Mitsubishi ASX 1.6 cleartec 2WD intense
Mestni terenec
- Manjši, a tehnično v veliki meri povzet po outlanderju
- Z bencinskim motorjem in sprednjim pogonom predvsem mestni terenec
Torek, 10. januar 2012
Morda se izraz mestni terenec sliši malce nenavadno, a bencinsko gnanemu mitsubishiju ASX – tako kot večini bolj ali manj vstopnih izvedenk športnih terencev – ta izraz zelo dobro pristoji. Na tem avtomobilu ni prav nič terenskega, razen morda videza, s pogonom zgolj na sprednji kolesi in povsem običajnimi cestnimi pnevmatikami pa se bo pri prevelikih terenskih apetitih ustavil prav tako hitro kot vsak drug avtomobil. Že res, da bo zaradi večje oddaljenosti od tal s trebuhom malce kasneje
podrsal po tleh, a iz blata ali snega se ne bo izkopal prav nič lažje od običajnega osebnega avtomobila.
Zato pa ASX prinaša višji položaj za volanom, s tem povezano malce boljšo preglednost, udobnejše usedanje ter prostorno kabino in prtljažnik. Avtomobil namreč v veliki meri temelji na večjemu outlanderju, vključno z radodarno medosno razdaljo 2,67 metra.
Večja oddaljenost od tal in terenski videz ne opravičita visoke cene.
Iz napisanega ste najbrž razbrali, da se ASX lahko dobro odreže v vlogi družinskega avtomobila, ki mu nekaj večja oddaljenost od tal pride prav tudi pri lažjem plezanju na mestne robnike. Predvsem v mestu in bližnji okolici se ASX v kombinaciji z 1,6-litrskim bencinarjem tudi najbolje znajde, pri višjih hitrostih (na avtocesti) pa motor hitro postane že kar moteče glasen. Svoje dodaja tudi le petstopenjski menjalnik; povprečno testno porabo z dobrimi sedmimi litri na sto kilometrov kljub temu
ocenjujemo kot razmeroma ugodno.
Precej manj ugodna pa je cena mitsubishija ASX, ki je kljub precej dobro založenemu opremskemu paketu intense previsoka. Zgolj večja oddaljenost od tal in terenski videz, ob sicer povsem avtomobilskih lastnostih, namreč 24 tisočakov ne opravičita.
Mitsubishi ASX 1.6 cleartec 2WD intense |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva; Prostornina: 1590 ccm; Vrtina x gib (mm): 75,0 x 90,0; Kompresijsko razmerje: 11,0 : 1; Največja moč: 86 kW (117 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 15,9 kg/kW (11,7 kg/KM); Največji navor: 154 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (294 mm), zadaj kolutne (302 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in BA, ASTC, HSA; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4295 x 1770 x 1615 mm; Medosna razdalja: 2670 mm; Pnevmatike: 215/60 R 17; Masa/nosilnost: 1365/535; Prtljažnik: 416/1.193 l. |
Največja hitrost: 183 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s; Poraba goriva (EU): 7,5/4,9/5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,3 l/100 km. |
Cena: osnovni model (ASX 1.6 cleartec 2WD inform): 19.940 evrov; cena testnega vozila: 23.990 evrov; AC-Konim d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
prostorna kabina in prtljažnik, položaj za volanom |
![]() |
cena, glasen motor, zgolj petstopenjski menjalnik |
![]() |
brez napak |