- Turbobencinar s 177 kilovati (241 KM) je po prenovi na voljo le z dvosklopčnim menjalnikom TCT
Nedelja, 15. maj 2016
Italijani so pred kratkim razkrili težko pričakovano giulio, ki v različici quadrifoglio verde razvije kar 375 kW (510 'konjev'). A nanjo bo treba še malo počakati. Na cesti jo bomo videli šele čez nekaj mesecev. Če odmislimo malo in ekskluzivno 4C, je giulietta s štiriperesno deteljico na bokih najbolj športen model, ki ga trenutno ponuja italijanska znamka.
In kaj dobi pravi Alfist ali pa zgolj nekdo, ki si želi resnično dinamično alfo romeo? Dobi vsakodnevno uporabno kombilimuzino, ki že v osnovnih različicah z izstopajočimi karoserijskimi linijami opozarja nase. Ob tem pa dobi tudi stilsko oblikovano notranjost, v kateri imata glavno vlogo atraktivna športna sedeža. Ni kaj, s kombinacijo usnja in alkantare ter belih in zelenih šivov kar vpijeta: "Made in Italy!" (Narejeno v Italiji!) A najbolje je, da nista le lepa, temveč tudi zelo solidno
opravljata nalogo oprijema telesa. Italijani pa bi nedvomno lahko malce bolj premišljeno uredili mehanizem za nastavljanje naklona naslonjala, ki je zaradi težko dostopnih vrtljivih gumbov prav nadležno opravilo. Ne glede na to se sedi dobro, dovolj nizko, volanski obroč pa, čeprav je malce prevelik, lepo sede v roke.
Turbobencinar in dvosklopčni menjalnik TCT omogočata pospešek od 0 do 100 km/h v šestih sekundah.
A vse to še ni pravi razlog za nakup tega avtomobila. Odkrijemo ga šele, ko obrnemo ključ. Takrat iz dveh izpušnih cevi najprej zaslišimo pritajeno bobnenje, s pritiskom na plin pa rezek in kar malce neuglajen zvok, ki spomni na romantične čase pred katalizatorji, ko ogljikov dioksid še ni bil državni sovražnik številka ena, vožnjo pa je po navadi spremljal omamen vonj po bencinu. A za tem stoji sodoben 1,7-litrski turbobencinar, ki razvije 177 kilovatov (241 KM), moč pa na sprednji kolesi
prenaša prek šeststopenjskega menjalnika z dvojno sklopko. Na papirju obljublja vseh 340 Nm navora že pri 1.900 vrtljajih, a zares besno vleče med 2.500 in 5.000 vrtljaji na minuto. Menjalnik prestavlja hitro, vendar logika delovanja zaostaja za Volkswagnovim DSG-jem. Predvsem občasno prehitro prestavi v višjo prestavo, zato je za dinamično vožnjo bolj priporočljivo ročno pretikanje z obvolanskima ročicama. Vendar mu takrat zmanjka malce neposrednosti pri pretikanju navzdol, saj rahlo zamuja.
A ob vriskanju prisilno polnjenega štirivaljnika je užitek zagotovljen, ob tem pa se tudi poraba 10,6 litra na 100 kilometrov zdi sprejemljiva.
Ni brezkompromisno športna, zato pa je ena od bolj uživaških in vsakodnevno uporabnih kombilimuzin na trgu.
Užitkom za volanom botruje tudi poznano stikalo dna s položaji dynamic, natural in allweather. Ta po novem ob zagonu ohrani položaj, ki smo ga izbrali pred izklopom motorja. V naši družbi je bil tako skoraj ves čas v dinamičnem načinu, ki poveča odzivnost stopalke za plin, oteži sukanje volana ter vpliva na delovanje sistema za nadzor stabilnosti in sistema Q2, ki poustvarja delovanje elektronske zapore diferenciala. Slednji zavira kolo s slabšim oprijemom in pošilja moč na tistega z boljšim,
zato avtomobil v ovinkih dobesedno grabi asfalt. Volan je natančen, a ne tako komunikativen kot, denimo, pri focusu ST ali bolj brezkompromisnem meganu RS. Enako velja za podvozje, ki je zelo čvrsto – a ne toliko, da bi potnike ob vsakdanji uporabi spravljalo v obup.
Lepa julija torej tudi s štiriperesno deteljico ni brezkompromisen športnik, je pa zato ena izmed bolj uživaških in še vedno uporabnih kombilimuzin z edinstvenim postavljaškim duhom, ki ga premorejo zgolj Italijani, pardon … Italijanke.
Alfa romeo giulietta 1750 TBi 16v TCT quadrifoglio verde |
Vozilo in motor: : kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1742 ccm, 177 kW (241 KM) pri 5750/min, 340 Nm pri 1900/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4351 x 1798 x 1465 mm; Medos. razdalja: 2634 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1395/430 kg; Prtljažnik: 350–1045 l. |
Največja hitrost: 244 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,0 s; Poraba goriva (EU): 10,8/5,8/7,0 l/100 km; Povprečje na testu: 10,6 l/100 km; Izpust CO2: 161g/km. |
Cena: osnovni model (1.4 TB 16 v 105 impression): 15.950 €, testno vozilo: 31.460 €; Avto Triglav, d. o. o. |
![]() |
videz, zmogljivosti, vozne lastnosti |
![]() |
menjalnik v samodejnem načinu |
![]() |
brez napak |