Fiat 500 1.2 8v lounge
Večno mlad
- Prenova mu je prinesla nekaj novih estetskih detajlov in sistem uconnect
- Preizkušeni bencinar z 51 kilovati (69 KM) ne ponuja presežkov, a zadovolji osnovne potrebe
Torek, 12. april 2016
Rodil se je 4. julija 1957 in s 3,8 milijona prodanih primerkov je v času povojnega razcveta motoriziral italijanski narod. Natanko 50 let kasneje je prišel njegov naslednik ter z nostalgičnim slogom in ekskluzivno noto znova osvojil Italijane in svet.
Po osmih letih je tudi zanj prišel čas za prenovo, ki pa mu je prinesla minimalne spremembe. Ob pogledu na avtomobil postane jasno, da so ga Italijani želeli posodobiti, ne da bi pri tem posegli v njegovo bistvo. Tako so rahlo spremenili masko, sprednji odbijač ter žaromete in mu namenili dnevne luči v tehniki led. Enako so storili z zadkom, kjer nekoliko izstopajo predvsem nove zadnje luči s sredinskim delom v barvi karoserije.
Kaj pa notranjost? Namenili so ji nekoliko posodobljen volanski obroč, multimedijski sistem uconnect z 12,7-centimetrskim (5-palčnim) zaslonom na dotik ter nekaj manjših detajlov. Bistvenih elementov, kot so ergonomija in materiali, niso spreminjali, čeprav bi bilo povsem dobrodošlo. Volanski obroč je namreč še naprej nastavljiv zgolj po višini, sprednja sedeža ponujata precej skromen bočni oprijem, večji del potniškega prostora pa je izdelan iz trde, cenene plastike. Kljub temu celota deluje
atraktivno.
Fiat na uspešnem malčku gradi celoten imidž znamke, zato je bil po osmih letih deležen le minimalnih sprememb.
Stari znanec je tudi 1,2-litrski bencinski štirivaljnik z osemventilsko tehniko in 51 kilovati moči (69 KM). Kot marsikateri atmosferski motor je tudi ta pri nizkih vrtljajih precej zaspan, a ko se počasi prebudi, se lepo zavrti in povsem zadovoljivo premika postavljaškega malčka. Dobro preračunan, a ne najbolj natančen ročni petstopenjski menjalnik omogoča razmeroma lahkotno in udobno vožnjo, tudi pri avtocestnih hitrostih. Poraba je na testu znašala sprejemljivih 6,9 l/100 km.
Vožnja s tem avtomobilom je vedno zabavna. V mestu navduši z okretnostjo, zaradi razmeroma trdega podvozja, ki ne dovoli veliko prečnega nagibanja, pa omogoča tudi nekaj izživljanja med zavoji.
Prenova se je z izjemo novega dodatka multimedijske naprave dotaknila predvsem estetike in imidža italijanskega malčka, ki še naprej ostajata njegova glavna aduta. Večina modelov ga namreč prekaša s tehniko, prostornostjo in uporabnostjo, a niti eden izmed njih ni tako stilsko dovršen in večno mlad kot on.
Fiat 500 1.2 8v lounge |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 3 vrat, 4 sedeži; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1242 ccm, 51 kW (69 KM) pri 5500/min, 102 Nm pri 3000/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 3571 x 1627 x 1488 mm; Medos. razdalja: 2300 mm; Pnevmatike: 195/45 R16; Masa/nosilnost: 940/365 kg; Prtljažnik: 185 l. |
Največja hitrost: 160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,9 s; Poraba goriva (EU): 6,2/4,2/4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 115 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 8v 105 pop): 10.990 €, testno vozilo: 14.420 €; Avto Triglav, d. o. o. |
![]() |
videz, imidž, oprema |
![]() |
materiali v notranjosti, zatikajoč se voznikov sedež |
![]() |
brez napak |