Fiat 500e cabrio icon
"Iiiiiiiiii kako je srčkan!"
- Novi fiat 500 je v različici cabrio na voljo izključno z električnim pogonom
- Do stotice pospeši v devetih sekundah in z enim polnjenjem prevozi 300 km
- Sprva je na voljo le z zelo bogato opremo, barvo rosegold in precej zasoljeno ceno
Sobota, 16. oktober 2021
To je bil najpogostejši komentar nežnejšega spola ob pogledu na novega fiata 500 cabrio – v novi, popolnoma električni različici se imenuje cabrio, in ne več 500C, kar ostaja oznaka za njegovega bencinsko gnanega brata. Ja, prav vsem (no, večini, pustimo tiste »pleharce«, ki se vznemirijo šele na štirih krogih ali zvezdi), vključno z mojo hčerkico, sopotnico (let ne izdam, se bojda ne spodobi) in mojo mamo. Kaj pa moški? Hja, večinoma, popolnoma pričakovano in obrambno naravnano, v smislu: »A bolj ped***ki res ne more biti …« Čeprav je bil fotografu s tankočutno umetniško žilico prav všeč.
Pustimo stereotipe, a med vožnjo po mestu se mi je nemalokrat zgodilo, da je kakšen po dvopasovni vpadnici vzporedno vozeč voznik na vse kriplje stegoval vrat in se verjetno nadejal, da bo ujel pogled s kakšno prikupno blondinko … Prav gotovo tudi zaradi vpadljive rosegold barve, ki je, mimogrede, v seriji opening edition (otvoritvena serija) edina na voljo. No, ko je zagledal »desca« za volanom, je hitro pogledal proč.
Pravzaprav ni pravi kabriolet, saj se platnena streha zloži na zadek vozila, strešna loka pa sta nepomična.
Kakor koli, fiat 500 je legenda in se je skozi generacije in desetletja izoblikoval v eno izmed najbolj prepoznavnih avtomobilskih ikon, v koraku s časom pa ga v njegovi najnovejši inkarnaciji poganja elektrika. Tehnično je popolnoma nov in v primerjavi s predhodnikom (ta vsaj še nekaj časa ostaja vzporedno v ponudbi) nima dosti skupnega. Oblikovno je še vedno zlahka prepoznaven, prikupno zaobljen in nasploh: »Iiiiiiii!«. Pika na i je prav gotovo platnena streha, ki se zloži na zadek
avtomobila. To je mogoče storiti v dveh stopnjah; pri prvi se odpre toliko, da imate nad glavo modro nebo v slogu velikega strešnega okna, pri drugi pa zleze popolnoma nazaj, da imate modro nebo tudi za seboj (in veter za vratom). Res je, da takrat nazaj ne vidite nič, in res je, da strešna loka ostaneta na svojem mestu. Torej ni pravi kabriolet, temveč bolj nekakšna targa. Enako kot pri bencinsko ganem 500C.
Glede osnovne tehnike je 500e cabrio enak svojemu bratu brez pomične strehe, saj ga poganja električni motor s 87 kW (118 KM) moči, kar je več kot dovolj za poskočno mestno vožnjo in doseganje več kot zadovoljivih hitrosti izven urbanih območij. Baterija z uporabno kapaciteto 37,3 kWh obljublja dostojnih 300 kilometrov dosega (v praksi sicer kakšnih 50 manj), tako da je izlet na obalo, v idilična Goriška brda ali na čarobne ravnice Prekmurja popolnoma realno izvedljiv. Na hitri polnilnici jo
z močjo do 85 kW do 80 odstotkov napolnite v 35 minutah (malce več kot kava in wc, a v dobri družbi čas hitro mine), na domači šuko vtičnici z varovalkami 13 A in močjo 2,3 kW pa v dobrih 15 urah.
Nobena skrivnost ni, da se mu za volan precej bolje poda prikupna blondinka kot novinar Avto fokusa.
Vožnja je vseskozi prijetna in električno tiha, pospeševanje odzivno in zvezno, kakšne športnosti pa pri tem simpatičnem malčku niti nismo iskali. Se pa s svojimi majhnimi merami odlično odreže v mestu, kjer zlahka najde sebi dovolj veliko parkirno mesto, na podeželju nudi obilo užitkov v vožnji (z vetrom v laseh ali brez), medtem ko avtocesta nekako ni njegovo naravno okolje.
Pod črto je eden izmed najbolj šik malčkov, ki hitro zleze pod kožo. Tega nikakor ne skriva in se ne nazadnje dobro zaveda tudi pri ceni, ki je ob sicer bogati opremi s 37 tisočaki (brez upoštevane subvencije) vse prej kot nizka. A da vas potolažimo, v kratkem prihajajo skromneje opremljene različice z manjšo baterijo in ugodnejšo ceno.
Fiat 500e cabrio icon |
Vozilo in motor: kabriolet, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, 87 kW (118 KM), 220 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 3.632 x 1.683 x 1.527 mm; Medos. razdalja: 2.322 mm; Pnevmatike: 195/55 R16; Masa/nosilnost: 1.405/400 kg; Prtljažnik: 185–550 l. |
Največja hitrost: 150 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,0 s; Poraba energije (WLTP): 14,7 kWh/100 km; Povprečje na testu: 16,9 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model in testno vozilo: 36.990 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prikupen videz, užitki v vožnji, okretnost v mestu |
![]() |
visok položaj sedežev, cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- 500e
- Avto fokus
- cabrio
- elektromotor
- Fiat
- icon
- platnena streha
- test