Fiat 500C 1.4 16V lounge
Tisti pravi fiat 500
Fiat 500 v kabrioletski izvedenki se s platneno streho morda še najbolj zvesto opira na svojega slavnega predhodnika iz petdesetih let prejšnjega stoletja. Prvič smo ga, v kombinaciji s turbodizelskim motorjem, preizkusili že lani, tokrat pa smo ga pod drobnogled vzeli v kombinaciji z močnejšim bencinskim motorjem.
Četrtek, 30. junij 2011
Ta stane natanko toliko kot različica z dizelskim motorjem – 17.700 evrov oziroma z upoštevanim popustom 1.710 evrov manj, vsekakor pa gre za neprimerno bolj zabavno izbiro. Bencinski 1,4-litrski stroj z močjo 73,5 kW (100 KM) je za tako majhen in lahek avtomobil že kar nesramno zmogljiv, športen in nasploh zelo dober motor, ki je malemu, nostalgičnemu 'fičku' pisan na kožo.
Če pri tem avtomobilu izbirate med dizlom in močnejšim bencinarjem, vsekakor priporočamo slednjega.
Seveda zadostuje že šibkejši 1,2-litrski bencinar, a če si želite privoščiti več in tehtate med dizlom in bencinarjem, vam toplo priporočamo slednjega. Zelo dobra prožnost v nižjih in že kar športne zmogljivosti v višjih vrtljajih so odlična kombinacija, h kateri se dobro poda tudi šeststopenjski ročni menjalnik, s sicer ne ravno zgledno natančno ročico, a s praktično idealno izračunanimi prestavnimi razmerji. Prve tri prestave so v prid iskrivosti precej kratke, druge tri pa nekoliko daljše,
a vseeno ne toliko, da bi ubile živahen značaj motorja oziroma avtomobila. Svoje doda še program sport (vključite ga s stikalom na armaturni plošči), ki učvrsti volan in poveča odzivnost stopalke za plin – tako, za bolj športni občutek, ki ga zna občasno začiniti tudi prijetno brbotanje iz izpušne cevi.
Pa tudi nasploh lahko fiata 500C označimo kot tisto začimbo, ki naredi življenje igrivejše in zabavnejše. Predvsem na mestnih ulicah, kjer se kljub (pre)velikemu obračalnemu krogu odlično znajde, najbolje s prikupno gospodično za volanom. In seveda med vožnjo z vetrom v laseh, ki je tudi nizke temperature ne motijo preveč, saj je vetra okoli glave (vseeno priporočamo kapo) malo, le začudene in posmehljive poglede slovenske zaplankanosti morate prezreti. Sicer pa lahko platneno streho (zvočna
izolacija je nekoliko slabša kot pri izvedenki s trdo streho) zgolj s pomočjo elektrike in do hitrosti 60 km/h odprete v dveh fazah; le zgornji del do zadnjega (steklenega) okna ali do konca, skupaj z njim.
Pomična platnena streha (v primerjavi z nepomično kovinsko) denarnico osuši za dodatna dva tisočaka in okrni prtljažno uporabnost tega malega fiata, a ga obenem naredi še bolj nostalgičnega, prikupnega in zabavnega. Priporočamo.
Fiat 500C 1.4 16V lounge |
Vozilo in motor: kabriolet, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, sekvenčni vbrizg goriva; Prostornina: 1368 ccm; Vrtina x gib (mm): 72,0 x 84,0; Kompresijsko razmerje: 10,8 : 1; Največja moč: 73,5 kW (100 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 14,2 kg/kW (10,5 kg/KM); Največji navor: 131 Nm pri 4250/min; Menjalnik: ročni šeststopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (257 mm), zadaj kolutne (240 mm); Elektronska podpora: ABS, ESP, ASR, MSR, hill holder, HBA; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 3546 x 1627 x 1488 mm; Medosna razdalja: 2300 mm; Pnevmatike: 195/45 R 16 Masa/nosilnost: 1045/340 Prtljažnik: 185/610 l. |
Največja hitrost: 182 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s; Poraba goriva (EU): 8,2/5,2/6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2 l/100 km. |
Cena: osnovni model (500C 1.2 8V pop): 13.700 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 17.700 evrov; z dodatno opremo: 19.461 evrov; Avto Triglav d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
streha, motor, oblika zunanjosti in notranjosti |
![]() |
obračalni krog, dostopnost prtljažnika |
![]() |
brez napak |